În ziua de astăzi majoritatea afacerilor sunt prezente în mediul online. Și pentru ca o afacere să fie vizibilă în mediul online, este nevoie de câteva metode de promovare și optimizare. Motoarele de căutare nu au cum să poziționeze mai sus un site dacă nu există promovare adecvată și optimizare SEO. Astfel că advertorialele joacă un rol important în materie de poziționare și marketing.
Ce sunt advertorialele?
Cu siguranță ai auzit această noțiune, dar poate nu îți este clar despre ce este vorba. Un advertorial este o formă de publicitate plătită, doar că, sprea deosebire de reclame, forma pe care o îmbracă este diferită. Ca formă, advertorialele pot fi articole de informare, editoriale, interviuri, știri și altele. Ca diferență majoră față de publicitatea clasică este faptul că advertorialele se integrează foarte bine și într-un mod firesc în stilul editorial al publicațiilor în care-și fac apariția.
În publicațiile în care apar, sunt marcate de multe ori cu “P” sau „A”, pentru ca cititorii să știe că e vorba de o formă de promovare. Dar chiar și așa, dacă prezintă un conținut interesant și util, vor atrage o sumedenie de cititori și distribuiri.
Cum te ajută advertorialele în promovare?
Dacă vrei să asiguri link-uri de calitate și să crești un brand, un produs sau o pagină atunci ar fi o idee bună publicarea de advertoriale. Advertorialele au scopul de a reține atenția, pentru a aduce mai mult trafic către site-ul tău și de a pune la dispoziția celor care citesc câteva informații de ajutor pentru documentarea și achiziția unor produse sau servicii.
Bineînțeles că procesul trebuie gestionat în mod profesionist și trebuie luate în calcul recomandările motoarelor de căutare. Dacă sunt îndeplinit câteva condiții esențiale, tot efortul va conduce la o poziționare mai bună și la o creștere a autorității pentru pagini sau pentru tot site-ul.
Cum trebuie să fie textul unui advertorial?
Genul acesta de publicitate este crucial pentru optimizarea seo. Astfel că trebuie să prezinte un conținut interesant și bine structurat. Cititorii sunt conștienți că textul este o reclamă, dar informațiile citite trebuie să fie atât de interesante încât asta să nu conteze foarte mult.
Dacă textele create nu sunt făcute bine, atunci riscul este mare și efectul s-ar putea să fie opus celui scontat. Din acest motiv, dacă nu ai experiență în crearea de advertoriale, cel mai bine este să apelezi la oameni care au experiență în așa ceva. Aceștia vor ști cum să abordeaze lucrurile pentru ca obiectivele să fie atinse.
De ce să alegi acest tip de promovare pentru afacerea ta?
Acesti tip de promovare oferă mai multe avantaje decât metodele clasice cum ar fi reclamele la radio sau TV.
Pentru că advertorialul este structurat sub forma unei lămuriri, a unei povești sau a unui sfat, cititorul va avea un răspuns emoțional în momentul citirii informațiilor. Iar asta va duce în final la crearea unei legături între cititor și produsul sau serviciul descris.
Advertorialul oferă cititorului posibilitatea să se implice și să intre în legătură cu produsele sau serviciile pe care le conține. Există multe studii care susțin această ipoteză, printre ele fiind și un raport al unei rețele de socializare care confirmă faptul că advertorialele atrag până la 60% grad de implicare din partea vizitatorilor.
Acest tip de promovare reușește să suscite interesul cititorilor prin titlurile interesante pe care le afișează. Conținutul unui advertorial este mai lung decât cel al unei reclame simple, astfel sunt oferite mult mai multe informații care au rolul de a convinge cititorii. Iar concluziile sunt de multe ori un îndemn la acțiune care tranformă o mare parte din cititori în clienți.