Castigarea traiului in mediul online nu mai este considerata astazi o depasire a limitelor imaginatiei, mai ales in perioada pandemiei, cand numarul locurilor de munca la distanta a crescut considerabil. Unul dintre punctele principale de atractie ale business-urilor electronice este ca oricine poate cumpara orice, in orice moment, de oriunde din lume. Iata in cele ce urmeaza cateva sfaturi pentru lansarea unei afaceri internationale.
Globalizeaza-ti site-ul web
Daca iti doresti sa te bucuri de un public global, e indicat sa iei in calcul oferirea continutului de pe site in mai multe limbi. De asemenea, e foarte posibil sa reusesti la nivel global si cu un site web tradus doar in limba engleza, deoarece – asa cum stim deja – engleza este o limba vorbita in mod obisnuit in intreaga lume. Companiile mici care isi fac drum catre piata internationala se pot descurca doar cu un site in limba engleza.
Este recomandat sa folosesti limba engleza traditionala, fara sa te aventurezi prea mult in argoul modern sau sa folosesti termeni colocviali, pentru ca astfel te vei conecta mai bine cu oameni din alte tari, care stiu doar limba engleza ca a doua limba.
Cu toate acestea, este important sa retii ca daca oferi pe site continut in mai multe limbi vei avea parte de un avantaj superior. Peste 70% din comunitatea web vorbeste o alta limba decat engleza. Un site in mai multe limbi ofera avantaje majore, precum accesibilitatea fata de un public mai larg.
Creaza continut global
O parte din strategia de continut pe care o folosesti ar trebui sa se bazeze pe cei care ajung intamplator pe site-ul tau, chiar daca nu este vorba despre persoane din publicul tau tinta. Afla cine iti descopera site-ul si ofera-le acestor persoane continut adecvat obiectivelor lor de cautare, ramanand in acelasi timp relevant si pentru produsele si valorile companiei.
Secretul este sa oferi un continut flexibil, astfel incat sa atraga oameni din intreaga lume. Poti furniza continut adecvat unei audiente globale si motoarelor de cautare printr-o gama variata de bloguri care se adreseaza in mod coerent unei nise sau domeniu anume.
Studierea datelor analitice te va ajuta sa stabilesti care este publicul tinta pentru campaniile publicitare in care continutul trebuie sa fie unic pentru diferite tari. Atentia acordata feedback-ului prin email si social media te poate ajuta sa stabilesti ce limbi sa prioritizezi pentru traduceri.
Strategia de marketing ar trebui sa includa toate canalele eficiente de marketing digital alaturi de pasii fundamentali ai calatoriei digitale a unui cumparator pentru o transformare digitala de succes a firmei.
Foloseste-te de traduceri si de localizare
Astazi se pot obtine traduceri rapide dintr-o limba in alta pe platforme web, asa cum este si Google Translate. Insa cele mai realiste traduceri raman cele facute de oameni, pentru ca acestia inteleg contextul si cultura mai bine decat o aplicatie sau un set de algoritmi.
Pentru a te conecta emotional cu pietele locale, adapteaza-ti continutul in functie de sensibilitatile publicului local. De asemenea, efectueaza studii aprofundate de piata pentru a intelege modul in care diferitele culturi se conecteaza cu brandul tau si modul in care utilizeaza produsele tale. Nu uita ca numarul de moduri in care poate fi utilizata o limba este legat in mod direct de contextul in care este utilizata limba si de numarul de persoane care o utilizeaza.
O persoana care intelege cultura italiana poate oferi o traducere superioara pentru a ajunge pe piata italiana si o va face mult mai bine decat un soft de invatare automata, care nu beneficiaza de o contributie culturala. Fiecare limba are nuantele sale extrem de diverse, bazate pe regiune si pe alti factori. Este util sa studiezi datele analitice pentru a intelege de unde provin vizitatorii site-ului tau si apoi sa pui accent pe limba si cultura acestor vizitatori in cadrul unor pagini concepute special pentru ei.
Analizeaza publicul tinta
Lansarea unei afaceri globale necesita o atentie deosebita acordata detaliilor juridice, precum cele legate de produsele pe care le poti expedia intr-o tara. Produsele sau serviciile tale ar putea fi supuse unor taxe catre guvernele altor tari, asa ca e bine sa te asiguri ca iti faci din timp toate cercetarile legate de tarile in care iti propui sa operezi.
De asemenea, utilizarea eficienta a timpului atunci cand planifici o afacere globala presupune sa permiti clientilor sa intre pe site de pe motoarele de cautare. Concentrarea pe SEO si campanii Pay Per Click targetate este mai rentabila decat sa platesti pentru marketingul traditional in unele tari.
In cele din urma, ia in calcul angajarea unei echipe bilingve pentru departamentul de relatii cu clientii. Astazi munca la distanta este noua normalitate, asa ca, prin Cloud, este posibil sa angajezi ajutor profesionist din intreaga lume.
Lansarea unei afaceri electronice globale poate fi un demers de succes daca iti limitezi cheltuielile la ceea ce te va ajuta sa ai o investitie rentabila. Crearea unui site web disponibil in mai multe limbi iti poate fi utila atunci cand vizezi anumite piete straine, iar o afacere online poate fi cu adevarat globala prin eliminarea barierelor precum fusuri orare, granite, obstacole comerciale si multe altele, ceea ce va permite companiei tale sa se contureze ca brand global.