Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

Seafood 2030: tehnologia, eforturile guvernelor si actiunea de pe piata se aliniaza pentru a rezolva problema pescuitului

Seafood2030 a gazduit, pe 1 si 2 decembrie, un Forum Virtual avand ca tema principala pescuitul ilegal, nedeclarat si nereglementat, precum si sistemele dezvoltate pentru a lupta cu acesta. Evenimentul inregistrat poate fi urmarit si online, pe https://seafood2030.vfairs.com/.

Efectele economice directe ale pescuitului ilegal, nedeclarat si nereglementat (INN) asupra industriei alimentelor de origine marina devin mai bine intelese, la fel ca si riscul reputational pe care aceste practici il ridica pentru intreaga industrie de seafood.
Aceste efecte pot fi cele mai daunatoare pentru tarile in curs de dezvoltare care se straduiesc sa isi gestioneze in mod sustenabil activitatile piscicole. Potrivit Centrului Stanford pentru Oceane, aproape un miliard de oameni din intreaga lume se bazeaza pe peste ca sursa principala de proteine.
“In multe dintre cele mai dependente tari, un peste din trei este furat”, a declarat pentru SeafoodSource co-directorul centrului Stanford pentru Oceane, Jim Leape. “Pescuitul INN invinge eforturile guvernelor de a-si gestiona resursele si submineaza activitatea a milioane de pescari ce respecta regulile” a mai spus el.

Complexitatea provocarii de a remedia problema pescuitului INN necesita un nivel de coordonare a eforturilor si resurselor dificil de atins pana acum in zonele, sectoarele si guvernele cheie, potrivit lui Leape. Intr-o prezentare recenta, directorul Centrului Stanford a spus ca se contureaza un efort coordonat de solutionare a pescuitului INN, pentru a ajuta industria sa reduca semnificativ impactul pescuitului ilegal asupra sa si asupra comunitatilor dependente de pescuit.

Leape a mai spus ca dezvoltarea tehnologiei, un impuls puternic din partea guvernelor, precum si actiunile din piata coopereaza pentru a sprijini o industrie mai responsabila si mai sustenabila a produselor alimentare de origine marina.
Prezentarea reprezinta un context pentru intelegerea acestei probleme, inclusiv originile si amploarea acesteia pentru industrie, precum si oportunitatile emergente ce determina schimbari la nivelul apei.

Progresele in ceea ce priveste tehnologia de identificare a locatiei barcilor care pescuiesc activ au oferit mai multe date cu privire la locurile in care are loc pescuitul INN si au furnizat dovezi care sa incurajeze actiuni guvernamentale si ale pietei, a spus Leape.
O problema care ramane, totusi, este incercarea de a identifica speciile tinta ale operatiunilor de pescuit observate. Leape este de parere ca echipamentele si tehnologia de monitorizare mai putin costisitoare pot face parte din solutie, insa va fi probabil nevoie de progrese suplimentare in domeniul inteligentei artificiale pentru a analiza cantitatea uriasa de date produsa rezultata in urma demersurilor de monitorizare. Progresele in tehnologia trasabilitatii ajuta si ele industria sa conceapa o abordare mai coerenta a trasabilitatii si sa incerce solutionarea problemei pescuitului INN, a mai spus el.

Dincolo de aplicarea legilor si reglementarilor existente, un rol cheie al guvernelor in lupta impotriva INN este acela de a solicita si de a asigura un tip de raportare care sa sprijine o mai buna gestionare a pescuitului si un risc redus pentru industrie, este de parere Leape.
El completeaza spunand ca aplicarea legii poate fi extrem de dificila pentru tarile cu zone economice exclusive mari, dar cu resurse limitate pentru patrulare si interdictie.
Eforturile celor mai mari importatori de produse cu specific pescaresc din lume – sistemul de cartonase rosii si galbene al Uniunii Europene, de pilda, sau Programul de Monitorizare a Importurilor de produse pescaresti din SUA – au contribuit la crearea de stimulente pentru o mai buna gestionare si aplicare, a spus Leape, adaugand ca Japonia a implementat si ea recent conditii si obligatii privind certificarea si trasabilitatea capturilor pentru anumite specii.

Eforturile din piata, sustinute in mare parte de colaborari precompetitive, sprijina eforturile guvernamentale prin demersuri precum Registrul Proactiv de Evidenta a Navelor al ISSF (Fundatia Internationala pentru Sustenabilitatea Produselor Marine), angajamentele companiei SeaBOS de a pune capat pescuitului INN, precum si activitatea Aliantei Globale a Tonului in sensul unei mai mari implicari a industriei si pietei in managementul domeniului piscicol, a mai spus Leape.

Sursa: https://www.seafoodsource.com/news/environment-sustainability/seafood2030-how-technology-government-efforts-and-market-action-are-aligning-to-address-iuu-fishing

Lasă un răspuns

Te-ar mai putea interesa...

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.