Utilizatorii cu greu si-ar putea imagina viata fara utilizarea aplicatiilor. In spatele fiecarui smartphone, indiferent de platforma, exista o gama larga care faciliteaza viata reala si digitala a oamenilor.
Datele Google arata ca 90% dintre consumatori acceseaza retelele sociale de pe un telefon mobil si 8 din 10 utilizatori cauta produse sau servicii pe smartphone-urile lor.
Cu o oferta extinsa pentru a acoperi gusturile si nevoile, puteti localiza o adresa necunoscuta, puteti pune filtre pe imagini, poti identifica numele melodiei pe care o ascultati si este suficient doar un algoritm eficient instalat pe mobil. Aceste aplicatii merg cel mai bine pe un telefon mobil cat mai nou si mai modern.
- WhatsApp. Putine surprize aici, deoarece astazi a devenit una dintre aplicatiile noastre preferate. In ceea ce priveste datele, panorama s-a schimbat putin, deoarece trece de la a fi utilizata de 70% dintre utilizatori, la 74%.
- Facebook. Cea mai utilizata retea sociala din lume a trebuit sa-si aiba locul pe mobil. Popularitatea sa a crescut usor in ultimii ani, de la 36% la 40%.
- Instagram. Daca Facebook este reteaua vedeta, Instagram este fierbinte inca, deoarece mai mult de o treime dintre utilizatorii aplicatiei mobile o folosesc (34%). In plus, a crescut foarte mult din 2017 incoace, cand pana atunci, doar15% il foloseau.
- Twitter. Continuam sa umplem partea de sus cu retelele sociale, desi este adevarat ca Twitter nu poate concura cu popularitatea Facebook si Instagram. Chiar si asa, este folosit de 14% dintre utilizatori, o cifra respectabila si care reprezinta si o usoara crestere din 2017, cand a reprezentat doar 12%.
- YouTube. Consumul de video din aplicatii mobile este din ce in ce mai popular, dupa cum reiese din prezenta acestui top. Aproximativ 40% din utilizatori folosesc youtube zilnic.
- Gmail. Aceasta aplicatie de e-mail mobila ajunge la 11% printre utilizatori (10% in 2017). Un fapt de care trebuie sa tinem cont atunci cand ne planificam campaniile de marketing prin e-mail.
- Amazon. Utilizatorii sunt din ce in ce mai atrasi de cumparaturile online, ceea ce este, fara indoiala, o veste excelenta pentru marketeri. Aceasta aplicatie mobila a reusit sa-si dubleze cifrele de vanzari din 2017, de la 4% la 8% dintre utilizatori.
- Google Maps. 10% dintre utilizatori folosesc aceasta aplicatie mobila, care serveste nu numai pentru a se orienta, ci si pentru a cauta magazine, restaurante si alte afaceri.
- Telegram. Aceasta aplicatie de mesagerie instant care a aparut ca o alternativa la WhatsApp se strecoara pentru prima data in top si este folosita de 7% dintre utilizatori.
- Spotify. In cele din urma, aceasta aplicatie mobila pentru a asculta muzica inchide lista cu 6% dintre utilizatori (doar 4% pana in 2017). Este o platforma de publicitate foarte interesanta si relativ putin utilizata, asa ca marketerii vor face bine sa o ia in considerare.
- Shazam
5% din populatia de smartphone-uri o foloseste.
Sistem de operare: iOS, Android, Windows Phone si Blackberry 10.
Este nevoie de cateva secunde pentru ca aceasta aplicatie sa identifice orice melodie cu doar un extract de sunet.