Parem saturati de solutii prea simplificate si de filozofia „mai putin este mai mult”. A fi extrem de simplu si direct intr-un spatiu digital coplesitor si suprasaturat are meritele sale. Cu toate acestea, aceasta abordare restrictiva afecteaza negativ gandirea creativa. Si cu numeroase tehnologii remarcabile la indemana, este aproape imposibil sa ignori oportunitatile de a iesi in evidenta.
Acesta este motivul pentru care maximalismul digital a reaparut si si-a gasit calea inapoi in sfera designului web. Gata sau nu, va fi o tendinta de top in design web in 2023. Cele mai bune preturi pentru website le poti gasi aici – Pretsite Romania.
Maximalismul digital inseamna sa fii tare, distins si indraznet prin valorificarea tehnicilor de varf si exploatarea abordarilor traditionale in masura lor pentru a depasi granitele. Le permite indivizilor sa experimenteze si sa-si lase imaginatia sa zboare intr-un mediu deschis.
Deci, la ce sa va asteptati si cum sa beneficiati de aceasta tendinta? Urmati aceste bune practici:
- Glorifica elementele printr-un amestec de stiluri, culori si tonuri.
- Incorporati modele, forme si elemente repetitive.
- Joaca-te cu motive, stiluri si chiar tehnici contrastante.
- Combinati si potriviti stiluri din diferite perioade si epoci.
- Incurajeaza amestecul design-urilor si imbratiseaza haosul.
- Exploatati scrapbooking-ul.
- Renuntati la importanta spatiilor albe si a interfetelor spatioase aerisite din anumite zone sau din anumite blocuri.
- Utilizati scheme de culori indraznete si contradictorii.
- Adopta tehnici de suprapunere.
- Invitati pe toata lumea la utilizarea excesiva a liniilor sau a graficelor.
Cand te joci cu maximalismul digital, este esential sa respecti regulile de baza: asigurati o lizibilitate excelenta pentru continut si ramaneti accesibil, receptiv si adaptabil pentru dispozitive mobile.
Estetica anilor ’90 si 2000
Estetica epocii timpurii a web-ului a devenit din ce in ce mai populara in randul designerilor web. Unii artisti exploateaza brutalismul si grosolanul internetului vechi, in timp ce altii se scufunda mai adanc in stilul retro. Oricare ar fi optiunea, anii 90 si 2000 sunt oficial din nou in voga. Cu toate acestea, nu va puteti permite sa fiti stangaci si enervant. Aceasta directie este reimaginata cu pricepere pentru a aduce o experienta de top.
Indeplinirea acestei tendinte necesita abilitatile web designerilor si un simt al echilibrului intre aspectul brut si sentimentul modern. Exista diferite moduri de a atinge aceasta tendinta. Incepeti cu introducerea acestor caracteristici emblematice:
- Skeuomorfism
- Modele pixelate si pictograme de pe desktop
- Blocuri de culori luminoase pentru meniu
- Cursoare stralucitoare
- Zone aglomerate si vizual-incarcate
- Aroma ironica cu sloganuri si teasere
- Utilitarism puternic plin de margini ascutite si palete de culori
Apoi, indreptati-va spre interpretari mai complicate ale nostalgiei condimentate cu efecte dinamice sofisticate care raspund nevoilor si asteptarilor Millennials si Gen Z.
Claymorfism
Construindu-se pe fundatiile Neumorphism, claymorphism este o tendinta populara in principal printre designeri grafici. Odata cu popularitatea in crestere a modelelor colorate, a peisajelor inspirate de gradient, a ilustratiilor 2D si 3D, a tipografiei vibrante si a stilurilor retro, a luat avant si in webdesign.
Dupa cum explica Adrian Bece, claymorphism-ul foloseste doua umbre interioare si o umbra exterioara pentru a obtine un efect 3D plutitor, mult mai bland decat Neumorfismul. La un moment dat, reaminteste in primul rand personaje de desene animate cu suprafete ultra-soft, dar cu o atmosfera digitala.
Desi tendinta are un potential urias, totusi, deocamdata, cele mai bune scenarii de utilizare pentru acestea sunt:
- Butoane de indemn
- Comutatii de elemente
- Diagrame
- Carduri
- icoane
- Ilustratii
Informatii despre designul adaptiv
Urmatoarea schimbare majora a designului web standard adaptiv a venit in ultimii ani, in special odata cu cresterea iPhone-ului si, doi ani mai tarziu, disponibilitatea 3G pe scara larga, care a crescut dramatic vitezele de conectare si latimea de banda disponibila, un sistem dinamic cu doua design a devenit cel mai utilizat. Un aspect mobil (de obicei cu prefixul de subdomeniu „m”) optimizat pentru iPhone si un aspect desktop.
Versiunile mobile erau inca de obicei „reduse”, cu imagini de calitate inferioara si uneori continut, cum ar fi videoclipurile eliminate pentru a reduce timpul de incarcare. Aceasta a fost, de asemenea, prima data cand dezvoltatorii web au fost nevoiti sa proiecteze avand in vedere un ecran tactil, folosind link-uri si butoane mai mari pe care se pot face clic pentru a facilita utilizarea degetelor ca indicatori.
Pe masura ce sistemul de operare Android de la Google a crescut la popularitate si a introdus mai multe variatii in cota de piata a smartphone-urilor, impreuna cu implementarea pe scara larga a benzii largi mobile ultrarapide 4G LTE, nu a mai fost necesar sa se reduca calitatea media mobila sau sa reduca continutul pentru a face fata problemelor lente.
Vitezele de conectare si, cu atat de multa variatie intre dispozitive, paradigma cu mai multe pagini a designului web standard dinamic si- a pierdut pe scara larga favoarea dezvoltatorilor.
In timp ce unii inca folosesc conceptul pentru a separa complet designul de continut pe ecran tactil de designul desktop, designul web receptiv are aproape toate instrumentele necesare pentru a efectua aproape orice manipulare ca raspuns la o mare varietate de factori, permitand ca o pagina sa serveasca tuturor scopurilor.