Un tractor este un vehicul special autopropulsat utilizat pentru tractarea sau impingerea remorcilor, a uneltelor sau a altor masini sau sarcini grele. Exista tractoare destinate diferitelor sarcini, cum ar fi agricultura, constructiile, terasamentele sau intretinerea spatiilor verzi profesionale (tractoare compacte). Ele se caracterizeaza in principal prin capacitatea lor buna de aderenta la sol.
Utilizare
Utilizarea lor a facut posibila reducerea substantiala a fortei de munca angajate in munca agricola, precum si mecanizarea sarcinilor de incarcare si tractiune care au fost efectuate in mod traditional cu efortul animalelor, cum ar fi magari, boi sau catari.
Lucrari efectuate de un tractor
Lucrari de transport sau remorcare.. Impingere. Lucrari stationare sau transmiterea altor miscari prin intermediul prizei de putere sau al echipamentului hidraulic.
Piese de tractor
Sasiu, Motor, Transmisie (cutie de viteze, ambreiaj, padele, roti, priza de putere,), Scripete, Ridicare hidraulica, Cuplare, Directie.
Tractoare in functie de domeniul lor de aplicare
Tractoarele sunt utilizate in mai multe domenii:
Un tractor agricol este utilizat pentru a muta remorcile agricole si pentru a indeplini sarcini agricole prin utilizarea uneltelor.
Tractorul este, de asemenea, utilizat pe santierele de constructii, de obicei cu accesorii, cum ar fi lopeti sau brate buldoexcavator.
Micii cultivatori de motoare sunt utilizati pe scara larga in agricultura din Marea Mediterana.
Unitati speciale
Un tractor are unul sau mai multe sisteme de actionare pentru utilizarea uneltelor. Un tractor agricol are de obicei pe spate un sistem cu trei brate (actuatoare si tensionator), numit hitch tripuntal, prin care ridica si coboara instrumentul cuplat, cum ar fi un plug, o presa de balotat, o masina de tuns iarba, rotobator sau un ingrasamant.
Cele doua brate inferioare sunt de obicei actionate de o pompa hidraulica de catre un distribuitor, care, la randul sau, este actionat de motorul vehiculului.
Sistemul tripartit face o miscare plana de patrulater articulat, dintre cele trei brate, partea de sus este extensibila pentru a putea regla implementarea; astazi sunt echipate cu sisteme electronice de sensibilitate, astfel incat atunci cand se produce mai multa forta decat in mod normal, sa se deplaseze in sus pentru a evita ruperea tractorului.
Pentru actionarea unor unelte, tractoarele agricole poarta de obicei o priza de putere, care consta dintr-un arbore cu nervuri care este actionat de motorul vehiculului cu ajutorul unei transmisii de transmisie a treptelor de viteza.
Transmiterea miscarii rotative a acestei prize de putere la unealta se efectueaza de obicei cu ajutorul unui arbore de transmisie articulat cu doua gimbali. De regula, exista 2 tipuri de rotatii de 540 sau 1000 rpm, care rotesc varful, in mod normal exista multe masuri disponibile. Vezi geamuri superioare utilaj.
Toate tractoarele de pe piata au un sistem hidraulic paralel cu liftul pentru a putea furniza un flux de ulei si de regula sistemul hidraulic are de obicei o presiune maxima de 220 Bar si un debit maxim de 300L. pe minut si toate acestea pot fi reglementate de catre operatorul care il conduce.
Cum se repara fisurile din parbriz
Cand cumparati o masina, care sunt principalele dvs. preocupari? Unii oameni se concentreaza pe performanta masinii, altii pe aspectul sau, iar altii pe caracteristicile sale de asistenta pentru sofer. De fapt, majoritatea proprietarilor de masini se gandesc la importanta unui parbriz pentru o masina doar dupa ce acesta a suferit multe daune. Ii acordati putina atentie doar atunci cand parbrizul masinii este deteriorat.
Parbrizul unei masini serveste mai multe functii in automobilul dumneavoastra. Iata cateva dintre ele.
Una dintre cele mai de baza functii ale parbrizului unei masini este de a oferi soferului o vedere clara si neobstructionata a drumurilor din fata. O vedere clara este de mare importanta daca doriti sa va conduceti masina in siguranta, fara a intra in situatii potential periculoase.
Un parbriz pentru o masina, asa cum sugereaza si numele, este un „scut” care protejeaza ocupantii vehiculului si interiorul masinii de praf, pietre, resturi, gandaci, ploaie, vant si alte asemenea elemente exterioare pe care le intalniti pe drumuri.
Parbrizul unei masini este, de asemenea, o unitate fundamentala de siguranta a masinii dumneavoastra. Confera 40% rezistenta structurala acoperisului masinii. Daca esti prins intr-un accident, parbrizul masinii functioneaza ca o grinda de sustinere si impiedica acoperisul masinii sa se prabuseasca asupra ta si a celor dragi.
Parbrizul pentru masini este de obicei realizat din sticla laminata sau sticla securizata. Sticla laminata este un sandwich format din doua panouri de sticla cu un strat intermediar de polivinil butirral (PVB) intre care este apoi lipit impreuna pentru a forma o singura bucata uniforma pentru siguranta parbrizului. Acest PVB previne spargerea parbrizului ca sticla obisnuita, protejandu-va astfel pe dumneavoastra si pe ceilalti pasageri in cazul unei coliziuni.
Acest sandvis din sticla laminata este, de asemenea, foarte rezistent la patrundere si asigura astfel o siguranta completa a parbrizului. Daca nu purtati centura de siguranta, parbrizul laminat al unei masini va impiedica sa fiti aruncat din masina in cazul unui accident.