Cum ar fi dacă ai încerca și tu să creezi cea mai puternică identitate vizuală, una puternică și memorabilă, mizând pe cele mai bune servicii branding? Atunci când investești într-o marcă mai puternică, sau o identitate vizuală puternică, vei avea doar de câștigat, atât tu, cât și afacerea ta.
O identitate vizuală puternică și memorabilă, obținută prin intermediul unor servicii branding, este o identitate care se resimte în fiecare interacțiune. Este suma totală a tuturor experiențelor pe care le au contactele tale cu firma sau activitatea ta. Experiențe care trebuie să fie pozitive, memorabile și coerente.
Marca ta și imaginea ta nu sunt deci simple logo-uri sau produse. Reprezintă inima firmei tale, esența însăși a ceea ce ești și care trebuie să se reflecte în TOT ceea ce faci.
De la cartea de vizită până la serviciul clienți – fiecare punct de contact trebuie să fie în concordanță cu identitatea mărcii tale. Aceasta trebuie să fie evidentă pe toate materialele de comunicare și transmisă de fiecare membru al echipei. Rămânând fidel brandului tău, vei putea crea o identitate puternică și recognoscibilă, care te va ajuta să construiești o afacere de succes.
Dacă dorești ca brandul tău să aibă succes pe termen lung, va trebui să depui un efort mare pentru a crea (și menține) o identitate puternică și consecventă. Dar, aici pot interveni cele mai bune servicii branding care îți pot veni în ajutor.
Cum se poate defini o identitate de marcă vizuală și puternică?
Identitatea unei mărci corespunde reprezentării sale vizuale. Logo-ul său, culorile sale și alte elemente de design au drept scop să o diferențieze de alți concurenți de pe piață în rândul consumatorilor. Nu se poate rezuma deci doar la un logo.
Aceasta include, de asemenea, numele companiei, culorile folosite de echipele de marketing și de vânzări, precum și modul în care angajații interacționează cu clienții. Companiile trebuie să fie consecvente în acțiunile lor de marketing dacă vor să culeagă beneficiile tuturor eforturilor lor.
Coca-Cola este unul dintre cele mai reușite exemple de strategie de identitate a mărcii. Succesul său nu se bazează doar pe popularitatea rețetei sale vechi de un secol.
Dimpotrivă, această marcă s-a impus de-a lungul timpului datorită unei reprezentări consecvente, deși creative, a identității sale. Este imposibil să menționezi Coca-Cola fără să te gândești la culorile sale roșu și alb. Compania și-a creat chiar și propria identitate sonoră: simplul sunet al deschiderii unei sticle.
Prin urmare, compania a dezvoltat o strategie de marketing diversificată care vizează mai multe simțuri: auzul, mirosul și gustul. Această abordare multisenzorială nu este potrivită pentru orice companie (gustul, de exemplu, nu va fi de folos pentru promovarea unui tricou). Cu toate acestea, ea poate fi adesea utilizată pentru a crea un design de marcă unic, care să diferențieze o companie de celelalte.
De ce o identitate vizuală și memorabilă obținută prin servicii branding este un lucru extrem de important?
O identitate de marcă, puternică, memorabilă, care se obține prin cele mai bune servicii de creare brand este extrem de importantă. O bună identitate este cea care va permite crearea celei mai puternice relații cu toți clienții. Grație acesteia, aceștia pot să devină clienți regulați.
De exemplu, dacă există un produs identic, acesta poate fi vândut de cincisprezece companii diferite în același magazin. Imaginea de marcă este ceea ce îi va ajuta pe clienți să recunoască o anumită marcă și să o aleagă în ciuda concurenței.
Această strategie are succes dacă un cumpărător își amintește o anumită marcă și caută produsele acesteia. Așadar, nu este doar o băutură acidulată. Este o Coca-Cola. Această marcă este atât de dominantă încât concurenții săi încearcă în mod constant să atragă clienții folosind logo-uri roșii și albe și creând modele similare.
În plus, o strategie câștigătoare va crea un sentiment de loialitate în rândul clienților săi. Aceștia vor fi dispuși, de exemplu, să conducă mai departe pentru a achiziționa produsele tale sau să poarte haine în culorile mărcii tale. Crearea unei identități vizuale este, prin urmare, cea mai bună modalitate de a transforma o afacere simplă într-un lider în sectorul său.
Poți câștiga încrederea clienților tăi
Pentru majoritatea clienților sau a consumatorilor, mărcile pe care le susțin au un scop mai important decât doar rentabilitatea lor. Au încredere în viziunea lor și doresc să aibă success mereu.
Oamenii vor să vadă ce este mai bun în ceilalți. Acest sentiment este valabil și pentru companiile pentru care lucrăm, indiferent de sectorul lor de activitate: produse alimentare, îmbrăcăminte, cosmetice pentru păr etc.
Care sunt lucrurile de care să ții cont?
Crearea unei identități de către o agenție de branding nu se bazează doar pe alegerea unor culori sau comandarea unui logo. Trebuie să ții cont deci de unele etape.
Obiectul social al firmei
Să luăm un exemplu concret: ai o firmă care produce stilouri. Scopul tău este deci să concepi cele mai bune stilouri de pe piață. Vrei să încurajezi oamenii să scrie de mână în această eră digitală? Dorești să îți ajuți clienții să își dezvolte simțul artistic? Definirea scopului companiei îți va permite să identifici în mod natural designul pe care ar trebui să îl aibă identitatea ta vizuală.
Obiectivele viitoare
Ce impact ai dori să aibă marca ta asupra clienților tăi? Unde îți vezi firma sau activitatea peste cinci ani? Cum vrei să îți încurajezi clienții sau consumatorii să te viziteze în mod regulat? Crearea unui plan sau a unui enunț de viziune pe cinci ani te poate ajuta la crearea unei imagini de marcă.
Examinează care este concurența
Cel mai bine ar fi să verifici concurenții care sunt în sectorul tău de activitate. Ce simți în raport cu aceștia? Ce ar trebui să simtă clienții tăi în raport cu activitatea ta? Ce culori se folosesc în cadrul strategiei lor de marketing? Designul logo-ului are oare un impact?
Este important să identifici punctele forte și punctele slabe ale sectorului tău de activitate. Privește companiile care au eșuat și încearcă să înțelegi de ce. Apoi, uită-te la companiile care au avut succes și află de ce clienții au rămas alături de ele.