Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

5 trenduri tehnologice pe care trebuie sa le stii in 2021

2021 este probabil unul dintre cei mai asteptati ani din istorie, iar la pachet cu el vine o gama complet noua de tendinte tehnologice care pot fi anticipate si la care e obligatoriu sa luam parte.

Faptul ca ne aflam intr-un climat marcat de COVID-19, face ca anumite aspecte tehnologice, precum si modul in care folosim tehnologia sa se shimbe.
Iata primele cinci dintre tendintele tehnologice care vor domina in mod cert anul ce tocmai a inceput.

Lupta pentru discretie

Apple foloseste de mult timp confidentialitatea pentru a se diferentia de competitorii sai din Silicon Valley, si in mod special de sistemul de operare Android Google, care este partial finantat din urmarirea utilizatorilor si publicitate.
Odata cu iOS 14, Apple nu doar ca pune accent pe confidentialitatea in iOS, ci obliga si restul industriei sa joace dupa regulile sale.

iOS 13 a facut primii pasi in a arata utilizatorilor cat de des solicita o aplicatie istoricul locatiilor, iar iOS 14 duce acest demers cu un pas mai departe. Noua functie App Transparency, ce va fi lansata in 2021, va arata utilizatorilor exact cat de des solicita o aplicatie date si, mai important, cat de des partajeaza aceste date cu aplicatii si servicii terte.

Multi utilizatori vor fi socati – si pe buna dreptate! – sa vada cate aplicatii din telefonul lor contacteaza Facebook sau Google, chiar daca aplicatia nu are niciun link catre vreuna dintre companii.

TikTok isi continua ascensiunea

In ultima vreme, TikTok a fost mult timp subiect de stiri, serviciul confruntandu-se cu o crestere pe care nu am mai vazut-o de ani de zile, probabil de la lansarea Snap sau Instagram.
Va ajunge oare TikTok la nivelul Snap – ceva interesant folosit de copii -, sau va progresa catre cifrele de utilizatori ai Instagram, devenind o aplicatie instalata pe aproape toate smartphone-urile?

Oricum ar fi, retelele de socializare au stagnat de ani de zile, jucatorul dominant, Facebook, inghitind tot ce inseamna concurenta si inovatie, astfel incat e minunat sa vedem un nou competitor pe piata.

Oamenii preiau puterea asupra finantelor personale

Bancile mari au adoptat destul de lent noile tehnologii, iar majoritatea au fost tarate impotriva dorintei lor in sprijinul Apple Pay. Acesta este doar unul dintre motivele pentru care bancile „exclusiv digitale” au luat avant.

Aceste aplicatii destinate tinerilor sunt construite in primul rand ca aplicatii, fara sa trebuiasca sa isi bata capul cu privire la codul cu care trebuie sa se descurce bancile traditionale. Asta inseamna ca pot inova mai repede, adaugand functii excelente, cum ar fi bugetarea simpla sau impartirea contului principal intr-o serie de sub-conturi, pentru a lucra cu planurile de bugetare de la The Barefoot Investor.

Marile banci adopta si ele majoritatea acestor inovatii, insa inovatiile vor aparea intotdeauna in primul rand la bancile virtuale.

Retele de socializare mai mici si private

Pe masura ce retelele de socializare evolueaza si se maturizeaza, ne putem astepta ca tot mai multi oameni sa isi mute discutiile pe canale private mai mici. Facebook a vazut aceasta tendinta devreme si a inceput sa se concentreze mai mult pe grupuri private decat pe news feed.

Achizitionarea Whatsapp a fost un alt semn ca cei de la Facebook inteleg ca nu toti oamenii doresc sau trebuie sa posteze public.
Slack si Discord profita de aceste grupuri private si ambele fac eforturi uriase pentru a deveni platforma de facto pentru comunitatile construite in jurul unor subiecte, jocuri sau locuri de munca.

Locuri de munca hibrid

COVID-19 a fortat multi angajatori sa reimagineze spatiul de lucru. Companiile care s-au straduit sa lucreze de acasa si cele care si-au putut organiza munca in mod flexibil, nu au avut de ales decat sa imbratiseze aceste practici la inceputul anului 2020.
Cu o raspandire comunitara scazuta si o campanie de vaccinare care avanseaza – in ritmuri diferite de la tara la tara, dar avanseaza – ne putem astepta ca in curand companiile sa inceapa sa revina la birouri, dar cu o capacitate mult redusa.

Companii precum Dropbox folosesc acum birourile doar pentru colaborari, pentru ca au constatat ca angajatii lor au fost mai productivi in perioada in care au lucrat de acasa. Altii isi esaloneaza forta de munca de-a lungul saptamanii, astfel incat cineva sa fie mereu la birou. Companiile care imbratiseaza activitatea hibrida vor deveni cele mai productive in 2021.

Sursa: https://womenlovetech.com/5-tech-trends-2021/

Lasă un răspuns

Te-ar mai putea interesa...

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.