Utilizarea containerelor pentru constructia de locuinte castiga din ce in ce mai multa forta pe diferite continente. Motivele succesului sau sunt multe si variate. Cele mai importante au de-a face cu.
Adevarul este ca acele containerele reciclate nu sunt doar materiale de constructie accesibile si foarte eficiente, dar, de asemenea, procesul de constructie este scurt si nepoluant. In plus, au un plus: se combina perfect cu aspectul industrial atractiv.
Fanii acestui stil au devenit foarte entuziasmati de ideea de a trai intr-un recipient. Sau, de asemenea, pentru a le incorpora intr-un fel la constructia caselor lor, deoarece flexibilitatea containerelor este de asa natura incat acestea pot fi utilizate chiar si in versiuni mai mici, cum ar fi case de biliard sau case de oaspeti in gradina.
In Statele Unite si Canada, casele prefabricate s-au raspandit spre sfarsitul secolului al XX-lea, iar apoi au devenit foarte populare in Franta si Anglia. In Spania, pe de alta parte, a costat putin mai mult sa se considere acest tip de constructie ca locuinta, deoarece acestea erau legate de cazarmile pentru muncitori sau de salile de clasa temporare ale scolilor.
Utilizari ale caselor de containere
O companie din tara, iese la atac cu produsele marca Hebo pentru locuinte modulare. In versiunea sa cea mai de baza, aceste case adapteaza numai interiorul recipientului: il acopera in materiale precum lemnul sau cimentul pentru a le face locuibile. Partea exterioara, pe de alta parte, ramane intacta, cu exceptia usilor si ferestrelor care, in mod necesar, trebuie incorporate in design.
Casele din containere pot fi fixe sau transportabile. Cele fixe functioneaza ca si case de constructii uscate si sunt asamblate intr-un timp foarte scurt, in timp ce cele transportabile ajung inarmate la lotul sau terenul ales. In ambele cazuri, timpul de constructie este minim.
Datorita dimensiunilor lor limitate, aceste constructii trebuie sa profite de fiecare centimetru. In acest fel, desi fara mobilier sau spatii prea largi, ele pot fi perfect echipate.
Exista, de asemenea, optiunea de a stiva containere pe partea de sus a reciproc pentru a forma diferite niveluri. Acest lucru rezolva multe dintre problemele de spatiu pe care acest tip de locuinte le prezinta de obicei.
Aceste cladiri pot parasi fabrica cu izolatie, incinte, fatada ventilata si alte caracteristici ale locuintelor cu o certificare energetica B. In plus, pretul final pe metru patrat nu variaza de obicei atunci cand alegeti diferite distributii.
Beneficiile caselor de containere
Unele dintre principalele beneficii ale unei case de containere sunt dupa cum urmeaza:
- Calitate:structura poate fi fabricata astfel incat sa respecte toate cerintele specificate in Codul tehnic al cladirii, care fac posibila scrierea si inregistrarea.
- Adaptabilitate: constructia cu containere este adaptabila oricarui teren.
- Transformare:in orice moment puteti modifica sau extinde structura pentru a indexa module noi.
- Economic: poate fi de pana la patru ori mai ieftin decat constructia traditionala.
- Viteza:poate fi gata in termen de 3 luni.
- Mobilitate:Se face pentru a fi transportat si poate fi relocat in orice moment.
- Reciclabil: este realizat din materiale ecologice, eficiente si durabile. Nu produce deseuri, nu consuma energie si are nevoie de o intretinere minima.
O mica parte din istoria caselor in container
Din 1937 pana la inceputul anului 1950, McLean s-a concentrat pe afacerea sa de transport, care avea peste 1.750 de camioane si 37 de terminale de transport. De fapt, a fost a cincea cea mai mare afacere de transport cu camioane din intreaga America.
In aceasta perioada de timp au fost introduse mai multe restrictii de greutate si taxe de percepere in transportul rutier. Nu era neobisnuit ca soferii lui McLean sa fie amendati pentru incarcaturi grele de marfa.
McLean cauta acum o modalitate mai eficienta de a transporta incarcatura clientilor sai si i s-a amintit de experienta sa din New Jersey in 1937. Atunci a avut ideea de a crea o remorca de dimensiuni standard care sa poata fi incarcata pe barci in volumul nu de unul sau doi, ca la camioanele lui, ci in sute. El si-a imaginat revolutionarea afacerii sale de transport prin indepartarea majoritatii camioanelor si prin folosirea barcilor pentru a transporta marfurile catre centre de transport amplasate strategic.
Acest lucru ar insemna ca camioanele vor fi folosite doar pentru livrari scurte, intrastatali, eliminand restrictiile de greutate si perceperea taxelor care fusesera recent introduse.
McLean, convins de ideea sa de a crea o remorca sau un container standardizat, si-a vandut afacerea de transport. In 1955, a luat un imprumut bancar de 42 de milioane de dolari. A folosit 7 milioane de dolari din acest imprumut pentru a cumpara compania de transport maritim consacrata, Pan-Atlantic Steamship Company. Pan-Atlantic avea deja drepturi de andocare in multe dintre orasele portuare din est, pe care le viza McLean. La scurt timp dupa ce le-a cumparat, a redenumit compania SeaLand Industries.