Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

Locul de munca modern poate insemna canapea, chipsuri si Netflix

Economia globala si digitala a condus la o crestere a “nomazilor digitali” in cadrul ocupatiilor moderne, bazate pe vizual. Ar putea jobul contemporan, in acest context, sa vina la pachet cu o canapea confortabila, chipsuri si Netflix?

Viitorul muncii la distanta

Intr-un sondaj recent realizat pe un esantion de 1000 de angajati din SUA, cu varste cuprinse intre 18 si 60 de ani, CloudApp a constatat ca 57% din generatia Z lucreaza majoritatea saptamanii de la distanta. Ii urmeaza 50% dintre Mileniali, in timp ce dintre reprezentantii Generatiei X, 46% au spus ca prefera confortul muncii la distanta.

Cifrele indica o schimbare generationala

In ultimii 20 de ani, companii mari de tehnologie si nu numai, precum Google, Facebook si Apple (care si-a deschis noul sediu in 2017) s-au mandrit cu sediile lor impunatoare.

Googleplex, cu sediul in Mountain View, ofera o sala de gimnastica nonstop, un medic in locatie, curatatorie chimica si o multime de optiuni pentru luat masa. Mai mult decat atat, estimarile au aratat ca noul sediu Apple ar costa in jur de 5 miliarde de dolari si e si justificabil, pentru ca arata ca dintr-un SF.

Vom asista la caderea sediilor generale ale companiilor?

Sa fie oare toate acestea degeaba? Miscarea Gen Z, care a depasit-o recent pe cea a Milenialilor, fiind cea mai mare generatie si reprezentand 32% din populatia lumii, spune ca prefera sa lucreze de acasa.
Acesti angajati isi doresc sa-si poata scoate cainele la plimbare inainte de o intalnire, sau sa poata bea o cafea la un coffee shop din zona, inainte de o sedinta de strategie.

Gen Z si Milenialii renunta la 2 ore pe drum pentru ceva mai rezonabil si mai potrivit vietii lor. Un plus de concentrare pe echilibru si mindfulness ar putea avea ca rezultat reducerea numarului de angajati care se concentreaza pe luminile stralucitoare ale sediilor centrale de la inceputul anilor 2000. Desi aceste birouri traditionale ofera in continuare o modalitate excelenta pentru angajati de a se conecta si de a avea o relatie culturala fata in fata.

Oamenii doresc in continuare conexiune personala

62% dintre angajatii din birouri prefera comunicarea in persoana. Dintre instrumentele digitale, Gen X este de 4 ori mai predispus sa prefere videoconferintele, in timp ce Gen Z si Milenialii au de 3 ori mai multe sanse decat celelalte sa foloseasca Slack.

Exista inca foarte mult loc pentru sedii

Acestea pot servi ca instrument de recrutare intr-o cerere din ce in ce mai mare de ingineri si experti in AI, insa cum se pot adapta companiile precum Google, Apple si Adobe la locul de munca modern aflat in plina evolutie?

Colaborare 2.0

94% dintre angajatii din birouri isi doresc colaborarea si considera ca prioritara munca in comun, in echipa. Generatia care a aratat cea mai mare afinitate pentru colaborare a fost Generatia Z, iar poate ca un motiv pentru aceasta sunt si orele obligatorii de lucru in echipa de la universitati.

Colaborarea nu este un trend in schimbare

Companiile au fost intotdeauna axate pe modalitati de a imbunatati munca in echipa, de a crea unitate si de a inspira colaborarea. Insa ceea ce s-a schimbat este modul in care colaboram. E-mailul pierde din popularitate, fiind inlocuit de vizual si de conexiuni.

Peste 60% din generatia Z si dintre Mileniali au declarat ca vor colabora mai mult daca aceasta colaborare are loc vizual.
Nici macar nu e greu de inteles, pentru ca traim intr-o lume vizuala, in care standardul este reprezentat de conferinta video: Instagram ne umple pauzele de pranz, iar TikTok umple weekendurile si noptile generatiei Z.

Imaginile vizuale reprezinta secretul colaborarii in viitor, iar companiile care pot valorifica urmatoarele sfaturi vor fi cu un pas mai aproape de urmatoarea generatie.

Cum sa faci trecerea catre locul de munca modern

Cu tot accentul care se pune astazi pe imbunatatirea afacerii, pe extinderea experientelor omnichannel si pe intretinerea loialitatii clientilor, poate fi foarte simplu sa uiti de angajati. Modalitatile traditionale ar putea sa nu mai fie suficiente pentru a obtine maximul din leadershipul de viitor. Si atunci… care sunt modalitatile prin care companiile pot include noile modalitati colaborative si vizuale ale viitorului muncii la distanta?

Schimba cultura companiei

Acum e momentul sa institui o cultura in sprijinul muncii la distanta. Pentru inceput, munca la distanta poate fi modul de functionare al intregii companii – o modalitate excelenta de a economisi costurile initiale, pe masura ce accelerezi ritmul.
Companiile foarte mari probabil ca nu vor renunta la confortul sediului central in care lucreaza zeci de mii de angajati, insa ceea ce ar putea face este sa ii sprijine pe cei care aleg sa lucreze la distanta.

Sprijinirea celor care doresc sa lucreze de la distanta ofera posibilitatea de a recruta si talente care nu se afla in zona de functionare a companiei.
Schimbarea de cultura poate fi la fel de simpla ca trecerea intalnirii standard de la un apel telefonic la o video-conferinta, sau oferirea unor optiuni home-office pentru angajati.

Condu prin puterea exemplului

Tranzitia catre sprijinirea unui viitor al muncii la distanta incepe de la varf. Liderii pot face acest lucru adoptand instrumente de conferinta video, sau oferind inregistrari ale tuturor intalnirilor la care unii angajati nu pot participa.
Secretul locului de munca modern este ca firmele si liderii sa gaseasca modalitati de a imbratisa viitorul potential in echipa

Conducerea unei echipe la distanta poate fi o provocare. Vei avea nevoie sa te concentrezi pe reunirea echipei prin obiective comune si printr-o cultura care sa sustina echipa sa nu aiba conversatii spontane pe tot parcursul zilei.
Pentru a putea conduce o echipa la distanta, trebuie sa incerci sa capeti tu insuti o mentalitate adecvata. In acest sens ti-ar putea fi de ajutor sa lucrezi de la distanta de cateva ori pe saptamana, sau cel putin la inceput. Astfel vei reusi sa intelegi mai profund dificultatile care pot aparea atunci cand nu esti toata ziua langa echipa.

Ofera instrumentele necesare

Locul de munca modern este la distanta, dar este si plin de optiuni de colaborare. Exista multe instrumente excelente care pot ajuta echipele care lucreaza la distanta.
Anul 2019 a fost condus de doua instrumente cu o popularitate in crestere in Slack si Zoom. Ambele instrumente de colaborare au devenit giganti tehnologici cand au ajuns pe piata de capital anul trecut. Aatazi ele se potrivesc perfect pe mulajul angajatului modern, oferind o conexiune vizuala live prin Zoom sau BlueJeans.

Comunicarea vizuala

Mai mult de 60% din reprezentantii generatiei Z au declarat ca vor comunica mai mult daca aceasta comunicare va fi vizuala.
Companiile care ofera instruire si cultura necesara pentru sprijinirea comunicarii vizuale vor fi cele care vor inflori. Tot instrumentarul modern pe care il avem astazi la dispozitie faciliteaza o trecere catre munca la distanta.

O modalitate de a stimula comunicarea vizuala ar fi sa introduci conferinta video ca standard. Pentru companiile globale de dimensiuni foarte mari, aceasta poate fi de un real ajutor in conectarea mai multor sedii si angajati prin satelit.

Concluzie

Costurile ridicate ale vietii si deplasarile lungi catre si de la serviciu in zonele centrate pe tehnologie au dus la o mai mare dorinta de a lucra de acasa.
Odata cu venirea in functii de conducere a Milenialilor si a Generatiei Z, schimbarile generationale vor schimba modul in care lucram.
Companiile care permit munca la distanta vor avea capacitatea de a recruta la nivel global si de a prospera in afara confortului sediului central.

Sursa: https://readwrite.com/2020/02/11/the-modern-workplace-may-come-with-a-couch-chips-and-netflix/

Lasă un răspuns

Te-ar mai putea interesa...

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.