joi, septembrie 17

Afacerile mici si reteta de succes pe Instagram

Spread the love

De la lansarea sa, in urma cu 7 ani, Instagramul a devenit una dintre principalele platforme de social media pentru continut bazat pe imagini, cu peste 600 de milioane de utilizatori lunari activi. Dar segmentul pe care aceasta platforma straluceste cu adevarat este interactiunea cu utilizatorii.

Pe Instagram interactiunea cu brandurile (“engagement” in limbajul specialistilor in marketing) este de 10 ori mai mare decat pe Facebook, de 54 de ori mai mare decat pe Pinterest si de 84 de ori mai mare decat pe Twitter. In plus, aceasta platforma este supranumita “regele social media”, acumuland peste 4.2 miliarde de like-uri pe zi.

Cand Nupur Khemka si-a inceput afacerea online cu sapun pe Facebook, ea primea aproximativ 200 de like-uri si doua – trei intrebari in prima luna. Majoritatea urmaritorilor sai erau membri ai familiei sau prieteni. Totul s-a schimbat dupa ce si-a deschis un cont de Instagram, in cea de-a doua luna, ajungand acum sa primeasca mai multe solicitari pe zi de pe aceasta platforma.
Afacerea sa – Mira – are acum aproximativ 4000 de urmaritori pe Instagram. Platforma de social media a fost “o binecuvantare” pentru ea, peste 90% dintre referintele sale venind de acolo. “Ma gandeam ca Facebook este foarte mare, asa ca am inceput pe Facebook… Credeam ca va fi suficient, insa nu am obtinut niciun fel de aderenta de pe Facebook” spune Nupur. “Cel de-al doilea pas a fost sa ajung pe Instagram, iar cand am ajuns acolo nu am stiut nici macar cum sa incep, cum sa fac story-uri sau postari… Asa ca a trebuit sa invat despre toate acestea”.

Mira este una dintre numeroasele afaceri mici care si-au creat o baza de clienti pe Instagram. Multi dintre retailerii mici, ca si Mira, au spus ca ceea ce le-a favorizat inceputul in business a fost baza mare de utilizatori a platformei, layout-ul vizual si elementele sociale ale retelei.

Desi Instagram a tot introdus functii noi din 2018 incoace pentru a face platforma mai prietenoasa pentru firme, expertii sunt de parere ca numarul de retaileri mici de pe site s-a marit mult dupa masurile impuse pentru limitarea trasmiterii COVID-19.
“Cred ca daca ne referim la schimbarile ce tin de interfata, platform Instagram a incercat – incepand din 2018 – sa devina cat mai prietenoasa pentru afaceri si sa promoveze shopping-ul” spune Lim Xiu Ru, lector la Scoala Politehnica de Afaceri din Singapore. “Pentru afacerile mici, care incearca sa foloseasca Instagram-ul la nivel local, insa, totul a crescut exponential in perioada carantinei”, adauga aceasta.

 

Imagini puternice si o tusa personala

Aproximativ jumatate dintre cei 4.5 milioane de utilizatori de social media din Singapore sunt pe Instagram, potrivit estimarilor dr. Boey Yew Tung, conferentiar in cadrul diviziei de marketing a Scolii de Afaceri Nanyang. Aceasta cifra reprezinta “un numar considerabil de potentiali clienti” pentru afacerile de pe Instragram, apreciaza el.

In conditiile in care foarte multe afaceri au fost afectate de pandemia COVID-19, social media devine din ce in ce mai mult un canal extrem de viabil pentru a ajunge la clientii orientati catre mediul virtual.
Dincolo de numarul mare de utilizatori, natura sociala si vizuala a Instagramului este punctul cel mai important de atractie al platformei, spun retailerii.
“Am ales Instagram pentru ca oamenii sunt atrasi in primul rand de imagini, mai degraba decat de cuvinte. Oamenii sunt pe Instagram pentru ca isi leaga foarte strans viata sociala de aceasta retea” spune Siti Nur Azizah Rasani, proprietara unui magazin online de haine, o afacere care are peste 4500 de followeri pe Instagram.

Acelasi sentiment il impartaseste si Adele Lau, proprietara afacerii kombucha, Le Vyr.
“Pentru ca suntem atat de inclinati catre imagine, mai ales in 2020 – toata lumea are un apetit pronuntat catre latura estetica – tuturor ne place sa ne uitam la lucrurile frumoase sau dragute. Astfel, Instagram este un mod foarte simplu de a atrage atentia clientilor si celor care iti vad postarile”, spune Lau.

Le Vyr a castigat aproximativ 500 de urmaritori de la demararea afacerii, in luna mai a acestui an. 99% din vanzarile firmei provenind de pe Instagram, spune Lau, iar restul de pe site. Diferitele functii ale Instagram-ului permit afacerilor sa se implice cu potentialii clienti. Pe story-urile de pe Instagram, utilizatorii pot posta videoclipuri scurte, quizz-uri si sondaje care se pastreaza timp de 24 de ore.
Nupur Khemka, de pilda, posteaza pe contul afacerii sale videouri behind the scenes din procesul de productie al sapunurilor, pe care le gaseste “cele mai angajante”. Ea foloseste, de asemenea, si sondajele de pe Instagram pentru a lua decizii precum alegerea tipului de ambalaje pentru sapunuri, pentru brandul sau.

Rachel Ma, care detine un magazin de stampile din cauciuc pe nume Drool Stamps, a folosit initial Instagram-ul pentru a-si impartasi munca, insa nici dupa lansarea site-ului firmei sale nu a renuntat la prezenta pe platforma, pentru ca publicul sau tinta se afla in mod principal pe Instagram. Si nu a gresit, pentru ca astazi toate solicitarile sale vin de pe Instagram!
De asemenea, prezenta pe Instagram ii permite sa aiba acea “tusa personala” in relatiile cu urmaritorii sai si sa aiba chiar dialoguri pe platforma. “Un site este ca o insula, nu-i asa? Oamenii nu vor vizita o insula izolata daca nu exista o alta platforma care sa ii directioneze catre acel loc” adauga ea.
Desi social media nu este un trend nou, se pare ca afacerile sunt mai motivate acum sa intre pe retelele de socializare, spune dr Boey.

Ca urmare a masurilor de carantina si izolare determinate de pandemia COVID-19, inceperea unei afaceri in social media reprezinta “o strategie eficienta din punct de vedere al costurilor” pentru a-i mentine pe clienti in centrul atentiei, spune dr. Chen Lou, profesor asistent de comunicare integrata de marketing la Scoala de Comunicare si Informatie Wee Kim Wee.
Lou a adaugat ca pentru afacerile care ii targeteaza pe mileniali sau generatia Z, sau pe cei care sunt inclinati catre internet, Instagramul este un prim pas “foarte accesibil si usor de gestionat”. “Iti poate lansa efectiv strategia de marketing in social media, daca nu ai mai avut una pana acum. Este mai ieftin sa creezi continut pentru Instagram, decat pentru YouTube, si, in plus, este si usor de gestionat” mai spune dr. Lou.

Afacerile trebuie, asadar, sa fie explicite cu privire la obiectivele pe care le au si la targetul pe care vor sa il atinga, inainte de a alege o platforma anume de pe care sa inceapa. De asemenea, depinde de resursele pe care le au si daca pot gestiona mai multe platforme in acelasi timp.
Comerciantii au, de asemenea, nevoie sa gaseasca un echilibru intre o prezenta organica in online si publicitatea platita, pentru ca utilizarea postarilor sponsorizate de pe Instagram ii poate ajuta sa ajunga la un public mai larg.

Pentru afacerile aflate la inceput de drum, un start pe Instagram poate fi suficient. Abia dupa ce iti construiesti o baza de urmaritori… poti lua in calcul si alte platform. Produsele care pot fi prezentate “intr-o maniera vizuala placuta estetic – mancarea sau produsele din zona de fashion, de exemplu – vor functiona foarte bine pe aceasta retea de socializare, mai noteaza Lim.

 

Nu se tranzactioneaza pe site

Desi Instagramul este extrem de util pentru marketing si pentru a ajunge la clienti, retailerii spun ca lipsa unei functii integrate de cumparare reprezinta o limitare majora pentru ei. Acest neajuns va fi, insa, remediat in curand, odata cu lansarea Instagram Shop in Statele Unite, cu ajutorul caruia utilizatorii vor putea sa caute si sa cumpere produse fara sa mai iasa de pe aplicatie. Potrivit Instagram, aceasta functie va ajunge treptat si in restul tarilor. Insa, chiar si asa, este posibil sa existe limitari in ceea ce priveste procesul efectiv de cumparare.

Nu poti tranzactiona efectiv. Pentru ca si pe Instagram Shop daca vrei sa faci o tranzactie cu un card de credit tot va trebui sa faci un site undeva, tot va trebui sa cumperi un punct de vanzare undeva, iar acel shop va fi legat la punctul de vanzare” spune Lim Chingying, care detine 5amflowers.
Numarul de pasi necesari pentru a face o plata i-ar putea face pe clienti sa renunte la tranzactie undeva la jumatatea drumului, uneori ca urmare a problemelor tehnice.
Fiind vorba despre o platforma predominant vizuala, cu imagini si videoclipuri scurte, poate fi dificil pentru retaileri sa ofere informatii detaliate despre brand si despre procesul de productie, sau sa isi prezinte produsele in actiune, in comparatie cu videoclipurile lungi sau cu postarile lungi de pe Facebook.

Cu toate acestea, majoritatea expertilor si retailerilor sunt de acord ca Instagram este aici si va ramane, cel putin pentru viitorul apropiat, oferind un potential urias pentru ca brandurile sa experimenteze strategii de marketing precum marketingul prin influenceri sau marketingul prin continut. Este o retea eficienta din punct de vedere al costurilor, accesibila si democratic, mai ales daca este folosita in mod corect.

 

5 afaceri mici care folosesc corect Instagramul

Folosirea Instagramului poate aduce o afacere mica in prim planul publicului potrivit pentru aceasta. Exista extrem de multe branduri noi care apar pe Instagram, ale caror imagini sunt primul pas care te convinge sa le vizitezi site-ul si apoi sa faci o achizitie.

Ceea ce face ca Instagramul sa fie special ca platforma de social media este capacitatea ca brandurile sa isi prezinte produsele fara sa le faca publicitate in mod deschis. Imaginile permit, astfel, celor care le vad sa ia propriile decizii, fara sa se simta presati de publicitate. Brandurile carora le merge bine pe Instagram isi prezinta produsele fara sa fie prea insistente, ducand la creativitate imaginativa.
Iata mai jos 5 afaceri mici care procedeaza corect pe Instagram, si care sunt strategiile care le alimenteaza feed-urile de success.

 

1. Pura Vida Bracelets

Pura Vida Bracelets a fost infiintata in San Diego, in urma cu 5 ani, de catre doi tineri absolventi. Pura Vida inseamna “viata pura” in spaniola, o filosofie costa-ricana ce incurajeaza aprecierea comorilor simple ale vietii. Reducerea motoarelor, celebrarea norocului si refuzul de a lua drept garantat orice lucru de care avem parte – acestea sunt conceptele care intruchipeaza stilul de viata relaxat promovat de brand. Pura Vida inseamna a alege sa iti traiesti viata la maxim, iar asta inseamna mai mult decat cuvinte… inseamna un stil de viata.

Strategia de Instagram. Acest stil de viata alimenteaza si feed-ul de Instagram al celor de la Pura Vida. Cand te plimbi prin pozele lor, esti transportat intr-un loc relaxat, insorit si simplu. Fiecare poza este plina de personalitate, permitand celor care o vad sa isi imagineze ca au acel produs. Produsele lor au ajuns la clienti din toata lumea cu ajutorul contului de Instagram.
Daca si tu ai o afacere mica, poti folosi Instagramul pentru a-ti prezenta produsele in actiune. Prezinta intotdeauna cultura si stilul de viata care iti inconjoara produsele, pentru ca in acest fel vei asocia brandului tau sentimente pozitive.

 

2. Cluse Watches

Ceasurile Cluse sunt facute in Amsterdam, Olanda, intr-un mic atelier cu ceasornicari specializati. Ceasurile lor i-au ajutat sa creasca pana la un numar de 690.000 de urmaritori, clienti din toata lumea comandand acum produsele lor.

Strategia de Instagram. O parte importanta a strategiei lor este impartasirea de continut generat de utilizatori. Clientii Cluse Watches posteaza adesea poze cu ei purtand ceasurile. Cluse ia aceste fotografii si le da share pe contul sau, cu credite catre conturile originale de Instagram, facandu-si astfel publica baza mare de fani, si transmitandu-le in acelasi timp clientilor ca brandul este interesat de imput-ul din partea lor.

Orice afacere mica poate aborda aceasta strategie, prezentand imagini ale clientilor sai si ale produselor cumparate de acestia. Si tu poti cere clientilor tai sa posteze imagini cu un hasgtag anume, sau sa te eticheteze in poza. In acest fel, vei putea folosi cu usurinta continutul generat de utilizatori pentru propriul tau profil. Retine, insa, ca trebuie sa existe un echilibru foarte bun intre pozele pe care le postezi tu si cele din partea clientilor.

 

3. 33 Acres Brewing

33 Acres Brewing Company este o companie producatoare de bere craft, localizata in apropiere de Vancouver. Asa cum spune si site-ul lor, “suntem influentati de elementele naturale care ne inconjoara, alimentati de gandirea creativa si determinati sa facem un produs de cea mai buna calitate”. Iar daca ne uitam la site-ul lor, la logo si la viziune, acest brand se refera la minimalism, simplitate si calitate.
Strategia de Instagram. 33 Acres reuseste sa transpuna foarte bine brandul lor intr-un cont de Instagram, identitatea brandului fiind clara in fiecare poza pe care o posteaza. Feed-ul lor de Instagram transmite o stare anume, simpla si confortabila.

Fiecare business ar trebui sa dezvolte un stil de continut vizual unic, recognoscibil imediat, de fiecare data cand un utilizator vede o postare. Cand vine vorba despre imagini, gandeste-te ce anume ti-ai dori sa transmita profilul tau si alege poze care se potrivesc acestui stil. Atunci cand le editezi, ramai la unul sau doua filtre similare, in asa fel incat imaginile sa formeze un intreg coherent, specific brandului.

 

4. Letterfolk

Letterfolk este o afacere mica, detinuta de o echipa sot-sotie, care creaza si vand placute cu litere realizate manual. Placutele cu litere vin fiecare cu propriul set de litere, astfel incat fiecare client sa isi poata personaliza placuta. Echipa de doi a acestei companii a reusit sa castige 181 de mii de followeri cu abordarea lor creativa.
Strategia de Instagram. Contul de Instagram al celor de la Letterfolk este amuzant si credibil. Folosindu-se de placutele cu litere, ei isi inspira publicul cu continut angajant. Toate imaginile lor ii invita pe useri sa le dea like, sa eticheteze alte persoane si sa le share-uiasca in social media. In timp ce alte conturi despre care am vorbit mai sus sunt inconjurate de un aer de perfectiune, Letterfolk portretizeaza viata reala.
Daca ai o afacere mica, trebuie sa incerci sa ajungi la clienti la un nivel emotional. Imaginile pe care le postezi trebuie sa creeze o conexiune emotionala cu cei care le vad.

 

5. Bien Cuit Bakery

Bien Cuit Bakery se inspira din sintagma frantuzeasca “bien cuit” (“bine facut”) pe care francezii o folosesc pentru a descrie cele mai inchise la culoare si mai crocante bucati. Brutaria localizata in NYC face ca alimente simple, precum painea, sa devina extraordinare.
Strategia de Instagram. Aceasta misiune este de asemenea importanta pentru contul lor de Instagram care prezinta painea si produsele de patiserie in plating-uri fantastice si imbietoare. Si cui nu ii plac pozele cu mancare delicioasa?!

Fotografiile Bien Cuit Bakery sunt atat de convingatoare incat te fac sa vrei sa le gusti produsele pe loc! Strategia lor este simpla, prezentand produsele companiei in cel mai bun mod cu putinta. Nu au artificii, nu au filtre elaborate, pur si simplu mancare reala.
Daca esti o afacere mica din industria alimentara, aceasta ar trebui sa fie si strategia ta de Instagram. Fotografiile cu mancare sunt unele dintre cele mai populare topic-uri de pe Instagram, pentru ca oamenilor le place sa priveasca la bunatati care te fac sa salivezi. Asigura-te ca pozele tale sunt de cea mai buna calitate si ca au o lumina buna, astfel incat contul tau de Instagram sa functioneze ca un meniu excelent pentru brand.

Iata, asadar, ca nu ai nevoie de un buget mare sau de o echipa numeroasa pentru a reusi pe Instagram, pentru ca vorbim despre un mediu concurential echitabil, in care orice afacere poate avea succes cu abordarea adecvata. Daca nu ai inca un cont, gandeste-te bine si creaza-ti o strategie pentru Instagram, pe care clientii si urmaritorii tai sa o adore!

Surse: https://www.channelnewsasia.com/news/singapore/small-businesses-on-instagram-retailers-shoppers-12957760

https://www.biznessapps.com/blog/instagram-small-businesses/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *