O afacere, indiferent de marimea acesteia, cu o prezenta online are nevoie de o agentie SEO pentru a-si garanta evolutia in cel mai important spatiu din ziua de astazi – anume, cel digital. Totusi, o astfel de agentie poate fi destul de greu de gasit, mai ales daca vrei rezultate pozitive in cel mai scurt timp cu putinta.
Multe companii schimba 2-3 agentii pana ajung la una care se potriveste perfect cu strategia generala de marketing si cu stilul de lucru al business-ului. Tu poti evita aceasta aventura in lumea marketingului digital daca esti atent la urmatoarele 3 lucruri care definesc o agentie de exceptie (si mai ales daca le cauti la urmatorul interviu cu specialistul SEO al unei agentii).
Proceduri dovedite si abordare personalizata
In crearea unei strategii SEO de succes, o agentie ar trebui sa apeleze, in primul rand, la proceduri si procese dovedite in industrie – fie de catre agentie personal sau de alti experti in domeniu. Apoi, abordarea si aplicarea strategiilor rezultate trebuie sa fie facute intr-un mod personalizat – mai exact care sa fie potrivit pentru nisa afacerii sau pentru tipul acesteia.
Acesta este primul lucru care defineste o agentie SEO de exceptie – existenta unei fundatii solide si cladirea unei strategii personalizate pe aceasta.
Experienta SEO reala, dovedita, actuala
O agentie de succes nu se va agata de acelasi proiect cu succes rasunator la care a lucrat acum 5-7 ani. Lucrurile, si mai ales domeniul SEO, s-au schimbat foarte mult de atunci. O agentie SEO de exceptie isi construieste in permanenta portofoliul. Astfel, nu ar trebui sa intampini dificultati atunci cand cauti experiente reale, dovedite si actuale ale agentiei.
Ba dimpotriva, de multe ori o astfel de agentie iti este recomandata de prieteni/amici din domeniul afacerilor, caz in care experienta este garantata.
Echipa diversa, cu mai multi specialisti la dispozitie
Intr-o agentie SEO de exceptie nu va exista niciodata omul bun la toate care sa se poata ocupa de fiecare latura a afacerii tale. Astfel, ai nevoie de un specialist in content marketing, de unul in CRO, de un specialist in SEO tehnic, un manager de proiect, precum si un programator care poate face fata cerintelor aferente din domeniul SEO.
Mai exact, acest domeniu inseamna mai mult decat cuvinte cheie, SERP, analiza competitiei si crearea de continut optimizat SEO. Un programator este la fel de important pentru o strategie SEO de succes precum specialistul in SEO tehnic sau content writer-ul.
Evident, fiecare memebru al echipei trebuie sa fie la acelasi nivel – atat din punct de vedere al experientei, cat si al implicarii, dupa cum s-ar spune.
BONUS: Arunca o privire la rata de retentie a clientilor
Dupa cum probabil stii, SEO nu este o strategie sau un proiect cu o singura implementare pe o anumita perioada de timp. Practic, nu exista termeni precum „campanie SEO”. Acesta este un efort constant, fara limite si fara un capat de linie, fiind o cursa cu toti competitorii din piata. Tocmai de aceea, ar trebui sa arunci o privire si la rata de retentie a clientilor atunci cand analizezi o agentie SEO. Aceasta iti poate spune foarte multe lucruri despre modul in care echipa lucreaza, dar mai ales despre rezultatele strategiilor implementate de aceasta.
Daca vrei sa lucrezi alaturi de o agentie de exceptie si care da totul atunci cand vine vorba de evolutia clientilor in mediul online, programeaza acum un interviu cu expertii The Markers. Aceasta agentie iti poate pune la dispozitie toate elementele necesare unei strategii de digital marketing de succes, nu numai SEO!