Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

Cum sa creezi un site de succes: 10 factori esentiali

De ce ai nevoie pentru a crea un site de succes? Ei bine, pentru majoritatea afacerilor si brandurilor, crearea unui site de succes nu este deloc un demers rapid sau usor. Va fi nevoie de timp, de efort si de resurse. Insa asta nu inseamna neaparat ca va implica si un buget enorm. Un site de succes este monitorizat, evaluat si imbunatatit in timp.

Cum sa creezi un site de succes: 10 factori esentiali

Site-ul tau este cel care te va ajuta sa ramai mereu in mintea utilizatorilor si in fruntea industriei in care activezi.
Iata mai jos o lista ce cuprinde 10 factori esentiali pe care ar trebui sa te concentrezi pentru ca site-ul tau sa fie unul de succes.

 

1. Defineste-ti in mod clar obiectivele

Desi ar trebui ca un proiect online sau de marketing sa fie demarat intotdeauna pornind de la stabilirea obiectivelor, este neaparat necesar sa luam in calcul atat propria afacere cat si utilizatorii site-ului. Un site nu poate genera trafic, lead-uri si vanzari decat daca te asiguri ca oferi ceea ce are nevoie publicul sau tinta si ca poti raspunde cat mai exact acestor nevoi.
Definirea obiectivelor atat pentru afacerea ta, cat si pentru utilizatori ar trebui sa fie usor de dus la bun sfarsit.

Daca obiectivele nu se aliniaza, atunci mai mult ca sigur vei avea o problema: vei incerca sa faci profit, dar nu vei putea livra produsul si sa oferi ceea ce are nevoie publicul tau.
Este dureros sa ajungi sa investesti timp si bani intr-un site pentru a realiza ca toata lumea este instabila si ca nimeni nu vrea sau nu intelege de ce ar trebui sa cumpere de la tine, pentru ca tu te concentrezi mai mult pe obiectivele tale decat pe ale utilizatorilor.

 

2. Castiga increderea publicului

Fii clar si transparent cu privire la ceea ce oferi si la ceea ce vrei sa faca publicul tau tinta. Afla ce anume ii motiveaza pe acestia si care sunt punctele tale forte si apoi pedaleaza pe aceste puncte.
Foarte des site-urile sunt lipsite de conexiunile emotionale sau de credibilitate de care au nevoie pentru a castiga increderea si pentru a face vanzari.

Un prim exemplu pe care il putem vedea adesea pe site-urile de ecommerce (si chiar pe site-urile firmelor care ofera servicii) este lipsa paginii About Us (Despre Noi), o pagina care are substanta si de care oamenii sunt interesati.
Utilizatorii vor sa stie cu cine vor lucra si nu ca esti doar un alt site care vinde haine sau diverse alte produse, in online. Daca nu poti pune pe site nume, imagini, cultura, filozofia dupa care te ghidezi sau vreun fel de poveste despre compania ta, nu vei reusi sa transmiti nimic despre tine si despre afacerea ta.

Clientilor le pasa care iti sunt intentiile. Chiar si cumparatorii care sunt interesati de cost mai presus de orice, si care cauta pur si simplu cel mai mic pret de pe piata, tot simt nevoia sa stie ca interactioneaza cu o companie licita si care nu le va crea probleme atunci cand isi introduc detaliile bancare pe site-ul tau.

 

3. Gaseste moduri de a iesi in evidenta

Diferenta este cheia succesului. Poti sa folosesti un template standard pentru un site web si totusi sa arati diferit. Personalizand imaginea si stilurile si facandu-le sa arate intr-un mod specific brandului tau, poti iesi in evidenta. Iar asta merge mana in mana cu castigarea increderii.
Cand iti spui povestea si creezi pagini de continut referitor la preturi, calitate, serviciul pentru clienti, cand arati ce faci cu profitul, cum oferi inapoi comunitatii etc, creezi legatura necesara pentru a iesi in evidenta fata de restul site-urilor facute dupa template-uri standard, care vand aceleasi produse sau aceleasi servicii.

4. Concentreaza-te pe utilitate si pe experienta utilizatorilor

implifica modul in care publicul tau poate ajunge la continutul pe care si-l doreste. Daca ai un site de video-uri virale, trimite utilizatorii pe paginile clipurilor.
Daca vinzi produse sau servicii, asigura-te ca utilizatorii pot ajunge in pagina dorita cu cat mai putine click-uri posibil.

Pe langa faptul ca ai navigarea intuitiva din meniul principal optimizata pentru mobil si pentru desktop, gandeste-te la plasarea barei de cautare sau a altor indicii care ii pot face pe utilizatori sa ajunga la continutul popular.
Nu presupune automat ca un utilizator va fi dispus sa dea o serie intreaga de click-uri pentru a ajunge la ultimul video pe care l-ai adaugat, sau la produsul acela pe care toata lumea il vrea.

 

5. Nu uita de principiile SEO

E adevarat ca pare un lucru elementar, insa nu uita de optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO). Cel putin asigura-te ca stii modul in care motoarele de cautare indexeaza continutul si ca factorii elementari on-page sunt optimizati.

Exista foarte multe moduri in care poti face acest lucru mai usor, inclusiv plugin-uri si codare semantica.
SEO are si aspecte tehnice si merge mult mai departe de optimizarea on-page, insa daca te poti asigura macar ca ai un continut care poate fi indexat (si ca acest continut este intr-adevar indexat) si ca personalizezi toate elementele on-page, pentru a reprezenta la propriu care este continutul tau, poti spune ca ai castigat jumatate de lupta.

 

6. Optimizeaza landing page-urile

Landing page-urile sunt instrumente extrem de utile pentru campanii. Aici includem reclame PPC, promotii prin email, eforturi de marketing inbound si multe altele.
Daca ai un sistem care permite crearea rapida si personalizarea landing page-urilor, acest lucru este absolut esential pentru succes, mai ales in cadrul unor eforturi de marketing.

Asigura-te ca sistemul tau iti confera control si ca site-ul iti permite sa setezi statusul de indexare, sa schimbi navigarea, si sa separi aceste pagini de caile normale de navigare pe site, daca le folosesti pentru campanii dedicate, fara legatura cu continutul normal al site-ului.

 

7. Foloseste-te de Analytics

Un alt fapt care pare de la sine inteles, dar care merge mult mai departe de simpla instalare a Google Analytics pe un site. Ai nevoie de informatii demografice, atingerea obiectivelor, si mult mai multe date, pe care nu le poti obtine daca nu urmezi cativa pasi pentru a seta aceste aspect.

Nu trebuie sa presupui ca le poti seta si apoi sa uiti de ele si sa mai revii peste cateva luni sa vebi cum mai merg lucrurile… Insa nu trebuie nici sa te loghezi pe Google Analytics in fiecare zi. In cel mai rau caz, dupa ce il personalizezi, setezi niste rapoarte si alerte pe care lei vei primi in mod automat, astfel incat sa poti sa ai pulsul a ceea ce functioneaza si ce nu functioneaza si sa poti ajusta din mers, mai degraba decat sa reactionezi cand e deja prea tarziu.

 

8. Invata din Heat Mapping

Heat Mapping si instrumentele de analiza din pagina sunt surse excelente de informatii aditionale cu privire la experienta utilizatorilor. Multe dintre aspectele importante pentru succesul unui site sunt legate de UX – experienta de utilizare.

Instrumente precum Lucky Orange iti pot oferi o perspectiva asupra a cat de departe fac scroll utilizatorii, unde ramane mouse-ul lor, cat de mult completeaza dintr-un formular inainte de a renunta, unde se poticnesc pe site-ul tau si multe alte lucruri pe care Google Analytics nu ti le poate arata.
Monitorizand la acest nivel de detaliu poti rezolva probleme care apar in mod obisnuit in experienta utilizatorilor si poti regla pe mai departe diversi parametri din site, astfel incat sa ai parte de succes.

 

9. Asigura-te ca site-ul tau merge tot timpul

Timpul de functionare este adesea tot ce ne preocupa atunci cand vine vorba despre a ne asigura ca site-ul nostru functioneaza tot timpul. Cu toate acestea, e posibil sa nu remarci probleme legate de Java Script, de butoane care nu functioneaza, de un bug specific browser-ului, sau de probleme legate de experienta de mobil.

Urmarind doar datele legate de vanzari si monitorizand exclusiv timpul de functionare, e posibil sa ratezi faptul ca un segment al publicului tau are probleme si blocaje.
Cei mai multi dintre utilizatori nu te vor cauta si nu te vor contacta daca isi doresc sa faca vreo achizitie pe site-ul tau, sau daca nu reusesc sa ajunga la continut. Ei vor renunta pur si simplu sa iti mai utilizeze site-ul.
Asigura-te intotdeauna ca ai un cod functional si ca ai un cross-browser testat – capacitatea site-ului de a se afisa corect si de a functiona indiferent cu ce browser il deschizi.

 

10. Asculta si invata permanent

Nu face presupuneri. Putem fi buni si putem sa invatam si sa optimizam din mers cand vine vorba despre marketing. SEO este un proces care evolueaza constant si care necesita acord fin permanent.
Nu permite site-ului tau sa fie un loc static, cu o filozofie diferita de management. Asculta-ti publicul target si utilizatorii si invata de la ei. Fa acest lucru prin social media, prin canale de comunicare cu clientii, prin Analytics, Heat Mapping, si prin orice data si informatie pe care o mai ai.
Cauta feedback in mod activ, precum si moduri de a te imbunatati, astfel incat site-ul sa creasca si sa evolueze o data cu afacerea ta.

 

Concluzie

Desi multe dintre aspectele care conduc la un site de succes se leaga de experienta de utilizare si de brandul tau, este important de inteles si de folosit tehnologia, perspectivele, si feedback-ul, astfel incat sa optimizezi si sa iti imbunatatesti site-ul in timp. Si nu uita, optimizarea nu se limiteaza doar la SEO!

1 Comment

Lasă un răspuns

Te-ar mai putea interesa...

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.