Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

Jucariile si creativitatea

Jucariile si creativitatea

Jucariile care au inspirat constructii imaginative bazate pe mai multe echivalente pentru adulti au facut pasi mari la inceputul secolului al XX-lea. Omul responsabil pentru masinile Dinky si trenul lor omonim, un inventator din Lancashire, Marea Britanie, pe nume Frank Hornby, a inventat Meccano in 1900. In acel an, de asemenea, s-a vazut productia de plastilina, materialul maleabil lut-ca inventat trei ani mai devreme de catre un artist britanic pe nume William Harbutt ca un instrument pentru „libera exprimare.”

Jucariile de mai tarziu s-au bazat mai putin pe arta si mai mult pe fizica. Slinky din 1945 a fost dezvoltat atunci cand un inginer naval din Philadelphia pe nume Richard James a aruncat un doc de pe un raft si l-a privit „coborand” gratios la pamant, unde se afla vertical. Jucaria putin probabila a avut un mare succes: a fost facuta cu 24 de metri de sarma infasurata de 98 de ori si se estimeaza ca Slinkys vandute de la deschiderea companiei ar putea incercui ecuatorul de 121 de ori.

Incarnarile timpurii ale LEGO au inclus blocuri mai mari pentru copiii mai mici . Baiatul prezentat pe pachetele lego a fost nepotul fondatorului, Kjeld Kristiansen, care avea sa devina mai tarziu presedintele companiei.

In Europa, o jucarie la fel de iconica a avut un inceput nefavorabil. In 1932, in timpul depresiunii interbelice, un tamplar danez pe nume Ole Kirk Christiansen, a carui afacere trecea printr-un sezon slab, a inceput sa produca jucarii simple din lemn de mesteacan.

Deoarece afacerea cu jucarii a fost profitabila, fabrica sa s-a extins, iar in 1947 a primit prima masina turnata prin injectie, din plastic. In 1949, compania a inceput sa produca un produs constructiv numit „bloc de asamblare automata”. In acest moment avea deja un nume, compus din cuvintele daneze leg godt, sau „joaca bine”: LEGO. Poti intra pe siteul Jocuri online cu impuscaturi in doi pentru mai multe  jocuri interesante pentru copii.

Francize si articole promotionale

Odata cu avansarea francizelor de film si televiziune, un alt gen de jucarie a avut momentul sau: articole promotionale licentiate.

Dar ideea de elemente de promovare a comertului a fost in jur de mult timp. „Jucariile Brownies de la sfarsitul secolului al XIX-lea au marcat inceputul utilizarii personajelor licentiate in jucarii, un model care a continuat sa se extinda”, spune Christopher Bensch de la Muzeul National al Jocului.

Brownies, bazat pe spiritele scotiene cu acelasi nume, au fost personaje rautacioase ca elf din cartile autorului canadian Palmer Cox, dar mai tarziu au devenit papusi, puzzle-uri si jocuri.

Brownies Palmer Cox lui, unul dintre primele exemple de elemente de promovare licentiate, a venit de la carti imagine, dar numele si estetica au devenit jocuri, puzzle-uri, un aparat de fotografiat, si elemente promotionale, cum ar fi acele ace de bowling din lemn litografice realizate de McLoughlin Bros. Colectionarii apreciaza foarte mult aceste obiecte; s-au vandut cu 1159 de dolari (953 de euro) la o licitatie din 2018 gazduita de Pook & Pook, o casa de licitatii din Pennsylvania.

Cum au aparut jucariile?

Epoca de aur a dezvoltarii jucariilor a avut loc in epoca industriala. Salariile reale cresteau constant in lumea occidentala, permitand chiar si familiilor din clasa muncitoare sa-si permita jucarii pentru copiii lor, iar tehnicile industriale de inginerie de precizie si productie in masa au putut asigura oferta pentru a satisface aceasta cerere in crestere.

De asemenea, s-a pus din ce in ce mai mult accent intelectual pe importanta unei copilarii sanatoase si fericite pentru dezvoltarea viitoare a copiilor. Franz Kolb, un farmacist german, a inventat plastilina in 1880, iar in 1900 a inceput productia comerciala a materialului ca jucarie pentru copii. Frank Hornbya fost un vizionar in dezvoltarea si fabricarea jucariilor si a fost responsabil pentru inventarea si productia a trei dintre cele mai populare linii de jucarii bazate pe principii de inginerie in secolul XX: Meccano , Hornby Model Railways si Dinky Toys .

Meccano a fost un sistem de constructie model care a constat din benzi metalice reutilizabile, placi, grinzi unghiulare , roti, osii si roti dintate , cu piulite si suruburi pentru conectarea pieselor si a permis construirea de modele de lucru si dispozitive mecanice.

Dinky Toys a fost pionier in fabricarea de jucarii turnate sub presiune cu productia de masini de jucarie, trenuri si nave, iar modelele de trenuri au devenit populare in anii 1920. Compania britanica a revolutionat productia de soldati de jucarie cu inventarea procesului de turnare in gol in plumb in 1893 – produsele companiei au ramas standardul industriei de multi ani.

Puzzle-urile au devenit si ele populare. In 1893, avocatul englez Angelo John Lewis, scriind sub pseudonimul profesorului Hoffman, a scris o carte numita Puzzles Old and New.  Continea, printre altele, peste 40 de descrieri de puzzle-uri cu mecanisme secrete de deschidere. Aceasta carte a devenit o lucrare de referinta pentru jocurile puzzle si a fost foarte populara la acea vreme. Puzzle -ul Tangram, originar din China, s-a raspandit in Europa si America in secolul al XIX-lea.

In 1903, la un an dupa publicarea Povestea lui Peter Rabbit , autoarea engleza Beatrix Potter a creat prima jucarie moale Peter Rabbit si l-a inregistrat la Oficiul de Brevete din Londra, facandu-l pe Peter cel mai vechi personaj licentiat. A fost urmata de alte marfuri „spin-off” de-a lungul anilor, inclusiv carti de pictura si jocuri de societate.

Revista Smithsonian a declarat: „Potter a fost, de asemenea, un antreprenor si un pionier in acordarea de licente si comercializare a personajelor literare. Potter si-a construit un imperiu de vanzare cu amanuntul din „cartea ei de iepurasi”, care valoreaza astazi 500 de milioane de dolari. In acest proces, ea a creat un sistem care continua pentru a beneficia toate personajele licentiate, de la Mickey Mouselui Harry Potter .”

Lasă un răspuns

Te-ar mai putea interesa...

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.