sâmbătă, iunie 25

Cum poti incepe sa vinzi online haine si accesorii vestimentare?

Spread the love

Cum poti incepe sa vinzi online haine si accesorii vestimentare

Nisa de fashion este, fara pic de indoiala, una din cele mai populare si de succes cand vine vorba de vanzari online. Oamenilor le place tot mai mult sa faca cumparaturi online, iar asta se aplica si in cazul obiectelor de imbracaminte.

Daca te gandesti sa vinzi online haine si accesorii vestimentare, ai toate sansele sa reusesti. Trebuie doar sa te implici pentru a-ti porni afacerea si castiga increderea clientilor.

Dar, ca in orice business, trebuie sa iti pui la punct un plan de actiune, inainte sa dai drumul afacerii. Sunt anumite etape pe care trebuie sa le bifezi, ce vor asigura bunul mers al lucrurilor. Bineinteles, nimic nu merge de la sine, fara dedicare, implicare si motivatie.

Din moment ce lansarea unui magazin nu este o etapa dificila, in special cand alegi platforma de eCommerce potrivita ca si cadru, sa dam mai multa atentie aspectelor care pot influenta o afacere pe nisa de fashion.

1. Ce fel de produse vei vinde? Creatii proprii sau vei face achizitii de la diversi furnizori?

Diversitatea produselor din aceasta nisa este destul de vasta. Daca ai indemanare si te pricepi, poti face haine unicat, la comanda sau in serii limitate. In cazul in care vrei sa ai un astfel de business, asigura-te ca vei comunica termenul de livrare in cazul produselor.

Fiecare produs creat de la zero sau pe comanda, are un termen de executie/livrare extins, in functie de complexitatea fiecarui produs. Iar clientii vor intotdeauna sa stie, cu exactitate, cand vor primi produsele comandate.

Majoritatea aleg, totusi, sa colaboreze cu diversi furnizori. Fie ca gasesti producatori sau depozite de produse, sau ambele variante, ce e important este alegerea unui partener de business serios. Asigura-te ca produsele livrate vor sosi in termenele agreate si ca vor respecta normele de calitate.

Pentru a gasi cei mai potriviti furnizori, trebuie sa te decizi pe ce stil te vei axa. Vei vinde articole doar pentru femei, barbati sau copii? Poate vrei sa oferi articole sport, pentru intreaga familie, sau doar haine elegante.

Trebuie sa stii ce produse vinzi, pentru a gasi cele mai bune surse si metode de promovare. Gasesti aici idei de promovare pentru un magazin online de fashion.

2. Creeaza un brand si o imagine de brand in conformitate cu mesajul pe care vrei sa il transmiti

Chiar daca vinzi articole produse de altii sau de anumite brand-uri cunoscute, tot poti avea un brand propriu. Este chiar indicat (de indata ce ai infiintat afacerea, cu acte in regula), sa definesti un brand sub umbrela careia vei vinde produsele din magazinul online.

Brand-ul pe care il creezi (atat numele, cat si logo-ul) va trebui sa se muleze pe stilul ales de tine. Aici facem referinta la paleta de culori, fonturi si mesajul transmis audientei tinta. De exemplu, daca vei vinde haine pentru copii, poti adopta un stil mai jucaus/colorat. In cazul articolelor pentru femei, un stil mai elegant, pe cand articolele pentru tineri/adolescenti vor prinde cu un stil modern/urban/minimalist.

Retine doar ca hainele si accesoriile vestimentare au tot timpul legatura cu un stil anume, creeaza o imagine si definesc un anumit tip de personalitate.

3. Stabileste un portofoliu de produse pentru magazinul tau online

Acum ca stii ce vrei sa vinzi, ai gasit furnizorii potriviti si ai stabilit brand-ul, pune la punct portofoliul de produse. Cu siguranta furnizorii iti vor oferi diverse optiuni. Tu poti alege ce sa vinzi si ce nu, in functie de specificul magazinului tau.

Recomandarea noastra este sa ai o discutie deschisa cu furnizorul. Intreaba-l daca a avut probleme cu anumite produse si care sunt acestea, daca e cazul. Scopul este sa aduci produse de calitate in magazin. Daca oferi calitate, promptitudine si seriozitate, iti vei cuceri clientii pe termen lung.

4. Imaginile de calitate superioara sunt un must-have (la fel si descrierile produselor)

Una din cele mai mari provocari, in nisa de fashion, este sa convingi oamenii sa cumpere fara sa probeze (de aici riscul de a avea de-a face cu retururi). Cum se intampla si in alte domenii, clientii se uita la oferta online, apoi merg in magazinele fizice pentru a vedea si testa produsul.

Cand ai un magazin online, poti convinge clientul sa cumpere cu ajutorul unor imagini de calitate. Ideal ar fi sa colaborezi cu un fotograf profesionist. Pana la urma, in fashion vizualul are cel mai mare impact in randul clientilor.

Nu fotografia produsele doar pe umeras. Gaseste cateva persoane cu aspect fizic placut care sa le poarte pentru o sedinta foto. Gradul de convingere e mai mare atunci cand vezi un obiect vestimentar/incaltaminte/accesoriu pe o persoana reala.

De asemenea, pe langa imagini (cateva per produs, din mai multe unghiuri), va trebui sa oferi si detalii. Descrierea produsului trebuie sa contina: compozitia materialului din care este facut, masura (inclusiv lungime, inaltime, latime etc.), culoarea, detalii referitoare la croiala/model, alte detalii relevante.

Ajuta sa fii transparent(a) cu privire la procedura de retur. Clientii se simt mai in siguranta (gradul de incredere creste) atunci cand stiu ca pot returna un produs (si in ce conditii), in cazul in care nu se potriveste.

Te sperie rata de retur? Ofera cat mai multe detalii legate de produs + imagini, iar clientul va fi capabil sa faca alegeri potrivite. Astfel, sansele ca acesta sa returneze produsele scad.

5. Pregateste audienta pentru lansarea brand-ului si a magazinului

La acest punct trebuie sa ai pregatit un profil de business pe social media. Chiar daca te gandesti sa utilizezi Facebook, recomandarea este sa fii prezent(a) si pe Instagram. Din nou, in cazul nisei de fashion, imaginile vorbesc cel mai mult.

Unde mai pui ca platforma Gomag ofera si aplicatia InstaApp, ce iti permite sa aduci imagini cu clientii in timp ce iti poarta produsele, pe homepage-ul magazinului tau.

In timp ce pui la punct magazinul online de haine si accesorii vestimentare, poti incepe sa faci teasing pe social media. Vei incalzi astfel audienta pentru a-ti primi brand-ul si produsele din magazin cu un nivel mai mare de entuziasm.

Fa campanii AMR (pana la lansare), imparte vouchere digitale pentru prima achizitie, roaga-ti prietenii/familia sa raspandeasca vestea si depune eforturi, de la inceput, in crearea unei relatii bune cu clientii tai.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *