Exista bare de protectie pe fiecare automobil. Sunt atasate in fata si in spate si sunt menite sa reduca impactul in cazul unui accident. Termenul „absorbant bara fata”, care este inca in uz, este valabil pentru orice masina.
In timp ce barele de protectie clasice erau din metal, barele de protectie de astazi sunt din spuma. Dar scopul nu s-a schimbat. Scopul este intotdeauna de a absorbi energie prin deformarea materialului. Acest lucru va amortiza impactul si va reduce efectele unei coliziuni.
Nu numai ocupantii masinii sunt protejati de o bara de protectie. De aceasta componenta poate beneficia si un biciclist sau un pieton in cazul unui accident. In timp ce barele de protectie conventionale pun in pericol si biciclistii si pietonii, designul cu suprafata mare al barei de protectie este mult mai ieftin.
Un alt avantaj al barei de protectie este ca ramane adesea nedeteriorata in cazul micilor coliziuni. O bara de protectie, pe de alta parte, are de obicei o adancime chiar si cu mici atingeri. Dupa o coliziune, bara de protectie trebuie verificata cu atentie. Daca structura este deteriorata, acest lucru poate duce la o eficienta redusa intr-un accident ulterior. Chiar daca daunele sunt abia vizibile, in interior poate exista totusi o problema serioasa.
Daca exista doar daune minore, de obicei poate fi reparata. Pentru a face acest lucru, zgarieturile sau loviturile sunt umplute si apoi revopsite. Daca trebuie instalata o noua bara de protectie, aceasta poate fi realizata si de un mecanic experimentat.
Este posibil ca farurile sa fie demontate pentru aceasta. Daca dorinta este de a cauta alte piese de schimb pentru vehiculul personal, cel mai recomandat este magazinul online Paxauto. Acolo te vor gasi pompe de ulei, cilindri de frana pentru roata, rulmenti cutiei de viteze, generatoare de impulsuri, curele trapezoidale, rezervoare de combustibil si multe altele la preturi corecte.
Nici barele de protectie din metal si nici din plastic nu au o limita de viata, astfel incat acestea pot fi inlocuite doar daca exista aschii, indoituri, fisuri sau defecte la elementele de prindere. Pe langa defectele vizibile vizual, o defectiune a barei de protectie este evidenta in timpul condusului sau din faptul ca bara de protectie este deplasata.
O inspectie vizuala sta la baza diagnosticului. Daca se observa daune semnificative, mai ales daca exista crapaturi, bara de protectie si elementele sale de fixare trebuie inlocuite.
Este recomandat un atelier pentru a indeparta componenta defecta si, de asemenea, pentru a instala piesa de schimb. Atat barele de protectie sport, cat si cele standard sunt inlocuite diferit pe diferite modele de vehicule. In general, indicatoarele, farurile, placa de inmatriculare, grila radiatorului si aripa precum si sursa de alimentare trebuie scoase pentru o inlocuire.
Apoi trebuie scoase elementele de prindere din caroserie, pentru a demonta bara de protectie fata. De obicei, se va putea gasi acest lucru pe partea de sus sau de jos a componentei si intre aripa si bara de protectie. Dupa slabirea elementelor de fixare, se va putea scoate cu grija si componenta. Dupa instalarea noii piese de schimb, toate celelalte componente sunt reasamblate in ordine inversa.
Cum iti poti proteja masina de accidente?
Unul dintre cele mai periculoase si imprevizibile locuri in care te poti afla este pe drum, la volanul masinii tale. Exista atat de multi alti soferi si factori externi in jurul tau, ceea ce inseamna ca orice s-ar putea intampla intr-o fractiune de secunda.
Accidentele de masina apar adesea din senin, cu semne de avertizare putin sau deloc, ceea ce le face infricosatoare. Ele pot provoca, de asemenea, daune mari vehiculului dumneavoastra si rani grave pentru dumneavoastra sau pentru pasagerii dumneavoastra. Desi unele accidente sunt inevitabile, puteti lua masuri pentru a va proteja de raniri. Iata cateva modalitati de a va asigura ca faceti tot ce va sta in putere pentru a evita un accident de masina:
Ar trebui sa va asigurati intotdeauna ca masina dumneavoastra functioneaza bine inainte de a o conduce. Daca respectati programul de intretinere recomandat de producator, nu ar trebui sa aveti probleme.
Ar trebui sa verificati periodic pentru a va asigura ca nivelul uleiului este bun, presiunea aerului din anvelope este suficient de mare si ca aveti lucruri precum lichidul de stergator de parbriz si stergatoarele de parbriz functionale.
Desi acest lucru poate parea de bun simt, este important in prevenirea accidentelor. Legile rutiere sunt in vigoare dintr-un motiv. Aceste legi au fost create pentru a proteja siguranta soferilor de autovehicule si a pasagerilor. Ar trebui sa respectati intotdeauna limitele de viteza si semnalele de circulatie si sa respectati regulile de circulatie, dar nu presupuneti ca toti ceilalti fac la fel.
A ramane concentrat pe drum este incredibil de important. Odata cu cresterea tehnologiei portabile, cum ar fi telefoanele mobile si tabletele, au crescut si accidentele de masina rezultate din distragerea atentiei soferului.
Nu lasati telefonul mobil sau alte dispozitive sa va distraga atentia in timp ce va aflati in masina. Daca este necesar, puneti-va telefonul in torpedo sau pe bancheta din spate in timp ce conduceti pentru a evita tentatia de a-l privi si incercati sa eliminati si alte distrageri, cum ar fi mancatul sau bautul, reglarea radioului sau vorbind cu pasagerii. A tine atentia de pe drum chiar si pentru o secunda poate duce la dezastru.