Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

In cautarea sustenabilitatii in timpul pandemiei COVID-19. Ghid tactic pentru profesionisti

Pandemia care a cuprins intregul glob in aceasta perioada este una cruciala, iar companiile ar trebui sa isi dedice fiecare resursa ajutarii clientilor lor sa depaseasca aceasta stare, insa in spiritul protejarii de o amenintare existentiala, nu ar trebui sa lasam o alta sa treaca neobservata!

Pandemia COVID-19 devasteaza globul, iar companiile de peste tot incearca sa faca fata si sa ramana pe linia de plutire sau sa raspunda cererii si sa fie cu un pas in fata. Am asistat la situatii in care unele branduri au pus pe pauza programele pilot privind capacele reutilizabile pentru pahare, in lumina ingrijorarilor privind sanatatea, in timp ce altele si-au amanat alocarea de bugete pentru sustenabilitate intr-un mediu nesigur.

Iata mai jos un ghid tactic rapid care explica exact de ce este posibil ca brandul tau sa fie unul sustenabil, chiar si in aceasta situatie tulbure, si cum poate – si chiar ar trebui! – sa urmeze acest drum.

 

1. Mentine increderea si coerenta de brand, atunci cand clientii au nevoie de tine

Consumatorii din intreaga lume urmaresc indeaproape companiile. Acesta este un moment crucial pentru ca afacerile sa isi asume responsabilitatea sociala. In contextul in care COVID-19 afecteaza vietile a miliarde de oameni, consumatorii isi indreapta privirile catre firme pentru sprijin. Orice initiativa in acest moment, dar si lipsa sa, va influenta perceptia pe care publicul o are despre brandul tau si va afecta loialitatea lor pentru tine pentru o perioada importanta de timp.

Potrivit unui sondaj efectuat la un webinar recent al Asociatiei Publicitarilor Nationali din SUA, 20% dintre comercianti si-au marit cheltuielile pentru responsabilitate sociala, ca raspuns la epidemie. Actiunile voluntare in sensul contributiei la combaterea pandemiei sunt un pas in directia potrivita, insa mentinerea valorilor sustenabile in aceste momente de suferinta cladeste un sentiment al consecventei rar intalnit.

Cand lumea a fost lovita de SARS, de 11 Septembrie, sau de alte evenimente similare de tip Lebada Neagra (neasteptate si cu un impact major) consumatorii au cautat alinare in companiile in care credeau.

In momente critice ca acesta pe care il traversam, cand intreaga lume face eforturi pentru a se vindeca de o criza a sanatatii, este important sa faci exercitii de ascultare si sa raspunzi ingrijorarilor consumatorilor. Urmarile unor evenimente globale negre sunt mai usoare pentru afacerile care isi asculta clientii si care fac pasi pentru ca acestia sa uite de griji – investitiile in initiative de sustenabilitate pe termen lung ar putea fi o solutie pentru a-i linisti pe clienti cu privire la un viitor confortabil.

 

2. Foloseste timpul liber pentru strategii de sustenabilitate

Intr-o perioada de acalmie in ceea ce priveste vanzarile si dezvoltarea afacerii, probabil ca nu va fi nevoie sa te stresezi la fel de mult pentru a mentine functionarea de zi cu zi si pentru a furniza produse sau servicii in cantitati mari, conform cererii obisnuite.

Efortul si timpul pe care nu le mai folosesti in aceasta perioada pentru sarcinile obisnuite de zi cu zi pot fi acum investite in dezvoltarea de strategii care sa ajute afacerile sa infloreasca in noile conditii de piata.
Fiecare brand are planuri ample si importante de sustenabilitate, dar care au tendinta sa ramana in urma pentru ca suntem ocupati cu grijile mai presante de zi cu zi ale afacerilor. Acum este sansa ta sa iti faci timp pentru aceste obiective in care “doar cerul este limita”!

In timpul recesiunii din 2008, majoritatea firmelor faceau brainstorming-uri pentru a gasi moduri de a creste cheltuielile consumatorilor si pentru a intelege cum isi pot face brandul suficient de important incat sa atraga achizitii intr-o perioada de deficit financiar.
In loc sa incerce sa schimbe aceasta mentalitate orientata catre buget a consumatorilor, multi vizionari au folosit acel moment pentru a-si mula produsele astfel incat sa se potriveasca acestei mentalitati. Groupon, de pilda, si-a lansat afacerea pentru a oferi deal-uri importante pentru consumatorii care isi doreau o valoare cat mai mare pentru banii lor. Compania gasit, astfel, un mod de a vinde ideea de a cumpara mai putin – o idee care a dictat alegerile de achizitii ale consumatorilor la acel moment.
Totul se rezuma la alocarea de timp pentru a intelege cu adevarat ce isi doresc consumatorii, iar toata aceasta pauza este ocazia perfecta pentru a face asta.

 

3. Creaza o experienta e-commerce “verde”, intr-o perioada in care consumatorii cumpara online

Pe fondul evitarii in mod activ a interactiunilor inter-umane, comertul electronic a explodat. Vanzarile online au crescut cu 52% comparativ cu aceasi perioada a anului trecut, iar numarul de cumparatori online a crescut cu 8.8 procente de la inceputul pandemiei.

Invata din aceasta situatie si adopta initiative de sustenabilitate, care se potrivesc cu prezenta ta in online si mentine relatia cu clientii prin email, social media, web si comert electronic. Impartaseste traseele de sustenabilitate, ofera ponturi pentru un trai cat mai verde si creaza o experienta de utilizare cat mai prietenoasa fata de clima.
Poti include, de pilda, in procesul de finalizare a vanzarii pe site o caseta in care clientii pot bifa daca vor sa contribuie la o cauza sustenabila. Vei reusi sa creezi, astfel, o experienta de shopping sustenabila, fara ca afacerea ta sa suporte vreun cost din acest demers. rePurpose Global ofera, de pilda, Programul de Neutralitate la Consumul Zilnic de Plastic, care adauga in procesul de vanzare online o caseta de acest tip si le da clientilor posibilitatea de a compensa pentru continutul de plastic din cosul lor de cumparaturi, contra unei sume de mai putin de 1 dolar.

Moms Co., un magazin online cu produse de ingrijire pentru mame si copii, a introdus si el acest tip de caseta de dialog cu rePurpose, creand o experienta de brand care vine in intampinarea ingrijorarilor clientilor sai privind siguranta si traiul sanatos.
Trice, un serviciu de livrare de produse alimentare, a adoptat si el cu succes aceasta functie, iar succesul a fost rasunator: incepand din momentul lansarii, 7 din 10 clienti au ales sa plateasca si sa compenseze astfel cantitatea de plastic din cosurile lor de cumparaturi. Demersuri ca acestea arata ca e-commerce-ul poate uni cu adevarat valorile clientilor cu filozofia de sustenabilitate a companiilor.

Emailurile si newsletterele sunt un alt mod testat de a avea contact cu publicul. Lyft utilizeaza chitantele trimise prin email pentru a-si comunica misiunea de sustenabilitate – compania compenseaza emisiile de carbon ale fiecarei curse. Insotind fiecare chitanta de mesajul “Aceasta cursa si toate celelate sunt neutre din punct de vedere al carbonului” Lyft creaza o imagine de brand de incredere in mintea consumatorilor, dandu-i un avantaj in fata concurentei, precum Uber – criticata pentru modelele sale de business care permit o poluare la scara mare.

 

4. Iesi din multime! Acum e momentul!

Cand lumea va iesi din criza, consumatorii vor avea un interes renascut pentru protejarea umanitatii impotriva riscurilor existentiale precum schimbarea climatica si vor cauta aceasta orientare si la companiile pe care le aleg. Acesta este un moment crucial pentru a-ti implica brandul in probleme de responsabilitate fata de mediu si pentru a te detasa de concurenta. Investitiile de business in protectia mediului au crescut constant in ultimii ani – iar asta s-a dovedit a fi profitabil -, insa nu este un trend raspandit inca in mainstream (un taram minunat). Adoptarea unor practici sustenabile intr-o perioada in care majoritatea consumatorilor sunt cu ochii pe companii, te poate ajuta sa iti creezi o imagine de pionier in industrie si de brand responsabil.

De pilda, Adidas si Nike continua sa lupte pe frontul echipamentelor sportive pentru a detine suprematia in mintea consumatorilor. In urma cu cativa ani, Adidas a lansat colaborarea cu Parley for the Oceans, realizand incaltaminte sport din plasticul din oceane, iar Nike i-a urmat recent exemplul cu o campanie socant de asemanatoare. Similaritatile deloc intamplatoare nu au trecut neobservate… De ce Adidas este considerat un deschizator de drumuri in conceptia publica, in ciuda faptului ca este un brand mai mic? Pentru ca a actionat mai rapid in aceste momente cruciale, cand plasticul din oceane este unul dintre subiectele firebinti, si a creat valuri mai mari.

 

5. Ti-ai schimbat lantul de distributie pentru COVID-19? Ia in calcul riscurile pentru clima!

Afacerea ta a luat deja masuri pentru a se descurca in situatia dificila creata de pandemia COVID-19 – minimizarea contactelor umane, dezinfectarea echipamentelor, schimbari menite sa protejeze si sa limiteze riscurile pentru lantul de distributie – aprovizionare.

In paralel cu efectuarea unei analize complete de risc pentru lantul de distributie – aprovizionare, poti evalua si riscurile legate de clima si de sanatate. Foloseste aceasta perioada pentru a face schimbarile necesare in asa fel incat compania ta sa fie mai bine protejata in viitor.
Fa audituri de date, foloseste vizualizarea si fa cateva scenarii planificand sa identifici probleme imediate cu care e posibil sa te confrunti.

Datele care lipsesc sau cele gresite sunt obstacole posibile, care pot fi rezolvate de Sourcemap – o companie care ofera asistenta profesionala pentru crearea de lanturi de distributie transparente, pentru perioada de recupeare de dupa COVID-19.

 

6. Foloseste resurse online pentru sustenabilitate cat lucrezi de acasa

Poate ca nu ai luat niciodata in calcul sustenabilitatea, la nivel de companie, pana in acest moment, asa ca totul este foarte nou pentru tine. Cu toate aceste restrictii din perioada de carantina, poti incepe acum, intelegand mai bine ce inseamna si construind o strategie care sa functioneze si pentru brandul tau. Te poti folosi in aceasta perioada si de cateva resurse online care te pot ajuta sa faci primii pasi in acest sens.

Webinarii:
  •  “Ce este Economia Circulara”, care ta va putea ghida prin hatisul economiei ciculare si te va invata cum poti practica si tu acest tip de economie. De asemenea, vei invata si ce anume inseamna ea pentru companii si pentru guverne si de ce conteaza.
  •  “Neutralitatea companiilor la plastic” – o serie de webinarii care ofera informatii importante pentru companii din domeniul alimentatiei si bauturilor, pentru brandurile care comercializeaza produse de ingrijire personala si pentru brandurile de produse organice. Cu ajutorul acestor informatii vei invata sa elimini plasticul de unica folosinta si sa reciclezi deseurile de plastic care ajung in ocean.
  • “Introducere in Compensatiile pentru Plastic”. Aceste compensatii sunt un mod inovator de a compensa pentru deseurile de plastic pe care compania ta le creaza in sectorul de ambalare. Un astfel de webinar te va ajuta sa aprofundezi cum functioneaza, cum poate da putere brandurilor de consum si ce inseamna acest trend pentru omenire.
Newslettere despre afaceri sustenabile

Circular Pulse este o publicatie bilunara, cu continut atent ingrijit, care iti ofera cele mai tari trenduri in materie de sustenabilitate pentru toate afacerile care isi doresc sa fie sustenabile pe intreaga planeta.
Sustainable Brands este si el un newsletter care promoveaza companiile care adopta strategii de business si practici mai smart si mai sustenabile.

Lasă un răspuns

Te-ar mai putea interesa...

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.