Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

3 moduri în care încalci normele GDPR fără să îți dai seama

Regulamentul General privind Protecția Datelor, cunoscut sub acronimul de GDPR sau RGPD, a intrat în vigoare în toată Uniunea Europeană în urmă cu mai bine de trei ani. Deși toate companiile au avut, în teorie, suficient timp pentru a implementa soluții impuse de aceste reglementări, multe firme nu respectă în totalitate legile nici în 2021.

De asemenea, foarte mulți antreprenori sau manageri nu cunosc încă toate potențialele consecințe negative ale nerespectării GDPR. Dacă este și cazul tău, mai jos vei afla tot ce trebuie să știi, pentru a putea lua măsurile necesare.

Iată 3 feluri în care foarte multe companii încalcă normele GDPR fără să știe!

  1. Omiterea informațiilor privitoare la colectarea și procesarea datelor personale

Chiar dacă GDPR există și se aplică încă din 2018, o parte dintre companii nu oferă nici măcar în prezent informații despre colectarea, stocarea și procesarea datelor clienților.

Aceste informații trebuie să se regăsească atât în Termenii și Condițiile de pe website-ul companiei, alături de Politica de Confidențialitate și Politica privitoare la folosirea cookies, cât și în orice formă de document sau formular în care clientul își oferă datele.

Mai exact, fie că este vorba despre semnarea unui contract sau crearea unui cont pe website, clientul trebuie să fie informat cu privire la felul în care datele sale vor fi gestionate și protejate. De asemenea, acesta trebuie să își ofere acordul explicit, fie prin semnare, fie prin bifarea unei casete.

Așadar, chiar dacă firma ta colectează, stochează și gestionează în mod corect datele personale, neafișarea informațiilor de mai sus reprezintă o încălcare a legii și poate fi sancționată cu amenzi foarte mari.

  1. Trimiterea de mesaje comerciale nesolicitate

După ce colectează datele personale ale clienților, multe firme consideră că este potrivit să trimită diverse mesaje de marketing, pentru retenția clienților și stimularea vânzărilor. Bineînțeles, aceasta este o tactică legală, care se practică de foarte mult timp.

Cu toate acestea, multe companii omit ceva esențial. Pentru a trimite astfel de mesaje, este nevoie întotdeauna de acordul destinatarilor.

Fie că este vorba despre e-mailuri informative, promoții, oferte sau chiar și simple urări de sărbători, nenumărate companii trimit mesaje fără să solicite acordul persoanelor în prealabil. Aceasta greșeală poate fi sancționată legal prin amenzi semnificative!

Prin urmare, înainte să trimiți orice fel de comunicare folosind adresa de e-mail, numărul de telefon sau adresa fizică a clienților, asigură-te că ai obținut acordul acestora.

O soluție optimă este să incluzi o casetă privitoare la acordul pentru mesaje de marketing chiar atunci când o persoană își oferă datele personale pe site-ul tău sau în alt formular fizic.

  1. Încălcarea dreptului de a fi uitat

Conform regulamentului privitor la protecția datelor, orice persoană are dreptul de a fi uitată.

Cu alte cuvinte, dacă trimiți newslettere, SMS-uri sau alte mesaje în mod regulat clienților tăi, iar unul dintre aceștia solicită să fie dezabonat, iar datele sale să fie șterse, compania ta are obligația să respecte acest lucru.

În cazul în care acest lucru nu se întâmplă, iar persoana respectivă continuă să primească mesaje nedorite, compania ta poate fi sancționată.

Cum te poți asigura că respecți normele GDPR?

După cum poți vedea, respectarea integrală a Regulamentului General privind Protecția Datelor poate fi, de multe ori, dificilă.

De aceea, cea mai bună soluție pentru compania ta este să colaborezi cu o echipă de experți. Pentru a face acest lucru, intră pe https://vlantoiu.ro/gdpr/ și ia legătura cu un cabinet de avocatură specializat în GDPR.

Astfel, te vei asigura că respecți în totalitate normele în vigoare, clienții tăi sunt mulțumiți, afacerea ta este protejată de sancțiuni, iar tu ești un antreprenor relaxat și responsabil.

Lasă un răspuns

Te-ar mai putea interesa...

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.