Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

Ce va influenta strategia de SEO in 2021?

Strategia de SEO intr-o lume schimbatoare

Lumea inca mai incearca sa se adapteze la „noua normalitate”, dupa criza de cosmar provocata anul trecut de noul Coronavirus, care a blocat multe afaceri din intreaga lume si a schimbat modul de viata al maselor.

Nu se poate nega ca e nevoie de ceva timp pentru ca lumea intreaga sa revina la starea normala (sau noua normalitate, asa cum ne-am obisnuit sa o numim).
Pandemia provocata de SARS-CoV2 a declarat un adevarat razboi economiei globale, fortand tari intregi sa intre in izolare si tulburand numeroase lanturi de aprovizionare.

Anul trecut multe afaceri au fost aruncate intr-o stare de incertitudine si au fost nevoite sa isi reduca programul, numarul de angajati sau sa isi opreasca de tot activitatea, obligandu-le sa se bazeze pe masurile de sprijin din partea guvernelor pentru a plati angajatii si pentru a mentine fluxul de numerar. Unele companii au reusit sa reziste in fata furtunii si sa dezvolte noi metode de a oferi servicii clientilor, ceea ce a contribuit la compensarea pagubelor, insa multe altele au fost incapabile sa mai functioneze.

Indiferent de situatia in care s-a aflat compania ta in aceasta perioada, este evident ca e nvoie de o strategie puternica pentru relansare si pentru a reveni la functionarea normala, dinainte de pandemie.

Unul dintre factorii cei mai importanti (insa, din pacate, neglijati) ai acestei strategii este optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO), iar neglijarea sa poate avea un impact dramatic asupra rezultatelor unei companii.

Cele mai multe companii se gandesc la SEO ca la ranking pe motoarele populare de cautare precum Google, DuckDuckGo sau Bing, insa aceasta este o abordare generica a formulei. Ideea reala din spatele SEO este traficul organic care se deplaseaza cat mai natural posibil prin formula motorului de cautare si este legat direct de site-ul companiei.

Aceste motoare de cautare realizeaza o captura analitica a site-ului si al continutului sau – videoclipuri, imagini si text – pentru a stabili daca informatiile sunt relevante pentru public. Metodele prin care fac asta devin din ce in ce mai sofisticate in fiecare zi, companii precum Google reglandu-si constant algoritmii de cautare.

De ce sa iti re-evaluezi acum strategia de SEO?

Intr-o perioada in care tot mai multi oameni lucreaza de acasa si apeleaza la Google pentru raspunsuri, este mai important ca niciodata ca firmele sa puna la dispozitie informatii care sa ii ajute pe clienti atunci cand analizeaza si cantaresc achizitiile si nevoile.
SEO este cel mai bun mod prin care informatiile companiei tale pot ajunge in mainile utilizatorilor.

O cercetare „The World Economic” a dezvaluit recent ca noul framework digital permite consumatorilor sa se conecteze mai mult decat inainte la companii. Drept urmare, asistam deja la o noua era a marketingului online sau digital, care devine un aspect mai critic ca niciodata pentru orice afacere.
Atat strategiile SEO pe termen lung, cat si cele pe termen scurt devin o necesitate indispensabila pentru ca orice organizatie sa prospere in vremurile dificile pe care le traversam.

Asa cum spune un vechi proverb american, “pasarea care se trezeste devreme prinde rama”: acelasi lucru este valabil si pentru pregatirea companiei tale sa devina lider in domeniul in care functioneaza. COVID-19 va apartine in curand trecutului, mai ales cu campaniile de vaccinare in plina derulare in toata lumea. Peste un an, povestea va fi diferita si ar fi gresit sa astepti pana atunci pentru a reveni in joc. Acesta este momentul oportun pentru a profita de sansele ratate de concurenta si pentru a te ridica in top.

Arata-le clientilor tai ca esti acolo si ca esti in business! O strategie puternica de SEO este esentiala pentru a atinge acest obiectiv.

Top trenduri pentru SEO in 2021

1. Featured Snippets – noua pagina 1 a Google

Featured Snippets sunt casete speciale, cu un format invers fata de cel al listarilor obisnuite, ele afisand mai intai fragmentul descriptiv.

De obicei, atunci cand pui o intrebare pe Google, o „cautare fara click” sau un „featured snippet” apare intr-o caseta din pagina cu rezultatele cautarii. Aceasta caseta contine o imagine si un raspuns la intrebarea ta, astfel incat nu mai trebuie sa dai click pe un articol.
Oferirea de informatii utile care vor fi utilizate pentru aceste snippet-uri arata ca site-ul tau are un continut valoros. Tot secretul este sa oferi suficiente informatii utile, dar sa il faci pe utilizator sa dea si click pe site-ul tau pentru mai multe detalii.

Snippet-urile nu sunt doar incredibil de utile, ci determina si aproximativ jumatate din click-urile care vin din pagina cu rezultatele Google. Aproximativ 55% din click-urile unui site din paginile cu rezultatele cautarilor provin din aceste snippet-uri.

Vestea proasta este ca nu poti alege continutul din pagina care va aparea ca Featured Snippet. Algoritmii automatizati ai Google aleg snippet-urile si le ridica in varful paginii cu rezultate.
Vestea buna este ca poti crea continut informativ detaliat, usor de citit dintr-o singura privire. Continutul respectiv poate avea sanse mai mari de a deveni un snippet.

Retine, asadar, ca algoritmii Google aleg de obicei continut care raspunde rapid la intrebari specifice. Analizeaza cautarile si creaza continut in jurul lor. De exemplu, „Cat de des trebuie sa merg la dentist?” sau „Cata apa ar trebui sa beau in fiecare zi?” Unii termeni de cautare care genereaza snippet-uri pot fi si mai scurti, ca de pilda „masurile pentru pantaloni” sau „pasi pentru slabit”.

2. Influencerii: SEO prin social media

Oamenii se simt adesea asaltati de reclame intruzive si cauta informatii in care pot avea incredere si review-uri autentice. Aceasta tendinta a dus la o dezvoltare a marketingului prin influenceri, pentru ca utilizatorii sunt mult mai predispusi sa interactioneze cu o persoana respectata si cunoscuta, decat cu o reclama.

Insa nu doar vedetele mari beneficiaza de un credit substantial ca influenceri. Nici nu trebuie sa fii un influencer cu norma intreaga pentru a castiga un numar mare de urmaritori pe retelele de socializare.

Ce legatura are asta cu SEO?

Angajarea unui influencer sau un parteneriat cu acesta te poate ajuta sa iti imbunatatesti reach-ul continutului si sa generezi si mai mult trafic catre site. De asemenea, te-ar putea ajuta sa creezi backlink-uri valoroase iar asa cum probabil stii deja, backlink-urile sunt unul dintre cei mai importanti factori pe care Google ii foloseste atunci cand evalueaza rank-ul unei pagini web.

In dezvoltarea strategiei de marketing prin influenceri, gandeste-te ce tip de continut iti doresti sa creeze si cum poate duce acesta catre site-ul tau. Si asigura-te ca te asociezi cu influenceri relevanti pentru industria si publicul tau. Daca alegi influenceri cu autoritate si cu o prezenta digitala puternica, backlink-urile lor pot fi o mina de aur.
Investind in marketingul prin influenceri nu vei reusi doar sa imbunatatesti notorietatea brandului si sa generezi lead-uri, ci iti vei imbunatati si rankul pe motoarele de cautare.

3. Site-uri sigure: siguranta si confidentialitatea sunt cruciale

Siguranta utilizatorilor este o alta tendinta care la prima vedere nu pare sa aiba prea mult de-a face cu SEO, insa este imperativa pentru experienta utilizatorilor.
Daca un utilizator nu se simte in siguranta pe o pagina, e foarte probabil sa iasa imediat. De asemenea, daca vede un avertisment „Not secure”, poate decide sa nu deschida pagina deloc. Prin urmare, ratele ridicate de abandon ar putea afecta pozitia paginii in rezultatele cautarilor organice.

Iata de ce este esential sa activezi protocolul HTTPS pentru site-ul tau, HTTPS oferind utilizatorilor conexiuni sigure, atat criptate, cat si autentificate. Potrivit Google, HTTPS „contribuie la descurajarea intrusilor de a se amesteca in conexiunea dintre site-uri si browserele utilizatorilor”.

Google vrea sa ofere utilizatorilor sai o experienta de navigare sigura, astfel incat cei care implementeaza HTTPS pot resimti un impuls SEO minor.
Daca incerci sa colectezi informatii personale de la utilizatorii site-ului printr-un formular web, atunci ai si responsabilitatea de a le proteja confidentialitatea.

Este imperativ sa-ti asiguri utilizatorii ca datele lor vor fi protejate atata timp cat vor ramane pe pagina. Exista inca multe vulnerabilitati pe internet, insa in fiecare zi apar noi masuri de securitate pe care le poti implementa si pe site-ul tau.

4. Optimizarea pentru cautarea vocala: SEO next level

Inainte ca smartphone-urile inovatoare sa existe, oamenii faceau cautari introducand cuvinte in casetele motorului de cautare de pe calculatoarele desktop. Acest comportament a stat practic la baza aparitiei cuvintelor cheie. Odata cu utilizarea din ce in ce mai ampla a device-urilor mobile, cautarile vocale devin o tendinta populara in randul utilizatorilor de internet. Ele nu se fac doar pe telefoane, ci pot fi efectuate si pe asistenti vocali de acasa, cum ar fi Amazon Echo, Samsung Smart TV, Voice Pod etc.

Cum schimba cautarile vocale strategia de SEO?

Cautarile vocale afecteaza extrem de mult SEO, pentru ca este vorba despre a pune intrebari prin voce, in loc sa introduci interogari de cautare. Acest tip de cautare a facut ca termenii sa devina mai conversationali si mai directionati.

Cu toate acestea, la cautarile vocale motorul de cautare trebuie sa faca mult mai mult pentru a obtine informatiile relevante pe care le cauta utilizatorul in acel moment, ceea ce face ca alegerea unor cuvinte cheie scurte si sacadate sa nu mai fie atat de importanta.

Aceasta modificare este iminenta, daca ne gandim ca pana la finele lui 2021 se estimeaza ca peste 50% din toate cautarile online vor fi initiate prin voce. Prin urmare, continutul tau ar trebui sa se adapteze la acest trend nou pentru a iesi in evidenta in motoarele de cautare actuale.

5. Accesibilitatea mobila: opimizare plus continut

Un site care nu are o versiune mobila isi poate pierde majoritatea utilizatorilor in urmatorii ani, deoarece paginile web mobile sunt un trend in urcare, ce va deveni din ce in ce mai popular. Cu atat mai mult cu cat telefoanele smart devin o normalitate si se construiesc din ce in ce mai multe antene de telefonie mobila, cu o conectivitate mai buna.

Insa tehnologia si modul in care oamenii gasesc informatii prin intermediul dispozitivelor mobile devin atat de avansate incat nu mai este suficient sa ai un site optimizat pentru mobil. Interfata trebuie sa fie usor de citit, sa atraga atentia oamenilor si apoi sa aiba capacitatea de a raspunde la intrebarile lor sau, cel putin, de a le atrage atentia.

Studiile arata ca 4 din 5 consumatori efectueaza cautari locale cu ajutorul dispozitivelor mobile, iar pentru ca tot mai multe persoane efectueaza cautari de pe smartphone-uri decat de pe computere, este crucial sa ai o versiune mobila a site-ului, pentru a ajunge la cat mai multi oameni interesati de produsul tau.

Paginile tale trebuie sa fie optimizate pentru device-urile mobile daca vrei sa tii pasul cu concurenta. Iar cu cat te vei afla mai sus in indexul paginii mobile Google, cu atat pagina ta va fi mai vizibila.

6. Rata de click si rata de retentie: 2 parametri esentiali

Oamenii s-au obisnuit treptat sa aiba conexiuni fulgeratoare la internet si informatii mereu la indemana, iar in acest context ratele de click pe site si pe e-mail (CTR) si ratele de retetie (durata de timp pe care o persoana o petrece pe o pagina web inainte de a iesi) vor conta si mai mult la succesul eforturilor SEO.

Ambele valori sunt importante pentru ca vin cu o perspectiva excelenta asupra satisfactiei utilizatorilor. Perioada de timp in care o persoana ramane pe o pagina sau pe alte linkuri pe care intra iti poate spune cat de interesata este respectiva persoana de continutul tau si daca gaseste informatiile de care are nevoie.

In general, o durata mai indelungata de timp petrecuta pe o pagina este un indicator al gradului de multumire ale celui care face cautarea. Tocmai de aceea, un trend la care ne asteptam anul acesta este ca motoarele de cautare sa puna mai mult accent pe o rata de retentie mai mare.
Retine ca in SEO, rata de click este diferita de rata de retentie. Rata de click contorizeaza numarul de persoane care au dat click pe un link in functie de numarul celor care au vazut rezultatul in SERP, in timp ce rata de retentie este mai interesata de ceea ce fac oamenii dupa ce au dat click pe pagina.

7. Inteligenta artificiala: experienta personalizata a utilizatorului

Inteligenta artificiala (IA) este una dintre cele mai importante tehnologii existente astazi, ea fiind utilizata intr-o gama larga de domenii pentru a crea experiente unice si personalizate pentru consumatori.
Companii precum Google folosesc inteligenta artificiala pentru a oferi utilizatorilor sai rezultate de cautare mai bune.

Cum functioneaza inteligenta artificiala?

Fara sa ne pierdem in aspectele tehnice greoaie, nu trebuie decat sa spunem – in acest context – ca inteligenta artificiala a invatat treptat ce anume face ca articolele publicate sa fie valoroase sau nu. AI clasifica automat aceste pagini web si le determina rank-ul, si o face cu o precizie perfecta!

8. Motoarele de cautare: optimizarea multi-platforma

Google este considerat cel mai bun motor de cautare online disponibil in acest moment. In plus, cei de la Google actualizeaza continuu platforma pentru a imbunatati experientele utilizatorilor.
Exista insa si alte motoare de cautare care concureaza cu Google? Ei bine, desi este putin probabil ca Google sa isi piarda popularitatea, exista si alte motoare de cautare.

Platformele precum Amazon necesita optimizarea continutului pe baza standardelor lor, alaturi de motoare de cautare mai mici, precum YouTube, DuckDuckGo si Bing.
Asadar, inainte de a posta continut pe site-ul tau, asigura-te ca poti obtine un rating bun pe alte platforme de cautare.

9. Continut de inalta calitate: util, relevant si prompt

Cu totii am sarit peste reclamele de pe Youtube macar o data, sau le-am dezactivat, la fel cum si pe Twitter sau Instagram am trecut repede peste reclame. Daca si tu ai facut asta, probabil ca nu esti surprins sa afli ca, potrivit Newscred Insights, 91% din totalul cheltuielilor publicitare este vizionat mai putin de o secunda.

De aceea, crearea unui continut de inalta calitate este un element esential al unei strategii SEO eficiente. Utilizatorii isi doresc continut relevant, util si prompt, iar Google recompenseaza acest tip de continut cu un ranking superior.

Oamenii vin catre motoarele de cautare cu intrebari, iar pagina ta trebuie sa le ofere

Continutul trebuie sa fie bine analizat si sa urmeze o structura logica care sa faciliteze navigarea si citirea. Articolele informative si de calitate sunt singurul tip de continut care poate spori nivelul de popularitate al unui site.

Consumatorii online detecteaza rapid si ignora paginile web sau articolele de blog care sunt foarte orientate spre vanzari.
Potrivit raportului „Missing the Mark” al Economist Group, „71% dintre cititori spun ca au fost determinati sa iasa din cauza unui continut care semana cu un pitch de vanzari”.
Oamenii isi doresc continut educational livrat in forme usor de digerat, asa cum sunt postarile de blog, videoclipurile, podcast-urile, infograficele, etc.

10. Experienta excelenta a utilizatorului: o prioritate de top

Chiar si daca ai un continut remarcabil, nimic nu mai conteaza daca pagina nu se incarca rapid sau daca are o interfata complexa. Practica a aratat ca utilizatorii de internet parasesc o pagina web daca aceasta nu se incarca in cateva secunde, acesta fiind un factor semnificativ in lumea SEO. Mai mult decat atat, un timp de incarcare a paginii cu o secunda mai lung poate duce la pierderi masive pentru afacerea ta.

Imbunatatirea vitezei paginii trebuie sa fie urmata si de atentia fata de experienta utilizatorului. Navigarea trebuie sa fie logica si usor de inteles. Nu folosi cuvinte sau jargon necunoscut publicului. Chiar si atunci cand crezi ca faci ceva creativ sau inovator, trebuie sa te pui in pielea publicului: va intelege acesta intr-o fractiune de secunda ce vrei sa transmiti? Este foarte important sa iti dai un raspuns la aceasta intrebare pentru ca daca publicul tau nu intelege, va iesi imediat de pe pagina, revenind la SERP. O rata mare de abandon (bounce rate) va avea un impact negativ asupra rankingului tau.

Concluzii

SEO este esential pentru companii, indiferent de domeniul in care ele activeaza si – desi nu se refera doar la utilizarea cuvintelor cheie – implica si optimizarea continutului pentru utilizatori.

Google este un motor de cautare care proceseaza informatii pe baza comportamentului utilizatorilor sai si devine din ce in ce mai precis, ceea ce inseamna ca in fiecare an vor aparea noi tendinte care schimba modul de publicare a informatiilor pe internet. In acest fel Google se asigura ca toata lumea poate primi raspuns la intrebari in numai cateva secunde.
Daca esti deja familiarizat cu trendurile de mai sus, nu iti ramane nimic de facut decat sa calci pedala de acceleratie si sa iti dublezi eforturile, astfel incat sa poti genera mai mult trafic targetat, de la Google.

Sursa: https://rapidboostmarketing.com/what-will-influence-your-seo-strategy-in-2021/

Lasă un răspuns

Te-ar mai putea interesa...

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.