Ce se intampla daca am inceta sa luam suplimentul de creatina?

Ce se intampla daca am inceta sa luam suplimentul de creatina?Primul lucru de care trebuie sa tineti cont este ca toti raspundem diferit la suplimentarea cu creatina.

Din aceasta vom vedea ca unii culturisti, de obicei, vor vedea  castiguri semnificative atunci cand iau creatina.

Efectele pe care le v-a experimenta  un culturist odata ce inceteaza sa ia suplimente de creatina vor  depinde, intr-o mare masura, de cat de bine a raspuns la ea de la inceput.

Creatina Rich Piana este un supliment recomandat pentru sportivi.

Cu cat raspunsul este mai mare, cu atat schimbarea va fi mai vizibila odata ce o renuntati si invers.

Pentru a merge mai departe, sa ne amintim ca creatina beneficiaza de rutina noastra de culturism in doua moduri: prin cresterea retentie de apa intracelulara, si prin cresterea rezistentei anaerobe pe puterea/puterea de actioneaza ca un rezervor de energie.

Sa aruncam o privire la acesti doi factori atat de importanti

MODIFICARI ALE RETENTIEI INTRACELULARE DE APA

Celulele noastre vor avea nevoie de mai multa apa intracelulara pentru a stoca creatina in interiorul tesutului muscular.

Dupa ce muschii devin complet saturati cu creatina (care apare dupa aproximativ 3 saptamani de suplimentare cu 5 grame zilnic), acestia pot avea un aspect putin mai mare ca urmare a cresterii lichidului.

Odata ce incetati sa luati acest supliment, magazia de  suplimentare  cu creatina va parasi corpul dumneavoastra dupa cateva saptamani, si din moment ce nu este nevoie de apa suplimentara, retentia de lichide, de asemenea, va scadea.

Acest lucru poate insemna o scadere rapida in greutate odata ce creatina a parasit corpul (dar ai grija , acest lucru nu inseamna ca vei pierde mult in greutate). Cat vei pierde? O repetam din nou, depinde de cat de bine ati raspuns la suplimentele de creatina de la inceput.

Singurul lucru sigur este ca, indiferent de greutatea in plus (asociata cu retentie de lichide) le-ati castigat cu suplimente de creatina, aceasta va fi pierduta odata ce ati renuntat.

SCHIMBARI IN PUTERE daca intrerupi suplimentarea cu creatina

Acest efect este mult mai dificil de determinat cu exactitate si,din nou, poate varia de la o persoana la alta.

Prin cresterea eficientei utilizarii ATP (amintiti-va, molecula de energie utilizabila in muschi), creatina imbunatateste performanta de antrenament si creste pragul de repetitii pe care le putem face cu o anumita greutate.

Cand incetati sa utilizati creatina,grupurile suplimentare de fosfat, cele care furnizau celulelor musculare acea energie suplimentara, nu vor mai fi prezente.

Prin urmare, si presupunand ca sunteti cineva care raspunde bine la suplimentarea cu creatina, veti incepe sa observati o mica reducere a puterii totale dupa cateva saptamani de oprire a consumului.

In ceea ce priveste castigul real masa musculara este in cauza, este practic imposibil pentru tine de a observa orice declin (in cazul in care exista unul la toate), din nou, presupunand ca veti continua cu acelasi sistem de formare si hranirea-te la fel ca inainte.

Avantajele suplimentelor

Aminoacizii, elementele de baza ale proteinelor, ajuta la formarea muschilor. Aminoacizii utilizati ca suplimente includ glutation, cisteina, arginina, leucina, glutamina si citrulina. De obicei, sunt vandute sub forma de pastila sau pulbere.

Reclamele pentru suplimentele de aminoacizi spun ca acestea imbunatatesc rezistenta, reduc degradarea proteinelor si reduc durerea cauzata de exercitii fizice. Dar cele mai multe studii nu arata beneficii pentru a lua suplimente de aminoacizi.

Unele suplimente de aminoacizi pot provoca reactii adverse grave. Nu exista suficiente studii pe termen lung pentru a sti daca suplimentele de aminoacizi sunt sigure pentru adolescenti.

Majoritatea suplimentelor proteice sunt facute din proteinele cazeina si zer. Suplimentele vin de obicei sub forma de pulberi care pot fi amestecate cu apa, lapte, inlocuitor de lapte sau alt lichid.

Suplimentele de proteine ​​sunt adesea promovate ca o modalitate de a dezvolta masa musculara. Dar majoritatea oamenilor primesc toate proteinele de care au nevoie in dieta lor.

Un supliment de proteine ​​poate ajuta pe cineva care nu primeste suficiente proteine ​​in dieta sa. Acest lucru se poate intampla:

  • in perioadele de crestere rapida
  • atunci cand incepi sa te antrenezi
  • la cresterea intensitatii antrenamentelor
  • la recuperarea dupa accidentare
  • daca sunt vegetarieni sau vegani

In general, suplimentele proteice nu par sa provoace efecte secundare grave. In doze mari, acestea pot provoca:

  • sete
  • balonare
  • crampe
  • diaree
  • pofta slaba
  • oboseala

Ca si in cazul altor suplimente, nu s-au facut studii pe termen lung la adolescenti. Majoritatea medicilor sunt de acord ca cel mai bine este ca adolescentii sa-si ia proteinele din dieta lor.

Exista unele dovezi ca cofeina poate creste performanta sportiva. Cofeina se gaseste in multe produse, inclusiv bauturi energizante , sifon, mestecat energizant si pastile.

Efectele secundare variaza de la o persoana la alta, dar pot include:

  • dureri de cap
  • iritabilitate
  • nervozitate
  • deshidratare
  • stomac deranjat
  • probleme cu somnul
  • palpitatii
  • batai neregulate ale inimii

Efectele pe termen lung ale cofeinei asupra adolescentilor nu sunt cunoscute, asa ca cel mai bine este sa o evitati.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Te-ar mai putea interesa...

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.