Alegerea candidaților potriviți pentru compania ta poate fi o provocare, mai ales dacă ai o companie mare și mulți candidați pentru angajare. De aceea, este foarte important să faci alegerea potrivită pentru că acești candidați vor deveni parte din echipa ta. Pentru ca o echipă să funcționeze la cei mai buni parametri, este nevoie de cooperare, înțelegere și respect reciproc.
Iată câteva idei pentru a-ți alege candidații potriviți companiei tale:
- Definește clar profilul postului
Acesta trebuie să cuprindă descrierea și cerințele postului. Mai precis, candidatul trebuie să știe scopul, rolul și responsabilitățile postului, precum și condițiile de muncă, beneficiile și așteptările angajatorului. De asemenea, este important să știe și ce se cere de la el, adică ce competențe personale, studii, experiență, cunoștințe, abilități trebuie să aibă pentru a îndeplini nevoile companiei. În acest sens, printr-o definire clară a profilului postului, vei putea să atragi candidați relevanți și să îi integrezi mai ușor în echipa ta.
- Evaluează candidații în mod riguros
Folosește diferite instrumente și tehnici care să îți permită să îți formezi o imagine cât mai completă și mai obiectivă despre fiecare candidat. În acest sens, poți folosi mai multe mijloace de evaluare precum un interviu, teste, probe de lucru sau practice, ori altele. În cadrul interviului, de altfel, una dintre cele mai importante probe este cea în care afli detalii despre experiența și competențele candidaților, despre motivația și personalitatea lor, dar și despre așteptările și obiectivele lor profesionale. Testele sunt și ele importante, fie că sunt scrise sau practice, ele verifică cunoștințele, abilitățile, aptitudinile, inteligența, creativitatea sau personalitatea candidaților. De exemplu, poți să folosești evaluarea abilităților lingvistice de pe eucom.ro pentru a-ți testa candidații. Prin evaluarea riguroasă a candidaților, vei putea să îi compari în funcție de criterii relevante și să îi selectezi pe cei mai potriviți pentru posturile disponibile în compania ta.
- Folosește metode variate de recrutare
Acestea îți permit să ajungi la un număr cât mai mare și mai divers de potențiali angajați. Poți, de exemplu, să folosești anunțuri de angajare, recomandări interne, parteneriate cu firme de recrutare, sau chiar recrutare directă. Anunțurile sunt mesaje publicitare prin care promovezi posturile disponibile folosind diferite canale de comunicare, cum ar fi site-uri web, portaluri de locuri de muncă, rețele sociale, ziare, sau altele. Recomandările sunt și ele folositoare, acestea fiind sugestii primite din partea angajaților actuali sau foști despre persoane pe care le cunosc și care ar fi potrivite pentru posturile disponibile din compania ta. Parteneriatele cu firme de recrutare sunt colaborări care te pot ajuta să găsești candidați mai rapid și mai ușor. De exemplu, poți colabora cu universități, școli sau chiar și agenți de plasare. Recrutarea directă este o metodă prin care contactezi direct persoane pe care le consideri interesante pentru posturile disponibile în compania ta, folosind diferite surse de informare, cum ar fi CV-uri online, platforme online specializate, profiluri profesionale, participanți la evenimente sau recrutări directe chiar din cadrul studenților. Prin folosirea unor metode variate de recrutare, vei putea să îți diversifici sursa de candidați, să îți crești vizibilitatea pe piața muncii și să îți reduci costurile și timpul de recrutare.
La final, acestea sunt doar câteva sfaturi care te pot ajuta să alegi candidații potriviți pentru compania ta. Dacă vrei să afli mai multe informații sau să primești asistență profesională pentru implementarea acestor sfaturi, poți apela la un consultant specializat în domeniul resurselor umane sau la o firmă de recrutare. Ține minte că trebuie să ai ce să oferi ca să poți să și primești.
Sursa foto: pexels.com