Pamantul a avut dintotdeauna o valoare intrinseca pentru umanitate, fiind sinonim cu prosperitatea si siguranta. Pe langa faptul ca au parte de profituri mari din chirii si leasing-uri, oamenii se bazeaza foarte mult pe terenuri ca acoperire impotriva inflatiei. Insa proprietatile imobiliare au si dezavantajele lor!
Investitiile imobiliare necesita un capital initial semnificativ, blocand banii pe durate lungi. In afara de lipsa de lichiditati, proprietatea imobiliara fractionata este inca un vis indepartat. Mai mult decat atat, detinerea si transferul titlurilor pentru terenuri sunt acoperite in birocratie, provocand pierderi importante de timp si de resurse. Insa, pe acest fond, NFT-urile si tehnologia blockchain vin sa remedieze neajunsurile din sectorul imobiliar.
NFT-urile fac presiuni pentru a deveni “figitale” – o combinatie intre lumea fizica si lumea digitala – deschizand astfel noi orizonturi in tranzactiile imobiliare folosind inovatii tehnologice. Iar oamenii incep sa recurga la NFT-uri pentru viteza, transparenta si pentru siguranta pe care o confera tranzactiilor imobiliare.
Tehnologiile bazate pe NFT faciliteaza, de asemenea, vanzarile de proprietati prin eliminarea intermediarilor si reducerea dependentei de documente complexe.
O proprietara din SUA si-a vandut casa cu cinci dormitoare din Tampa, Florida, pentru suma de 650.000 de dolari, ofertantul castigator primind un act de proprietate NFT si casa fizica. Fondatorul TechCrunch, Michael Arrington, si-a vandut si el apartamentul din Kiev, printr-un act NFT pentru suma de 113.176 de dolari. A urmat ONE Sotheby care a vandut conacul „MetaReal”, oferind casa fizica din Miami si echivalentul digital tokenizat al acesteia, in Sandbox.
NFT-urile aduc, de asemenea, mai multa lichiditate pe piata imobiliara prin tokenizarea titlurilor unei case si a proprietatii fractionate. Proprietarii de case pot interactiona acum direct cu investitorii si pot accesa oportunitati de finantare fara a fi nevoiti sa se supuna unor reguli bancare complicate.
Veteranii din industrie folosesc asadar NFT-urile pentru a imbunatati produsele si serviciile din sectorul imobiliar. In acelasi timp, clientii adopta proprietatile virtuale bazate pe NFT acceptandu-le ca etapa urmatoare in investitiile imobiliare.
Transformarea imobiliarelor odata cu terenurile digitale
Terenurile virtuale din metavers sunt in crestere, in 2021 vanzarile de terenuri digitale depasind 500 de milioane de dolari!
Un raport Gartner a anticipat ca, pana in 2026, aproape 25% dintre oameni vor petrece zilnic cel putin o ora in metavers. Astfel, utilizatorii vor avea din ce in ce mai mult nevoie de propriile case digitale. Iar Web3 le permite utilizatorilor sa cumpere teren virtual in metavers si sa isi personalizeze lumile imersive de la zero.
Grayscale se asteapta ca metaversul sa genereze venituri anuale de 1 trilion de dolari, in timp ce Goldman Sachs si Morgan Stanley anticipeaza o piata in valoare de 8 trilioane de dolari. Reproducand imputinarea terenurilor din lumea reala, proprietatile din metavers au o valoare derivata din proximitatea fata de unele locatii virtuale de lux.
Spatiile digitale luxoase au facilitati superioare si beneficiaza de prezenta unor branduri si companii importante. Ca atare, terenurile virtuale se vand cu pana la 2,4 milioane de dolari, cea mai scumpa proprietate avand o valoare de 4,3 milioane de dolari.
Snoop Dogg a cumparat un teren digital pentru concerte virtuale, evenimente online si petreceri, numit Snoopverse. Valoarea acestei locatii virtuale este atat de mare incat un teren invecinat s-a vandut cu 450.000 de dolari.
Artisti precum Paris Hilton, Justin Bieber, Ariana Grande si DJ Marshmello au cantat deja in arene de concerte virtuale. Companii importante din intreaga lume, precum JP Morgan Chase, HSBC Bank, PwC Hong Kong, Samsung si Adidas au achizitionat si ele proprietati digitale in metavers.
Iar dorinta de a cumpara proprietati virtuale se datoreaza faptului ca terenurile virtuale bazate pe NFT creeaza noi modalitati de a genera venituri.
Deblocarea unor noi surse de venituri
Utilizatorii metaversului isi pot inchiria proprietatea virtuala ca spatiu de birou digital, pentru a gazdui conferinte si intalniri online.
Posibilitatile sunt nelimitate, pentru ca proprietarii pot crea diverse jocuri pentru participantii la conferinta, pe care acestia le pot juca in pauza si in care pot avea sansa de a castiga.
De asemenea, proprietarii pot construi vitrine digitale si spatii de cumparaturi pentru retailerii virtuali. Ei pot dezvolta si inchiria si arene de concerte si sport, muzee si galerii.
Spatiile digitale ofera, de asemenea, oportunitati de promovare pentru produse si servicii, pentru a extinde amprenta unui brand in metavers. Proprietarii de terenuri pot instala panouri publicitare pe proprietatea lor, in sali de conferinte sau pe arene virtuale.
Ei pot stabili, de asemenea, intervalul de timp in care algoritmul transfera automat chiria in portofelele lor, fara intermediari.
Utilizatorii pot crea jocuri Play-to-Earn (P2E) pe proprietatile lor, folosind instrumente de dezvoltare in platforma si SDK-uri inovatoare. Proprietarii de jocuri pot invita apoi jucatori in aceste spatii, obtinand venituri din jocuri.
Pe de alta parte, cei care detin proprietati virtuale au posibilitatea de a le ipoteca pentru a obtine imprumuturi in moneda fiduciara sau in criptomonede.
Victoria VR: Facilitarea Adoptarii Terenurilor Digitale
Accesul mai usor si barierele mai coborate de acces sunt esentiale pentru atingerea intregului potential al terenurilor virtuale si al proprietatilor imobiliare.
Victoria VR se axeaza pe acest obiectiv, inovand cu diverse moduri de achizitionare a terenurilor virtuale. De asemenea, sunt introduse noi fluxuri de venituri prin platforma sa de realitate virtuala bazata pe blockchain, alimentata de Unreal Engine.
Metaversul Victoria RA cuprinde 168.000 de parcele virtuale de teren, impartite pe noua tipuri si sase niveluri diferite, pe care utilizatorii pot construi cladiri publice, spatii de prezentare si cladiri private. Compania ofera astfel un mediu digital ideal pentru dezvoltarea imobiliara si deschide calea pentru o economie infloritoare a tokenurilor.
Practic terenurile digitale bazate pe NFT vor inaugura o noua era in sectorul imobiliar. In conditiile in care piata de NFT-uri depasea 40 de miliarde de dolari in 2021, investitorii sunt optimisti cu privire la cresterea acestui domeniu.
E timpul ca investitorii de retail sa cumpere proprietati digitale inainte ca preturile vertiginoase sa faca inaccesibile aceste terenuri. Misiunea companiilor care opereaza in acest domeniu este sa creeze un proces de adoptare lipsit de intreruperi, care in cele din urma va putea pune bazele unui domeniu imobiliar digital futurist, orientat spre metavers.