Pentru majoritatea proprietarilor, mașina este o investiție majoră, așa că își doresc să aibă cât mai multă grijă de ea, asta implicând adesea și verificări sau reparații pe cont propriu, care necesită un cric de calitate.
Dacă dețineți o mașină și obișnuiți să faceți unele lucrări de verificare și de reparații pe cont propriu, echiparea atelierului sau garajului cu uneltele potrivite va conta foarte mult. Înainte de a cumpăra un cric de podea, există câteva puncte importante de știut despre aceste unelte.
Cric manual versus cric electric
Când vine vorba de unelte care ridică un vehicul, există două tipuri, și anume cric manual și cric electric. Cricurile manuale vin într-o varietate de stiluri, dar dacă luăm în considerare doar cricurile de podea, acestea folosesc presiunea hidraulică pentru a ridica un vehicul.
Cricurile de podea au brațe lungi și roți care alunecă sub un vehicul și un mâner lung care pivotează în sus și în jos. Pe măsură ce utilizatorul ridică și coboară mânerul, fluidul hidraulic pompează prin sistem, ridicând brațul până când ridică vehiculul de pe sol. Contează foarte mult greutatea pe care doriți să o ridicați, așa că veți putea alege dintre un cric hidraulic 20 de tone și un cric hidraulic care suportă o greutate mai mică.
În ceea ce privește cricurile electrice, acestea sunt de obicei în formă de foarfece, care funcționează prin rotirea unui șurub mare, împingând platforma de ridicare pentru a ridica vehiculul. Prin designul lor, aceste cricuri nu pot avea un profil redus. Chiar și cele mai scurte cricuri electrice au mai mult de 10 cm înălțime, ceea ce este prea înalt pentru majoritatea vehiculelor cu profil redus.
Materialul cricului
În funcție de modelul ales, un cric de podea cu profil redus poate ridica între 900 kg și 4 tone. Din acest motiv, este important ca acestea să fie realizate din materiale de înaltă calitate, rezistența și durabilitatea fiind prioritare. Majoritatea cricurilor de podea au o construcție din oțel.
În timp ce oțelul face aceste cricuri să fie foarte grele – cântărind chiar și 50 de kg -, le face, de asemenea, incredibil de puternice. Dacă ridicați un vehicul extrem de greu, cel mai bine ar fi să utilizați oțel.
Deși s-ar putea rugini puțin în timp, întreținerea regulată și aplicarea de lubrifiant în punctele de pivotare după fiecare utilizare va ajuta. Pe de altă parte, cricurile de podea din aluminiu sunt ușoare și mai mult decât capabile să ridice majoritatea vehiculelor. Aceste cricuri sunt ușor de utilizat, nu ruginesc și sunt suficient de rezistente pentru a ridica partea din față a unui vehicul fără probleme.
Brațul de ridicare al cricului
Brațul de ridicare este, fără îndoială, cea mai importantă parte a unui cric de podea cu profil redus. În timp ce vehiculele cu înălțimi mari nu necesită un cric special proiectat, vehiculele mai mici, cum ar fi mașinile de performanță și mașinile modificate, au nevoie de ceva care să poată ajunge la punctul de ridicare al vehiculului fără a deteriora caroseria. Designul brațului de ridicare este un factor important.
Brațele cricului de podea standard se înclină pur și simplu în jos până la punctul de ridicare, în timp ce majoritatea brațelor cricului de podea cu profil redus se curbează brusc pentru a crea mai mult spațiu în timp ce alunecă sub vehicul. Acest lucru permite punctului de ridicare al cricului să atingă punctul de ridicare al vehiculului fără să zdrobească pragurile laterale și fără să deterioreze caroseria.