Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

Tot ce trebuie sa stiti despre turbocompresor: Functionare, tipuri si cele mai frecvente defectiuni

Tot ce trebuie sa stiti despre turbocompresor: Functionare, tipuri si cele mai frecvente defectiuniCine in zilele noastre nu a vazut ce este un turbosuflant? Multi oameni stiu ce este un turbo doar pentru ca nomenclatorul masinii lor spune acest lucru sau pentru ca suna ca TURBO, da, se pare ca ne spune ca avem o racheta in masina si ca aproape ca vom zbura. Adevarul este ca asa pare.

Puterea si, mai ales, cuplul oferit de o mecanica turbo in comparatie cu una atmosferica este, in unele cazuri, astronomica.

Dar sa aflam ce este un turbo, cum este ingrijit si ce probleme ne poate prezenta daca nu o tratam cu putina grija.

Primul lucru pe care vi-l vom spune este:

Ce este un turbo si pentru ce este?

Un turbo nu este deloc un concept nou in lumea auto. Este un element care a fost inventat in primii ani ai secolului trecut de Alfred J Büchi, un inginer auto. Dar nu a existat pana in anii ’40, cand a inceput sa fie implementat in instalatii industriale, marine si feroviare. Aceasta tehnologie a evoluat intr-un ritm relativ lent, pana cand a fost incorporata in vehicule echipate cu motoare diesel, unde a devenit foarte populara.

Motivul pentru care a devenit atat de popular in motoarele diesel consta in ideea de functionare a motorului in sine. Iata aici si cumpara turbosuflante Cluj!

Pe baza acestei idei de functionare a excesului de aer, turbosuflanta face ca mai mult aer sa intre in cilindru prin comprimarea acestuia, in conditii de cilindre si turatie a motorului (rpm). In plus, presiunile atinse la sfarsitul cursei de compresie si mai ales in cursa de expansiune sunt mult mai mari (40-55 bar) decat la motoarele pe benzina (15-25 bar).

Prin introducerea a mai mult aer in cilindru, crestem cantitatea de oxigen, deci vom avea nevoie de mai mult combustibil pentru a-l arde, ducand la o crestere a puterii si a cuplului.

Aceste presiuni sunt obtinute de o turbina actionata de gazele de esapament, pe axa careia este fixat un compresor centrifugal care preia aerul la presiune atmosferica dupa trecerea prin filtrul de aer si apoi il comprima pentru a-l introduce in cilindri la presiune mai mare.

Gazele de esapament afecteaza radial turbina, iesind axial dupa ce renunta la o mare parte din energia sa interna (mecanica + termica) la aceasta.

Cresterea temperaturii produse de comprimarea aerului, o vom contracara prin utilizarea unui schimbator de caldura sau a unui intercooler, care va reduce temperatura inainte de a reintra in cilindru.

Energia utilizata pentru comprimarea aerului de admisie provine din gazele de esapament, nu diminueaza motorul atunci cand turbocompresorul functioneaza si nici nu provoaca pierderi in afara intervalului de lucru al turbosuflantei, daca o comparam cu alte sisteme, cum ar fi sistemele cu compresor mecanic (sisteme in care acelasi compresor este actionat de un scripete conectat la arborele cotit).

Masinile cu motoare turbo au performante mai bune la orice inaltime, adica functioneaza foarte bine la nivelul marii sau la inaltimi precum de peste 2200 de metri inaltime la nivelul marii.

Lasă un răspuns

Te-ar mai putea interesa...

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.