Acesta este un subiect care atinge toti oamenii la inceputul unei afaceri independente.
O afacere de succes are intotdeauna satisfactia clientului, dar in ce masura le satisface nevoile si cand este necesar sa se puna limite?
Cand te concentrezi asupra modului de a-ti transforma contactul intr-un client, rezultatele pot fi dezastruoase si foarte contradictorii, daca nu esti atent cum sa stabilesti limitele.
In schimb, este foarte important sa construiesti mereu relatii sanatoase si respectabile cu clientii tai, sa iesiti cu totii castigatori.
Aminteste-ti ca te afli in prima faza a business-ului, foarte delicata, cea in care vrei sa te faci cunoscut, vrei sa te pozitionezi astfel incat publicul tau sa aiba incredere in tine.
Sa-ti faci timp acum pentru a intelege cum sa demonstrezi valoarea brandului tau si a ofertei tale, cum sa-ti satisfaci clientul fara a renunta la nevoile tale ca antreprenor este foarte important pentru tine si afacerea ta. Daca lucrati cu mult timp inainte la acest aspect, veti pune bazele solide pentru a va construi identitatea si pentru a crea relatii de succes cu clientii tai.
STIIND CUM SA-TI STABILESTI PROPRIILE LIMITE SANATOASE
Multi oameni au crescut cu sindromul copilului bun, ca ideea de a fi mereu foarte atent la nevoile celorlalti este o virtute, dar pe termen lung, in timpul vietii tale s-ar putea sa fi intrat in conflict cu aceasta atitudine, care poate sa-ti submineze bunastarea, stima de sine si, de asemenea, sa-ti diminueze valoarea.
Vorbim din experienta personala, pentru ca am lucrat la acest aspect cand ne-am ciocnit cu el, desi nu ne-a placut sa ne asumam responsabilitatea ca toate acestea depind de noi ca sa schimbam situatia. De asemenea, vorbim despre asta pentru ca am vazut si vedem ca multi profesionisti si freelanceri la inceputul afacerii lor se ciocnesc cu aceasta problema chiar dupa infiintare firma online sau in format fizic.
CE ROST ARE STABILIREA UNOR LIMITE SANATOASE?
Stabilirea unor limite sanatoase serveste la a avea constant grija si respect de sine si pentru a comunica nevoile in cadrul unei relatii intr-un mod eficient si asertiv.
In practica inseamna:
- Sa-ti dai valoare, sa te iubesti pe tine insuti si sa te respecti;
- Sa-ti protejezi spatiul fizic si emotional de intruziunile exterioare;
- Sa construiesti o colaborare corecta cu celalalt, cu responsabilitati si puteri comune;
- Fii asertiv;
- Simte-te confortabil atunci cand iti propui sau iti expui ideile si opiniile celorlalti;
- Spuneti sincer „da” sau „nu” cerintelor altora;
- Acceptati cand altii va spun „nu”;
- Recunoaste-ti nevoile si ca acestea pot fi diferite de altele;
- Comunica asertiv si fara a ataca nevoile altora;
- Da-ti permisiunea de a lua decizii sanatoase pentru tine insuti, asumandu-ti responsabilitatea.
Ce masuri ar trebui luate intr-o faza de negociere, cand primii clienti incep in cele din urma sa soseasca? Riscul este sa te temi si sa pierzi clientul pentru ca ti-e teama sa nu esuezi si ca acesta ca va merge la concurentul tau. Pentru ca ai nevoie ca afacerea ta sa decoleze, incearca sa nu cazi in greseala de a pune nevoile potentialilor tai clienti deasupra ta, asa ca stabileste limite din timp.
Pentru a avea o afacere sanatoasa trebuie sa pui accent mai intai pe sanatatea ta psihica si sa inveti cum sa faci diferenta intre prioritatile tale si cele ale clientilor tai potentiali si care sunt cele mai importante de rezolvat.