Marketingul prin motoarele de cautare (SEM) este una dintre cele mai eficiente modalitati prin care companii de toate dimensiunile pot ajunge la un public tinta. Marketingul traditional, care se foloseste de trimiterea prin posta a cataloagelor, de reviste comerciale, posta directa, TV sau radio, implica participarea pasiva a publicului, iar targetarea poate varia foarte mult de la un mediu la altul.
Ce este marketingul prin motoarele de cautare?
SEM este o forma de marketing pe internet ce implica cumpararea de trafic prin activitati de cautare platite. Acest lucru este foarte diferit de optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO), procesul prin care o afacere sau un site reuseste sa castige trafic organic.
Introdu pe Google cuvantul „masina” si vei vedea intr-o fractiune de secunda pagina cu rezultatele cautarii tale, iar in partea de sus a acestei pagini anunturile platite de diferite companii pentru a genera trafic. Acesta este SEM! Cautarea ofera un mesaj activ, targetat, catre proprietatile tale online.
Persoanele care iti vad anunturile SEM cauta in mod activ cuvintele cheie indicate de tine in cadrul unei campanii. De pilda, daca esti un cabinet notarial din sectorul 4, cel mai probabil te-ai promova pentru urmatoarele cuvinte cheie: notariat in sectorul 4, notar sector 4, notariat, cabinet notarial sector 4, etc.
Peste jumatate din cautarile dupa cuvinte cheie sunt de trei cuvinte sau mai lungi, asa ca fii sigur ca folosesti cuvinte cheie cu coada lunga. In momentul in care cineva introduce unul dintre aceste cuvinte cheie pentru o cautare si daca platesti suficient pentru fiecare click, ii va aparea reclama ta. Folosind metoda Pay-Per-Click, vei plati numai daca un utilizator da click pe reclama ta. Prin urmare, compania ta va plati numai pentru clientii potentiali (lead-uri) care considera ca ai un continut relevant si nu risipesc resurse!
Cautarea este cel mai popular mijloc de a localiza informatia
74% dintre utilizatorii de internet efectueaza cautari locale, iar 82% dintre cei care fac aceste cautari locale continua demersul si offline, printr-o vizita in magazin, printr-un apel telefonic sau printr-o achizitie. In 2012, Google a procesat peste 1,2 trilioane de cautari. Cu alte cuvinte, o medie de 100 de miliarde de cautari pe luna! Iar asta in conditiile in care Google reprezinta in acest moment 65,2% din motoarele de cautare. Cu alte cuvinte, oamenii folosesc motoare de cautare pentru a afla despre produsele sau serviciile companiei tale.
SEM – unul dintre cele mai mici costuri per achizitie de client
SEM este un mediu de marketing excelent, si mai ales unul foarte rentabil in comparatie cu alte medii de marketing. Potrivit unui grafic al Nuanced Media, care ofera un exemplu pentru situatia din SUA, achizitia clientilor costa putin sub 10 dolari, in timp ce posta directa este extrem de ineficienta, la aproximativ 70 de dolari per client. Numai ca acest cost per client poate varia semnificativ in functie de domeniu, Chiar si asa, informatiile din grafic ofera o imagine buna de ansamblu cu privire la eficacitatea marketingului prin intermediul motoarelor de cautare comparativ cu alte canale de marketing direct.
Marketingul pe motoarele de cautare este un mod foarte rentabil de a-ti dezvolta afacerea si de a-ti mari profiturile. El este, de asemenea, cel mai popular mediu pentru localizarea informatiilor. Daca afacerea ta nu urmareste activ marketingul pe motoarele de cautare, poti fi sigur ca cel putin o parte din concurenta ta o face.
Sursa: https://nuancedmedia.com/3-benefits-of-search-engine-marketing-for-business/