Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

Cum a schimbat tehnologia industria calatoriilor si turismului

De la aplicatii de travel pana la check-in-ul pe care il facem online, calatorile ar fi mult mai incomode fara tehnologia care ne conecteaza cu restul lumii. Pentru ca ne aflam la inceputul unui nou deceniu, hai sa privim inapoi la modul in care tehnologia a revolutionat calatoriile si industria turismului.

Internetul lucrurilor

Tehnologia a avansat atat de mult incat orice poate fi conectat si accesat prin internet. In conditiile in care miloane de oameni calatoresc in fiecare zi, internetul lucrurilor a ajutat extrem de mult industria de travel si turismul in procesul de eficientizare si in imbunatatirea experientei clientilor. El a creat, de exemplu, trackere pentru bagaje pentru liniile aeriene si sisteme de check-in pentru hoteluri.

Bookingul online

Atat gazdele cat si oaspetii au beneficiat de extinderea acoperirii care vine la pachet cu evolutia tehnologiei. Hotelurile si agentiile care fac tururi pot lucra acum cu clienti din intreaga lume, putand accepta rezervari si plati complete din partea acestora. Procesul de rezervare si anulare este mult mai usor acum ca este la doar un click distanta.

Marketingul pe retelele de socializare

In perioada ianuarie 2018 – ianuarie 2019, numarul de utilizatori ai retelelor de socializare a crescut cu 288 de milioane. Din perspectiva vanzarilor si a marketingului, companiile au o modalitate mai buna si mai eficienta de a ajunge la segmentul lor de piata lor prin utilizarea social media in scopul promovarii produselor si serviciilor. Acesta este un avantaj deosebit de util, pentru ca generatiile avide de calatorii sunt, de asemenea, si cele mai pricepute la tehnologie.

Automatizarea

Consumatorii din intreaga lume au ajuns sa isi gestioneze aproximativ 85% din tranzactiile pe care le fac fara intermedierea oferita de un agent. Utilizatorii stau de vorba cu chatbots pentru a-si lamuri intrebarile, iar informatiile de rezervare sunt confirmate prin e-mailuri automate. Inteligenta artificiala este extrem de benefica pentru tarile orientate spre turism, care trebuie sa se ocupe de utilizatori provenind din zone cu fusuri orare diferite.

Sistemul geografic de informare (GIS)

GIS stocheaza si analizeaza date cu privire la o zona anume. De asemenea, el creeaza un fel de harta virtuala ce poate fi folosita de oameni din diferite tipuri de domenii. Cele mai populare moduri in care putem vedea asta sunt Google Maps si Waze.
Imagineaza-ti cat de comod este acum sa calatoresti, cand poti utiliza aplicatiile GIS pentru a te deplasa chiar si intr-o tara complet straina. Tarile cu sisteme de transport complexe au profitat de acest sistem creand aplicatii cu detalii actualizate legate de orarul de circulatie al trenurilor si au identificat strazile cu trafic intens.

Accesul Wi-Fi

Cei care calatoresc isi personalizeaza calatoriile, iar cel mai bun mod in care pot face asta este prin cautari online, motiv pentru care acoperirea Wi-Fi devine din ce in ce mai ampla. In era conectivitatii, aceasta evolutie in domeniul tehnologiei permite oamenilor sa-si impartaseasca experientele, exact asa cum le traiesc. Companiile de turism au ajuns, de asemenea, sa se bazeze pe internet pentru activitatile lor de zi cu zi. Poti avea acces chiar si pe varful Everest!

Datele analitice

Unul dintre modurile in care industria de travel si turism se adapteaza schimbarilor este culegerea si studierea datelor, iar analiticele reprezinta o parte importanta a acestora. Analiticele ofera informatii cu privire la comportamentele si tiparele calatorilor si pot prezice chiar care va fi urmatorul mare hub de travel. Hotelurile le folosesc pentru a afla cat de multi bani cheltuie oaspetii lor, care este motivul sederii si tara de origine.

Abordarea mai personala a turismului

Turistii isi doresc din ce in ce mai mult o experienta mai speciala si mai semnificativa atunci cand pleaca in strainatate. In perioada pandemiei, turistii si-au pierdut increderea in companiile intermediare, multi dintre ei cautand acum sa incredinteze banii direct comunitatilor care ii gazduiesc.

Exista o cerere din ce in ce mai mare de experiente autentice. Cautatorii de aventuri vor sa afle despre locurile pe care le viziteaza de la oamenii care au crescut acolo, care ii pot scoate de pe drumurile batatorite ale turismului si care ii pot duce la restaurante locale si prin locuri secrete, cu care sa isi poata inunda apoi conturile de Instagram.

Un nou website care pune in legatura turistii cu localnicii face lucrurile mai usoare in acest sens. “lumea actioneaza pe rand, ca turist si ca localnic”, spune CEO-ul site-ului MakeYourTripBetter, Olivier Gibouin. Platforma, care a fost lansata in vara lui 2020, se foloseste de tehnologie pentru a conecta oamenii si faciliteaza schimburile mai semnificative intre turisti si gazde. Localnicii care vor sa ofere turistilor ponturi de calatorie sau pur si simplu sa isi faca prieteni noi o pot face acum prin intermediul site-ului.

El explica: in calitate de localnic, vei putea sa te implici in promovarea zonei tale si sa ii ghidezi pe cei care vin in zona ta catre o forma de turism care respecta zonele si populatiile locale. Ca turist, vei putea sa beneficiezi de sfaturi extrem de personalizate cu privire la activitatile care iti plac, ca si la aspectele practice ale calatoriilor pe care le faci.

Gibouin spera ca platforma va functiona ca o trambulina pentru conexiunile reale dintre oameni si nu “doar pentru a crea o retea de prieteni virtuali” spune el.
Site-ul francez a fost conceput cu gandul la toti turistii si este disponibil in acest moment in 6 limbi: franceza, engleza, spaniola, italiana, germana si portugheza. Fie ca esti alergator pe teren accidentat, surfer sau un pasionat de cultura, poti intra in contact cu cineva care iti poate oferi sfaturi din interior.
Pentru noi, bogatia experientei se largeste prin schimbul cu localnicii, pentru ca ce mod mai bun de a descoperi culturile si modurile lor de viata, sau de a invata sa le respectam zonele?” spune Gibouin, citat de Euronews. Calatoriile deschid mintea, ne fac mai toleranti, ne ajuta sa ne simtim mai bine si ne fac mai fericiti. Tocmai de aceea Gibouin spera ca site-ul va deveni, in cele din urma, o idee la care se va gandi orice persoana care isi planifica urmatoarea calatorie.
Gibouin are in plan sa lanseze in 2021 si o aplicatie, care sa permita conectarea cu localnicii, din mers.

Ar fi extrem de greu sa ne imaginam astazi cum ar fi lumea travelingului si turismului fara tehnologie. Impactul pe care tehnologia il are asupra calatoriilor si turismului nu se termina aici, mai ales odata cu evolutia robotilor, a realitatii virtuale si a recunoasterii vocale.

Surse: https://www.euronews.com/2020/11/12/how-technology-is-being-used-to-create-more-meaningful-travel

https://www.etoncollege.ca/how-technology-changed-the-travel-and-tourism-industry

Lasă un răspuns

Te-ar mai putea interesa...

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.