Site-ul nostru folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți și personaliza experiența dvs. și pentru a afișa reclame (dacă există). Site-ul nostru poate include și cookie-uri de la terțe părți, cum ar fi Google Adsense, Google Analytics, Youtube. Utilizând site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Am actualizat Politica noastră de Confidențialitate. Vă rugăm să faceți clic pe buton pentru a verifica Politica noastră de Confidențialitate

3 metode prin care să îl faci pe cel mic să-și mănânce fructele și legumele

Alimentația sănătoasă este esențială pentru a ne menține sănătoși și plini de energie. Deși există o varietate de alimente nutritive disponibile, fructele și legumele rămân esențiale pentru un stil de viață sănătos. Cu toate acestea, încurajarea copiilor să la mănânce poate fi o provocare pentru părinți și bunici, dar din fericire, există metode eficiente pentru a-i face pe copii să se bucure de bunătățile naturii și astfel a promova obiceiuri alimentare sănătoase încă de la o vârstă fragedă.

Iată 3 metode prin care îl poți încuraja pe cel mic să adopte un stil de alimentație sănătos:

  1.     Fă totul distractiv!

Copiii sunt adesea mai predispuși să încerce lucruri noi atunci când le sunt prezentate într-un mod distractiv și plăcut. În loc să le spui simplu să mănânce fructe și legume, transformă această activitate într-un joc. Poți inventa diverse provocări prin care să-i pui să mănânce o anumită culoare de fructe și legume într-o zi, sau să le numeri în timp ce le mănâncă. Poți să-i implici în pregătirea mesei și să-i lași să decoreze platourile cu fructe și legume în mod creativ. În acest fel, îi vei face pe copii să se simtă implicați și să se bucure de mâncarea sănătoasă.

  1.     Prezintă-le într-un mod atractiv

Prezentarea fructelor și legumelor într-un mod atractiv poate face o diferență enormă în gradul de interes al copiilor pentru aceste alimente. În loc să le pui pur și simplu pe farfurie, încearcă să le tai în și să le aranjezi în forme drăguțe și amuzante. Poți să le tai în forme de animale sau flori din fructe și legume sau să le asamblezi într-un mod colorat și atractiv. O altă idee ar fi să prepari cu ajutorul unui blender diverse smoothie-uri sau supe creme colorate ce cu siguranță vor stârni interesul micilor mâncăcioși. Intră pe altex.ro pentru a descoperi o gamă variată de accesorii de bucătărie care te vor ajuta în prepararea celor mai colorate mese. Încearcă să gătești legume în moduri diferite pentru a le face mai interesante, cum ar fi la grătar, la cuptor sau într-o salată.

  1.     Implică-i în procesul de alegere a alimentelor

Atunci când copiii se implică în procesul de alegere a alimentelor, aceștia sunt mai predispuși să încerce feluri noi și să înțeleagă beneficiile mâncării sănătoase. Când mergeți la cumpărături, îi poți lăsa pe cei mici să aleagă fructele și legumele pe care doresc să le încerce. Poți să-i implici într-un joc de a alege fructele și legumele după culoare sau să-i ajuți să decidă în funcție de preferințele lor. De asemenea, lasă-i să pregătească singuri o gustare, cum ar fi un bol de fructe sau un snack cu morcovi și humus.

În concluzie, încurajarea copiilor să mănânce fructe și legume poate fi o provocare, dar există metode eficiente pentru a-i face să se bucure de alimentele sănătoase. Făcând totul distractiv, prezentându-le mesele într-un mod atractiv și implicându-i în procesul de alegere a alimentelor, îi vei face pe micuți să se simtă implicați și să se bucure de aceste alimente delicioase și nutritive.

Sursa foto: pexels.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Te-ar mai putea interesa...

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.