Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

Acoperisurile solare Tesla: de la valva lansarii la realitatea prezentului

Tesla a facut valva mare cu privire la Acoperisul sau Solar in anul 2016, dar la mai bine de doi ani distanta de momentul lansarii, vanzarile sunt departe de a fi pe masura valvei…
Elon Musk a dezvaluit prototipurile tiglei Solar Roof de la Tesla in octombrie 2016.
Tigla Tesla este disponibila in patru variante ce imita exact materialele folosite in mod obisnuit pentru acoperisuri, dar care, in esenta, sunt versiuni miniaturale ale unor panouri solare clasice.
Anuntul lansarii acoperisului solar a ajutat Tesla sa justifice achizitia, o luna mai tarziu, a SolarCity, o investitie in valoare de 2.6 miliarde de dolari, si a reprezentat viziunea lui Musk cu privire la ce anume se poate crea in acest domeniu.
Au trecut mai bine de doi ani de atunci. Unde se plaseaza in acest moment tiglele?

Acoperisurile solare Tesla: de la valva lansarii la realitatea prezentului

“In acest moment sunt cateva sute de case care beneficiaza de Solar Roof, si totul merge foarte bine. Dureaza ceva pana vom reusi sa confirmam ca Acoperisul Solar va dura 30 de ani si ca toate detaliile functioneaza” spunea Elon Musk la o reuniune Tesla desfasurata in luna august a anului trecut.
Realitatea din teren este, insa, ca incepand din luna mai, numai 12 acoperisuri Tesla au fost conectate la retea, toate in Nordul Californiei, potrivit Reuters. Tesla a refuzat sa ofere o cifra updatata, dar compania a clarificat mai tarziu ca acel comentariu al lui Musk despre “cele cateva sute de case” se refera de fapt la acoperisuri “programate pentru instalare sau care sunt partial instalate”.

Tesla a acceptat rezervari pentru tigle de acoperis incepand din luna mai 2017, dar in acel moment, compania nu era nici macar pe aproape de productia de masa a tiglelor pentru Acoperisul Solar.
Tesla a infiintat o fabrica de productie a Solar Roof in Buffalo, New York, insa pana in acest moment fabrica nu functioneaza la capacitate completa. La cea mai recenta intrunire a actionarilor companiei, Musk a pus aceste intarzieri pe seama faptului ca mai sunt inca necesare testari suplimentare. “Sunt atat de multe testari necesare pentru un acoperis… Astfel, inainte de a le implementa in cazul unui numar mare de case trebuie sa ne asiguram ca toate elementele acoperisului vor dura cel putin trei decenii”, spunea Musk la intrunirea actionarilor din iunie 2018.
Tiglele solare, asemeni panourilor solare de dimensiuni mari, folosesc celule solare din silicon pentru a transforma lumina solara in electricitate. Dar e clar ca aceasta tehnologie este dificil de micsorat si de produs.
“Reducerea dimensiunilor schimba, de fapt, foarte mult modul in care tehnologia va functiona. Si cred ca aceasta a fost o provocare mare pentru Tesla, si in mod cert pentru intreaga industrie per ansamblu: sa incerce sa le miniaturizeze in asa fel incat sa mentina aceasta tehnologie eficienta din punct de vedere al costurilor si sa ii confere si performanta foarte fiabila pentru care sunt renumite panourile solare” este de parere Andrew Beebe, director general la Obvious Ventures.
Unul dintre clientii care au instalat deja tiglele Solar Roof de la Tesla locuieste in San Jose si detine Modelul 3 Tesla. El a precomandat tiglele imediat dupa lansare, iar acoperisul a fost instalat in cursul anului trecut. “Am fost foarte surprins ca am fost sunat, pentru ca niciodata nu poti sti cum merg lucrurile acestea. Am crezut ca vor fi intarzieri mari, nu stiam cat va dura…” spune Tri Huynh.
In timp ce panourile traditionale se pot instala intr-o singura zi, pentru instalarea acoperisului Tesla a fost nevoie de o echipa de 10 – 15 muncitori si de doua saptamani de lucru. Huyhn i-a intrebat pe cei de la Tesla de ce casa sa a fost cea aleasa, iar raspunsul venit a fost “proximitatea fata de sediul Tesla”, astfel incat eventualele reparatii sa poata fi facute rapid.

Clientii Tesla platesc un pret mare pentru aspectul elegant al tiglelor. Acoperisul lui Huyhn a costat aproximativ 100.000 de dolari, desi trebuia oricum sa isi inlocuiasca acoperisul. “Sincer vorbind, nu cred ca aceasta investitie se va amortiza vreodata”.
Pentru cei care nu au nevoie de un acoperis nou, dar vor sa isi instaleze un astfel de sistem de energie solara, panourile traditionale sunt in mod cert mai ieftine. Insa ceea ce l-a incantat pe Huyhn a fost ca e unul dintre cei care au imbratisat devreme aceasta tehnologie si faptul ca acum are facturi la energie din ce in ce mai mici. “In mod obisnuit, in perioada verii factura la energie este in jur de 400 – 450 de dolari. Ultima mea factura acum a fost de doar 40 de dolari” spune el!

Acoperisurile solare – perspective favorabile

Pana la urma, obiectivul Tesla este sa faca din aceste tigle solare o optiune eficienta din punct de vedere al costurilor, in parte asigurandu-se ca sunt mai durabile decat alte optiuni pentru acoperisuri. Iar Tesla promite in acest moment 30 de ani de generare de energie solara!
“Ma astept ca aceste tigle pentru acoperisuri solare sa aiba un pret rezonabil in cativa ani, daca vor suscita interesul din piata la care spera” a spus Dan Kammen, profesor de energii la Universitatea din California, Berkeley. “Nu mai este vorba despre o simpla tigla, ci este vorba despre o centrala electrica instalata pe acoperis”.
Expertii anticipeaza pentru urmatorii 3 – 5 ani un val de instalari de tigle solare, iar Tesla este de parere ca numarul de acoperisuri solare ce vor fi solicitate in cursul anului 2020 va creste semnificativ.
“Este foarte probabil ca inginerii si tehnologii foarte buni – multi dintre acestia parte a echipei Tesla – sa poata prelua aceasta provocare foarte dificila si sa scoata ce e mai bun din ea, ducand astfel la o paritate de costuri” este de parere Beebe, care adauga insa, precaut, ca “nu am ajuns acolo inca”.

Lasă un răspuns

Te-ar mai putea interesa...

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.