duminică, noiembrie 28

Compresorul: Ce este, cum functioneaza, intretinere si defectiuni

Spread the love

Compresorul: Ce este, cum functioneaza, intretinere si defectiuniUneori trecem cu vederea faptul ca pentru ca vehiculul nostru sa se laude ca are o functionare corecta, exista multe piese care trebuie sa functioneze perfect in orice moment. Cand temperaturile ridicate se apropie treptat, ar fi deosebit de bine sa te urci intr-o masina fara sa folosesti aer conditionat?

Dupa cum stim, in momentul in care aceasta idee dificila inca nu intra in planurile dvs., astazi va explicam care este functionarea compresorului si cum reuseste sa adapteze temperatura dorita la interiorul vehiculului nostru.

Am putea spune ca compresorul actioneaza ca „inima” vehiculului nostru, o componenta cheie atunci cand vine vorba de asigurarea temperaturii potrivite. Functionarea sa corecta este esentiala daca dorim sa ne simtim confortabil in interiorul masinii noastre.

Dar mai intai trebuie sa clarificam un lucru:

Ce este compresorul?

Compresorul este o pompa de caldura reversibila situata pe exteriorul masinii care indeplineste functia de racire a interiorului. Compresorul utilizat in vehicule este responsabil pentru comprimarea amestecului de combustibil si aer care este introdus in cilindri.

In acest fel, motorul primeste o cantitate mai mare de amestec decat ar primi numai prin actiunea de aspiratie a pistoanelor. Aceasta tehnica este cunoscuta sub numele de supraalimentare si creste puterea specifica a motorului masinii.

Cum functioneaza compresorul?

Cu siguranta multi dintre voi va intrebati cum reuseste compresorul sa efectueze acest lucru. „Foarte simplu”, asa cum am mentionat deja anterior, este responsabil pentru comprimarea, de unde si numele sau, a fluidului sau gazului frigorific si acest lucru permite generarea unei perioade de compresie-decompresie care produce un transfer de caldura dintr-o parte a circuitului in cealalta.

Forta generata de compresor il determina sa comprime gazul care ajunge intr-o stare gazoasa din evaporator.

Pentru ca, compresorul nostru sa nu provoace probleme, este necesar ca acesta sa fie in stare buna, astfel incat buna intretinere a piesei sa o impiedice sa provoace probleme. In plus, trebuie remarcat faptul ca o reparatie a compresorului este, in multe ocazii, o cheltuiala foarte scumpa, deci trebuie sa asiguram starea corecta a acestuia.

Compresor portabil… ce este?

Un compresor auto de aer portabil, este un aparat foarte eficient si foarte usor de folosit.

Chiar daca nu esti de priceput/a in ale masinii, acest compresor te va ajuta in mod util si iti va spune singur ce ai de facut.

Presiunea la care trebuie sa se afle o roata o poti seta, iar cand aparatul atinge nivelul stabilit de tine, se stopeaza pomparea de aer in anvelopa.

Este foarte bun atat pentru masina, cat si pentru orice tip de material gonflabil: salteaua de la picina, baloane, fotolii cu aer, piscina gonflabila cat si alte jucarii folosite la plaja.

Pachetul de obicei include ac pentru anvelopa si un alt ac diferit pentru umflarea rotilor de bicicleta sau alte accesorii gonflabile.

Vezi aici compresor auto portabil cu manometru, 12 V, max 20.7 bar !

Cum se foloseste?

Conectezi compresorul rapid la bricheta masinii, cu ajutorul cablului inclus.

Conectezi furtunul din pachet la compresor si atasezi acul de care ai nevoie.

Unele modele au si o lanterna led inclusa, astfel incat sa poti vedea zona unde trebuie sa atasezi acul.

De ce este important sa ai rotile in stare buna?

Uzura anvelopelor vehiculului  este un rezultat normal al conducerii. Cu toate acestea, este posibil sa observati ca anumite zone ale anvelopelor, sau chiar una sau doua dintre anvelope, pot prezenta mai multa uzura decat altele.

Uzura neuniforma a anvelopelor poate fi rezultatul unei varietati de cauze, inclusiv anvelopele sub umflate sau supraumflate, uzura marginilor interioare sau exterioare din cauza alinierii incorecte a rotilor, cupa rezultata din componentele defecte ale suspensiei si pene din cauza unei setari necorespunzatoare a varfului.

Setarea varfului este directia in care sunt indreptate anvelopele in raport cu linia centrala a vehiculului. Uzura neuniforma a anvelopelor poate reduce semnificativ durata de viata a anvelopelor, ceea ce poate ajunge sa va coste o multime de bani.

Anvelopele au o specificatie de presiune a aerului. Daca sunt supraumflate sau subumflate, anvelopele dvs. vor avea de suferit, la fel ca si consumul si manevrabilitatea la volan.

Un manometru de calitate a aerului in anvelope este tot ce aveti nevoie pentru a va verifica presiunea aerului in anvelope. Manometrul va va permite sa masurati kilogramele pe inch patrat (PSI) ale fiecarei anvelope si sa va asigurati ca sunt umflate la presiunea recomandata de producator.

Majoritatea anvelopelor autovehiculelor ar trebui sa aiba o presiune intre 32 si 35 psi atunci cand sunt reci. Mentinand presiunea corecta in anvelope, veti asigura o economie de combustibil mai buna, iar vehiculul va fi o masina mult mai sigura si mai confortabila. Nu ar trebui sa incercati niciodata sa estimati vizual presiunea de umflare a anvelopelor dvs. Utilizati intotdeauna un manometru pentru presiunea in anvelope.

Temperaturile meteorologice afecteaza presiunea in anvelope. Vremea rece va face ca presiunea aerului in anvelope sa scada, in timp ce vremea calda va duce la cresterea presiunii in anvelope. Ar trebui sa verificati periodic presiunea in anvelope ca parte a unei bune intretineri a vehiculului. Este deosebit de important sa-l verificati cand se schimba anotimpurile.

Multe vehicule moderne sunt echipate cu un sistem de monitorizare a presiunii in anvelope (TPMS). O pictograma de pe tabloul de bord va va avertiza daca sistemul a detectat modificari ale presiunii aerului in anvelope.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *