sâmbătă, iunie 25

Semanatul fasolei verzi: cand si cum?

Spread the love

Semanatul fasolei verzi cand si cum

Fasolea este usor de cultivat, mai ales in gradinile mici, unde isi poate gasi locul. Diversitatea varietatilor in ceea ce priveste culoarea, forma si gustul inseamna ca fasolea ocupa un loc esential in gradina de legume… cu conditia sa fie semanata corect!

Cu semintele sale mari, fasolea este usor de semanat, asa ca nu cautati rasaduri, care sunt rare si deloc profitabile. Semanatul trebuie sa se faca pe un teren incalzit corespunzator in mai sau iunie si trebuie esalonat pana in iulie.

Cultivarea fasolei verzi

Originara din America de Sud, fasolea se aclimatizeaza bine aici, cu conditia sa fie semanata intr-un sol cald. Temperatura solului trebuie sa fie de peste 10°C pentru fasolea colorata, care incepe sezonul de insamantare, si de peste 12°C pentru fasolea alba, mai rece, care este apoi insamantata.

Cand si cum sa semanati semintele de fasole in pamant: trasarea liniilor

Seminte de fasole Tonivert trebuie semanate intre sfarsitul lunii martie si inceputul lunii iunie, in functie de regiune. Fasolea nu tolereaza temperaturile scazute si cu atat mai putin gerul. Acestea trebuie semanate nu numai dupa ce riscul de inghet a fost complet eliminat, ci si dupa ce solul s-a incalzit, adica dupa ce temperatura aerului a atins cel putin 10°C.

In functie de regiune, insamantarea va incepe, prin urmare, intre sfarsitul lunii martie si sfarsitul lunii mai: in climatul mediteranean, primele insamantari vor avea loc la sfarsitul lunii martie si mai ales in aprilie; in alte parti, va trebui sa asteptati pana in luna mai.

La ce distanta trebuie sa fie semintele?

Cu aproximativ 24 de ore inainte de semanat, inmuiati semintele care urmeaza sa fie semanate in apa. Germinarea va fi cu atat mai rapida. Semanati o samanta la fiecare 5 cm sau grupuri de 5 pana la 7 seminte la fiecare 35 cm. Semanatul in grupuri incurajeaza formarea tulpinilor si ajuta fasolea pitica sa reziste la cadere, deoarece plantele din acelasi grup se sustin reciproc. Randurile sunt distantate la 40 cm pentru fasolea tufa si la 75 cm pentru fasolea cu prajina.

Inchiderea brazdei

Semintele pot fi acoperite pur si simplu cu pamant fin faramitat. Pentru a concentra caldura soarelui, acoperiti-le cu pamant negru pentru ghiveci. In partea de jos a unui rand de 15 cm adancime, semintele nu au nevoie sa fie acoperite cu pamant pentru a germina: astfel, brazda poate fi inchisa dupa germinare.

De ce sa esalonam semanatul fasolei?

Pentru a manca fasole proaspata mai mult timp, este esential sa nu le semanati pe toate deodata, ci sa esalonati semanatul – o data la doua saptamani, de exemplu – pana la jumatatea lunii iulie, sau chiar la inceputul lunii august in sud, in cazul fasolei verzi.

Cum sa mulciti fasolea dupa insamantare?

Mulcirea randurilor de fasole evita sarcina plictisitoare a plivitului si mentine solul umed, reducand astfel udarea.

La sfarsitul primaverii, la sfarsitul lunii mai/inceputul lunii iunie, cand plantele de fasole au ajuns la 20 cm inaltime. Se da cu sapa pentru a erbicida, apoi se sapa plantele de fasole imediat ce au ajuns la 20 cm inaltime, pentru a le oferi o baza solida. Mulciti dupa aceasta operatiune.

De ce sa mananci leguminoase?

Fasolea si leguminoasele sunt fructele sau semintele unei familii de plante numite Fabaceae. Consumate in mod obisnuit in intreaga lume, sunt surse bogate de fibre si vitamine si minerale importante.

Sunt, de asemenea, surse grozave de proteine ​​vegetariene. Imi place sa incorporez fasole in supe, tacos, salate si alte retete.

Fasolea si leguminoasele au o serie de beneficii pentru sanatate. Mancatul mai mult poate ajuta la reducerea colesterolului, la scaderea nivelului zaharului din sange si la cresterea bacteriilor intestinale sanatoase.

Iata noua dintre cele mai sanatoase fasole si leguminoase pe care le poti manca – si de ce sunt bune pentru tine.

Cunoscuta si sub denumirea de fasole garbanzo, nautul este o sursa excelenta de fibre si proteine.

Multe studii stiintifice arata ca fasolea si leguminoasele, cum ar fi nautul si hummus – care este facut in principal din naut – pot oferi o varietate de beneficii pentru sanatate.

Nautul este deosebit de benefic pentru reducerea zaharului din sange dupa masa si cresterea sensibilitatii la insulina in comparatie cu alte alimente bogate in carbohidrati (6Sursa de incredere).

Un mic studiu a constatat ca consumul unei gustari cu continut scazut de zahar cu hummus a dus la o scadere cu 5% a nivelului de zahar din sange dupa-amiaza, in comparatie cu consumul de batoane granola care aveau un continut mai mare de zahar.

Consumul de hummus a fost, de asemenea, legat de reducerea poftei de mancare si scaderea gustarilor la deserturi mai tarziu in cursul zilei.

Deoarece nautul si alte leguminoase sunt bogate in fibre si compusi vegetali benefici, consumul lor poate ajuta, de asemenea, la imbunatatirea compozitiei bacteriilor intestinale.

Cercetarile efectuate la soareci au descoperit ca consumul unei diete cu naut a modificat structura microbiotei intestinale intr-un mod care le-a favorizat proprietatile de promovare a sanatatii si a ajutat la intarirea barierei intestinale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *