Odata cu implementarea unui standard ISO, organizatia demonstreaza angajatilor sai, furnizorilor sai, clientilor sai, ca se gandeste la viitor. Arata ca opiniile sale il intereseaza. Acesta este unul dintre beneficiile unei certificari ISO, dar nu este singurul.
Beneficiile unei certificari ISO sunt evidente mai ales in afara organizatiei. Este foarte probabil ca alte organizatii, grupuri de persoane sau entitati guvernamentale sa prefere sa stabileasca contacte sau sa intreprinda proiecte comune cu o organizatie certificata.
Ei inteleg ca, intr-o astfel de companie, profesionistii se simt motivati sa lucreze mai bine, se gandesc la revizuirea conceptelor, schimbarile sunt sugerate pentru imbunatatire in fiecare zi.
Care sunt beneficiile unei certificari ISO pentru companii?
Un alt beneficiu al certificarii ISO, inainte de a se angaja pe lista noastra oficiala, este ca angajatul intelege mai bine procesele interne ale locului in care lucreaza. Astfel, el intelege ca este o parte importanta a ceva mai mare si ca constituie o piesa fundamentala pentru succesul sau esecul obiectivelor organizatiei.
Acum, expunem principalele beneficii ale unei certificari ISO:
Satisfactia clientilor ca obiectiv principal al strategiei de afaceri
Acesta este unul dintre principalele beneficii ale unei certificari ISO. Organizatia inceteaza sa se mai concentreze pe produs/serviciu si o orienteaza catre client. Pentru a actiona corect, este necesar sa-l cunoastem profund, sa stim ce il motiveaza, care sunt asteptarile sale, stilul sau de viata, comportamentul sau, opiniile sale…
Cu aceste informatii, reusim sa ne intelegem clientul si sa incercam sa obtinem satisfactia acestuia. Printr-o certificare ISO, vom putea monitoriza elemente de baza necesare pentru a crea valoare in clientul nostru: calitate, relatie, performanta, pret, beneficii.
Imbunatatirea imaginii brandului si cucerirea de noi afaceri pe piete noi
O certificare ISO imbunatateste imaginea marcii. Aceasta imbunatatire se reflecta in gestionarea calitatii, a mediului, a securitatii informatiilor sau a securitatii si sanatatii la locul de munca, printre altele. Acesta arata ca organizatiei ii pasa de modul in care este perceputa de clientii sai, de furnizorii sai si de comunitatea in care se afla.
O certificare ISO arata ca organizatia care o expune este deschisa la noi oportunitati si aliante. Asta inseamna sa joci pe acelasi teren cu marii jucatori, unde ai nevoie de certificare ISO pentru a participa.
Economisiti resurse si investiti in dezvoltare
Pe termen scurt, beneficiile unei certificari ISO se traduc in imbunatatiri ale proceselor interne ale organizatiei. Acest lucru reduce operatiunile de reprelucrare si de deseuri, precum si cresterea calitatii si conformitatii produselor.
Economiile generate fac posibila investirea in dezvoltarea de produse noi si mai bune, in formarea personalului, in reforme si actualizari ale instalatiilor si echipamentelor sau in achizitionarea de noi tehnologii.
Pe termen lung, este logic sa existe o crestere a cifrei de afaceri a organizatiei, deoarece clientii devin fideli, iar credibilitatea produselor sau serviciilor furnizate determina sosirea unor noi parteneri de afaceri.
Un pas definitiv catre certificarea ISO cu oferta de formare a Scolii Europene de Excelenta
Instruirea este un factor cheie in obtinerea unei certificari ISO. Scoala Europeana de Excelenta are un portofoliu larg si complet de programe, diplome si ateliere de lucru, in domenii precum managementul calitatii, mediul, sanatatea si siguranta la locul de munca, securitatea informatiilor, riscurile, strategia si proiectele.
Datorita acestor programe la nivel inalt, mii de studenti sunt instruiti in fiecare an. Astfel, ei ating maximul pentru implementarea unor standarde precum ISO 9001, ISO 45001, ISO 14001, ISO 31000, ISO 27001, printre altele, in organizatiile lor.
In fiecare an, aproape 2.500 de elevi se inscriu in programele Scolii Europene de Excelenta, din 18 tari din intreaga lume. 70% dintre ei repeta si desfasoara alte programe de formare cu noi, oferind dovezi ale increderii generate de Scoala si a calitatii ofertei sale de formare.
Daca dumneavoastra si compania dumneavoastra doriti sa faceti un pas definitiv catre certificarea in sistemele de management ISO, inscrierea intr-unul dintre programele Scolii Europene de Excelenta este, fara indoiala, cea mai buna. Vezi aici iso 14001.
Prin urmare, certificarea ISO9001:2015 ofera urmatoarele avantaje:
- – Ajuta diferitele subsisteme ale organizatiei sa lucreze intr-un mod interconectat pentru a atinge un obiectiv comun.
- – Imbunatatirea organizarii interne.
- – Ajuta la alinierea politicilor si a obiectivelor de calitate ale sistemului de management al calitatii cu strategia de afaceri.
- – Ajuta la integrarea altor sisteme de calitate.
- – Ajuta la furnizarea de produse si servicii care indeplinesc cerintele clientului.
- – Ajuta la cresterea satisfactiei clientilor.
- – Contribuie la abordarea riscurilor si oportunitatilor asociate contextului si obiectivelor sale.
- – Imbunatatirea oportunitatii de vanzari si a rezultatelor.
- – Imbunatatirea performantei afacerii si imbunatatirea competitivitatii.
- – Fiind certificate ofera un avantaj competitiv cu relatia cu concurenta dumneavoastra.
Certificarea in standardul de management al calitatii nu este suficienta, este necesar sa puneti intr-adevar in practica orientarile.