Exista o multime de factori care intra in decizia unui client de a face o achizitie de la compania ta. Cand ma decid daca sa cumpar ceva sau nu, de exemplu, imi cer de obicei recomandari si apoi fac o multime de cercetari online despre optiunile mele.
Ce conteaza cand cumperi online?
Si din moment ce este atat de rapid si usor de facut achizitii online fara a te conecta vreodata la un reprezentant de vanzari, internetul face de obicei vanzarea pentru tine – si acest lucru poate avea un impact enorm asupra daca un client achizitioneaza de la tine sau nu.
Inainte ca potentialii clienti sa ajunga chiar pe site-ul tau sa invete despre afacerea ta, asigura-te ca pot afla despre tine indiferent de locul in care efectueaza cercetari online despre efectuarea unei achizitii.
Asigura-te ca monitorizezi in mod regulat comunicarile provenite din acest profil – proprietarii de afaceri receptivi sunt evidentiati cu un timp mediu de raspuns si o rata de raspuns care ar putea incuraja cititorii sa avanseze in procesul de a deveni noi clienti.
De asemenea, trebuie sa revendici pagina de afaceri de pe facebook a companiei tale, astfel incat potentialii clienti sa te poata gasi si sa afle mai multe despre tine, fara a trebui sa parasesti reteaua sociala.
Acesta este un alt site care recompenseaza niveluri ridicate de reactie, asa ca asigura-te ca ai pe cineva sa monitorizeze mesajele primite pe canalele pe care incercci sa le optimizezi pentru achizitionarea de noi clienti.
Comentariile clientilor tai pot aparea si nesolicitate de la clienti fericiti sau nefericiti pe site-uri terte, dar odata ce oamenii sunt deja pe site-ul tau, asigura-te ca este usor pentru ei sa lase recenzii si pareri clienti acolo.
Cum poti crea o legatura cu clientii?
Optimizeaza-ti site-ul web, postarile pe blog, profilurile sociale si e-mailurile pentru a oferi cai rapide si usoare prin care puteti scrie recenzii prin:
- Configurarea insignelor de pe site pentru a directiona rapid si usor vizitatorii pe paginile , Facebook si Amazon pentru a citi si a lasa comentarii
- Optimizaeaza-ti site-ul pentru dispozitive mobile pentru persoanele care vin pe site-ul tau atunci cand navigheaza in cautarea sociala sau efectueaza cautari pe telefon
- Daca soliciti recenzii pentru clienti prin e-mail, pastrati intrebarile scurte si convrete
Timpul tau este limitat si al clientilor tai este la fel, deci asigura-te ca oferi clientilor un motiv pentru a lasa o recenzie.
- Ofera stimulente pentru a face clientii tai sa scrie o recenzie – cum ar fi codurile de reduceri sau cupoane, intrarea intr-un concurs pentru un premiu chiar mai mare sau carti cadou pentru cafea, cumparaturi online sau bani reci
Asigura-te ca soliciti recenzii clientilor la momentul potrivit in contactul lor cu compania ta pentru a obtine rezultate optime.
Gandeste-te: daca ceri o revizuire la un moment gresit, ar putea duce la un client care sa lase o revizuire negativa pe care mai multe sute de persoane o citesc atunci cand analizeaza daca doresc sau nu sa cumpere de la compania ta.
Nu incepe prin a iesi si cere direct o recenzie a clientilor.
In schimb, incepe o conversatie si foloseste o intrebare deschisa pentru a incepe procesul.