Reclamele de pe telefon sunt o forma de publicitate. Este un subset al marketingului mobil, iar publicitatea mobila poate fii sub forma de anunturi text prin SMS sau bannere publicitare care apar incorporate intr-un site web mobil. Pentru a afla mai multe detalii despre reclamele pe mobil, accesati ReclamaPeTelefon.ro.
Unii considera ca publicitatea mobila este strans legata de publicitatea online sau de pe Internet, desi acoperirea acesteia este mult mai mare. Este probabil ca agentii de publicitate si industria media sa tina cont din ce in ce mai mult de piata mobila care devine din ce in ce mai mare, dar si de cresterea rapida a acesteia. Media mobila evolueaza rapid, iar telefoanele mobile vor continua sa fie pe primul loc in utilizare.
Exista numeroase tipuri de reclame pe telefon, anume:
Faceti clic pentru a descarca anunturi: utilizatorul va fi directionat catre Appstore sau Google Play
Anunturi cu tap pentru apelare: utilizatorul va apela un numar de telefon
Anunturi tap-to-message: utilizatorul va fi directionat catre o aplicatie SMS pentru a trimite mesaje publicitare.
Anunturi text si banner: un singur tap va deschide browserul si va redirectioneaza catre o pagina
Notificare push
Aceste tipuri de reclame apar pe mai multe tipuri de site-uri sau chiar aplicatii. Exista reclama tip banner care apare in diferite aplicatii. In urma unui simplu tap, utilizatorul va fi redirectionat catre Appstore, Google Play, o pagina web sau un magazin online. Acest tip de reclama poate fi regasit pe Youtube sau chiar pe interfata anumitor jocuri de pe telefon. Anumite site-uri ofera optiunea ca utilizatorul sa inchida aceste bannere, dand tap pe simbolul X din dreapta bannerului. Reclame trebuie sa fie atractive, sa aiba un aspect placut, iar textul trebuie sa fie simplu si usor de inteles. In acest mod veti fii sigur ca utilizatorul nu va inchide reclama.
Alte tipuri de reclame sunt cele video. Acestea sunt des utilizate pe Youtube, dar si in cadrul jocurilor video atunci cand treceti de la un nivel la altul. Totodata, reclamele au functia skip sau mute, depinzand in totalitate de platforma. De altfel, in cazul in care videoclipurile nu prezinta elemente care sa fie interesante pentru public, pot trece neobservate. Din acest motiv, se realizeaza o analiza de piata si o analiza a obiceiurilor consumatorilor. In acest fel, grupul tinta va primi reclamele care le pot trezi interesul.
Un alt tip de reclama pe telefon este prin mesajerie sau prin email. De cele mai multe ori, anumiti consumatori se aboneaza la newsletter. In acest fel, consumatorii pot primi reclame ce contin diferite oferte, reduceri sau cataloage cu produse noi. Totodata, aceste mesaje contin si link-uri catre magazinele online. Newsletter s-a dovedit a fi eficient pentru majoritatea magazinelor deoarece cumparatorii primesc informatii cu privire la produsele preferate.
Unul dintre cele mai utilizate tipuri de reclame este full screen. Acestea apar pe intreaga suprafata a unui site si pot fi accesate doar printr-un simplu tap. De obicei, sunt folosite pentru site-urile care au trafic sau care sunt foarte populare. O data ce le-ati accesat, acestea va vor redirectiona catre o noua pagina web.