In spatele deciziei de a schimba anvelopele pot exista mai multe motive: estetica, performanta… dar este intotdeauna recomandabil sa faceti acest lucru? Nu intotdeauna si aici vom explica de ce.
Atunci cand proiectam o masina, ne gandim si la anvelope, astfel incat acestea sa fie in armonie cu ceea ce cauta inginerul de serviciu. Ganditi-va ca anvelopele contribuie la stabilitatea masinii, la confortul acesteia, la consum… si multe alte aspecte care nu pot fi neglijate. De fapt, exista producatori care au acest lucru mai mult decat controlat de la computerele lor de bord pentru sisteme precum ABS, printre altele.
Inainte de a sti ce trebuie luat in considerare pentru a schimba o janta, sa vedem referinta pe care ar trebui sa o luati prin anvelopa. Interesat de vopsire jante? Vezi aici vopsire electrostatica.
Primul numar -205- este exprimat in milimetri si legat de latimea anvelopei, al doilea numar -55- este profilul si inseamna ca are o inaltime corespunzatoare la 55% in ceea ce priveste latimea. Al treilea numar -16- se refera la diametrul sau, cu alte cuvinte, inaltimea anvelopei si vine in inci.
Daca doriti sa schimbati o anvelopa, va trebui sa o faceti tinand cont de toate aceste cifre. Daca nu, ai putea suferi esecuri pe drum, cum ar fi o aderenta mai mica sau chiar sa nu treci de ITV…
Din acest motiv, inainte de a decide sa faceti aceasta schimbare de „pantofi” al masinii, ar trebui sa va uitati la fisa tehnica a vehiculului. Acolo veti gasi, printre alte date, masuratorile anvelopelor si alternativele, daca este cazul.
Daca nu exista, relaxati-va, aveti un alt mod de a verifica ce masuri puteti pune si pe care nu le puteti. Recomandarea este ca daca urmeaza sa mariti sau sa scadeti dimensiunea anvelopelor, aceasta sa nu depaseasca cu (+/-) 3% diametrul original al anvelopelor.
Puteti gasi numeroase pagini care va ajuta sa faceti echivalenta.
Atunci cand facem calculele, rezultatul comparatiei nu este „echivalent” si, prin urmare, de data aceasta schimbarea anvelopelor ne-ar aduce unele dureri de cap.
O posibila solutie
Exista o modalitate de a monta anvelope mai mari, astfel incat acestea sa fie echivalente si sa indeplineasca cerintele… si se face prin reducerea inaltimii anvelopei optand pentru o anvelopa cu profil redus.
Cu aceasta, de exemplu, veti obtine un contact mai bun cu solul… dar, in acelasi timp, veti pierde confortul la plimbare si acestea sunt de obicei mai scumpe, deci va trebui sa cantariti argumente pro si contra.
Schimbarea anvelopelor: ce spune legea?
Daca cerintele sunt indeplinite la schimbarea anvelopelor, anvelopele ar fi echivalente si situatia nu ar trebui legalizata. Daca, pe de alta parte, variatia depaseste 3% – cum este cazul primului nostru exemplu – ar fi necesar sa facem o alta procedura.
Importanta anvelopelor
Anvelopele sunt una dintre cele mai importante parti ale masinilor. Importanta anvelopelor consta in doua aspecte fundamentale. In primul rand, ele reprezinta un aspect estetic, care poate fi usor modificat, astfel incat sa ne putem personaliza masina in moduri diferite, obtinand rezultate diferite, schimband pur si simplu anvelopele.
Tot ce trebuie sa stii despre jante
Vedem jante pe masini in fiecare zi, dar te-ai intrebat vreodata ce ar mai fi de stiut despre ele? Ce altceva se afla sub suprafetele lor stralucitoare sau ruginite? Exista mai multe fapte pe care ati putea sa fiti surprins sa aflati despre aceste elemente comune si s-ar putea sa va treziti sa va uitati la toate jantele pe care le au alte masini in timp ce se deplaseaza pe drum.
Am intocmit o lista cu lucruri diferite despre jantele auto. Acestea se axeaza asupra elementelor mai putin cunoscute ale jantelor care te-ar putea ajuta daca ai nevoie vreodata sa cumperi un nou set pentru calatoria ta.
Primele jante au fost folosite intr-o cursa de masini inca din 1895
Jantele exista de peste o suta de ani, iar progresele pe care le-a facut lumea de atunci sunt uluitoare. Creatorul acestei jante a fost Andre Michelin, al carui nume il puteti recunoaste pentru ca a fost fondatorul companiei Michelin Tire Company.
In mod surprinzator, oamenii nu au inceput sa foloseasca inventia sa pana in anii 1940 si, de atunci, lumea s-a bazat pe ideea sa initiala. Prima roata ar fi putut fi creata in Mesopotamia inca din anul 3500 i.Hr., dar Michelin a schimbat-o in ceva care a transformat industria auto pentru totdeauna.
Jantele cromate si spinner ofera un finisaj stralucitor, dar fara beneficii
Jantele cromate si jantele spinner sunt toate pentru spectacol. Arata stralucitor si cool, dar dincolo de asta, beneficiile raman un mare zero grasime. De obicei, cromul implica un strat subtire deasupra unei jante care previne ruginirea, dar daca este razuit , rugina incepe sa prinda aproape imediat.
Spinnerele au fost interzise in mai multe state de la lansare si sunt mai grele datorita componentelor suplimentare. Este posibil ca aceste jante sa nu ofere niciun beneficiu, dar il face pe proprietar sa se simta mandru de fiecare data cand se uita in garaj la masina pe care o pretuieste.
Jantele din aliaj permit o manevrabilitate mai buna
Aceasta janta este usoara si facuta pentru performanta, deoarece va permite sa traversati drumurile ca un profesionist. Vei plati mai putin pentru benzina si suspensia masinii tale iti va multumi, dar cel mai bine este sa eviti orice gropi.
Se zgarie usor si sunt mai predispuse la crapare, ceea ce poate face aproape imposibila repararea lor. Oamenii au fost de acord ca arata mai stralucitor, dar acest lucru se poate termina, deoarece obtin zgarieturi mai usor decat alte tipuri de jante.