Este din ce in ce mai frecvent ca companiile sa se bazeze pe certificari ISO pentru a-si imbunatati procesele, serviciile si produsele si pentru a determina clientul sa creasca gradul de incredere in ele.
Certificarea diferitelor sisteme de management este o tendinta ascendenta in randul companiilor, care incearca sa se bucure de beneficiile oferite de certificare, care sunt vitale pentru consolidarea oportunitatilor comerciale si de management ale companiei.
Exista multe standarde ISO legate de toate tipurile de industrii, dar stiti cu adevarat care sunt standardele ISO? Ce avantaje ofera o certificare ISO? Sa va oferim raspunsuri la aceste intrebari.
Ce este certificatul ISO?
Certificatul ISO consta intr-un set de standarde elaborate de Organizatia Internationala de Standardizare (ISO) cu scopul de a comanda managementul in cadrul companiilor din diferitele domenii si departamente ale acestora. Aceasta organizatie este responsabila pentru crearea de standarde de productie, comert si comunicare care au un domeniu de aplicare international. Vezi detalii despre ISO 9001.
Obtinerea unei certificari ISO in oricare dintre standardele sale garanteaza ca compania sau profesionistul care o detine respecta normele sau standardele pentru a asigura calitatea, siguranta si eficienta serviciilor sau produselor sale.
Aceasta organizatie neguvernamentala independenta are in prezent 162 de membri din tari din intreaga lume. Acestea sunt compuse din standarde si orientari care pot fi realizate cu instrumente si sisteme specifice de gestionare a afacerilor aplicabile oricarui tip de companie sau organizatie.
Aveti o companie: ce va aduc standardele ISO?
Aceste standarde voluntare au obtinut o buna recunoastere in randul consumatorilor si o buna acceptare internationala in mediul de afaceri.
Datorita acestei recunoasteri, companiile certificate in aceste standarde obtin o valoare adaugata in comparatie cu concurenta. De asemenea, realizeaza o mai buna gestionare a resurselor si a organizatiei lor, care au un impact asupra beneficiilor economice pentru companie.
Beneficiile certificarii
Beneficiile derivate din certificarea documentelor conform standardelor ISO sunt vazute in diferite domenii: pentru clienti, in cadrul companiei in sine sau pe piata in ansamblu.
- Imbunatatirea imaginiicare este proiectata fata de clienti si societate in ansamblu.
- Productivitateaprocesului sau de productie este in crestere, deoarece este orientata spre imbunatatirea continua.
- Cresterea increderii inmediul companiei: clienti, furnizori, administratii publice.
- Simplificarea procesului decizional, atat in ceea ce priveste continutul, cat si timpul petrecut pentru aceasta sarcina.
- Companiile care au certificarile relevante, achizitioneaza caracteristica unei companii fiabile si independente.
- Cresterea cifrei de afaceri derivatedin toate beneficiile anterioare si prestigiul dobandit prin detinerea certificatului ISO.
Un certificat ISO recunoscut va fi o conditie prealabila pentru unii dintre clientii dumneavoastra si un element de diferentiere pentru altii in momentul selectiei furnizorilor. Pe de alta parte, un certificat ISO ofera clientilor increderea ca lucrati cu standardele si procedurile care le garanteaza un nivel ridicat de servicii.
Care sunt cele mai utilizate standarde ISO
In ciuda listei lungi de standarde continute in organizatia ISO, urmatoarele sunt cele mai utilizate de companii.
ISO 9001: Sisteme de management al calitatii
Este un standard care afecteaza abordarea companiilor fata de client pentru a oferi produse si servicii de calitate superioara. Un sistem de management al calitatii ISO 9001 ajuta companiile sa controleze continuu calitatea in toate procesele lor.
Detalii despre ISO 9001
Invata metode pentru a demonstra ca procesele sunt controlate in mod adecvat si obtin rezultatele scontate. Identificati nevoile partilor interesate relevante in ceea ce priveste dovezile si documentatia din cadrul Sistemului de Management al Calitatii
Desi ISO 9001:2015 a redus cerintele pentru documentare, este important ca utilizatorii sa inteleaga ca documentatia ramane adesea cea mai practica metoda disponibila pentru a controla procesele si rezultatele acestora, precum si pentru a furniza dovezi. In multe cazuri, utilizatorii ISO 9001:2015 pot sa nu elimine deloc documentatia. Acest curs este conceput pentru a se asigura ca utilizatorii inteleg ca documentatia este adesea cea mai simpla metoda de a controla rezultatele si procesele si pentru a demonstra conformitatea auditorilor, clientilor si altor parti interesate.
Ajutati-va organizatia si alte parti interesate sa inteleaga cand sa documentati si cata documentatie este necesara, precum si sa alegeti tipul de documentatie pe baza nevoilor reale de afaceri ale organizatiei.
Invatati prin exercitii practice si reveniti la organizatia dvs. cu o intelegere clara a pasilor urmatori care trebuie facuti si un plan de comunicare pentru intelegerea si respectarea cerintelor.
Obiective de invatare:
Intelegerea si abordarea implicatiilor documentatiei incorporate in standardele nou publicate, inclusiv ISO 9001:2015.
Utilizarea gandirii bazate pe riscuri ca instrument critic in determinarea necesitatii de documentare.
Determinarea nevoilor de business pentru Documentare, avand in vedere accentul redus din ISO 9001:2015.
Folosind documentatia ca instrument critic pentru conectarea sistemului dumneavoastra de management al calitatii cu procesele zilnice de afaceri si cu directia strategica a organizatiei dumneavoastra.
Folosind abordarea procesuala pentru a construi o punte catre rezultatul final al organizatiei dumneavoastra, reducand in acelasi timp accentul pe documentare.